auto
0

Quattro na italijanski način: Stiže Lamborghini SUV

Sarajevo-X
Izvor fotografija: AutoBild.de
Izvor fotografija: AutoBild.de
Prvi Lamborghinijev SUV sa nevjerovatnih 640 KS i pogonom na sva četiri točka zadaje žestok udarac svojoj SUV konkurenciji i ukazuje da bi u budućnosti u tom segmentu mogao voditi glavnu riječ.

Sant'Agata je na pola puta između Bolonje i Modene? U geografskom središtu između Ferrarija i Maseratija. Stari Lamborghini Centar, prvobitno fabrika avionskih dijelova, danas je pod direktivom Audija pretvoren u modernu Visokotehnološku radionicu i dizajnerski studio. Mnogo godina prije Lamborghini je bio nisko rangiran na ljestvici bogate italijanske aristokracije. Sa malim finansijskim sredstvima, Lamborghini se nije mogao suprostaviti tada najdominantnijem Ferrariju, ali ni novajljijama iz toga vremena kao npr. Paganiju i Edonisu. Ali kada je Werner Mischke došao na čelo ove fabrike u Modeni, marka sa znakom borbenog bika ponovo se vratila u prvu ligu. On je imao jako ambiciozne planove: više varijanti, više uspjeha, više motora. I top tajna? tri potpuno nova modela: beskompromisni Murciélago koji je nastavio stazama legendarne Miure, zatim Coupe sa 4 sjedišta i motorom naprijed u stilu Espade, te supersportski, i po konstrukciji veoma lagani Crossover inspirisan sa LM002.

Sa ovim posljednjim vozilom Lamborghini se vraća na velika vrata u danas sve popularniji SUV (Sport Utility Vehicle) segment. Samo je Porsche izuzetak, jer je on jedini proizvođač sportskih vozila koji pored Lamborghinija ima svog predstavnika u ovom segmentu, naravno radi se o modelu Cayenne.

Što se tiče novog Lamborghinija, već se krenulo sa formom na kojoj se radi iz bezbroj uglova, a površine i rubovi na ovom vozilu izrađuju se sa mnogo hrabrosti kao da je u pitanju obrada dijamanta. Da bi težinu vozila sveli na minimum, Italijani su se zalagali za tzv. Spaceframe Body izrađen od lakih legura, tačnije aluminijuma, pa je podrška za to stigla od stručnog tima Centra za aluminijum iz Neckarsulma kojima je već ranije bila povjerena izrada Gallarda. Također budućnost Volkswagen Touarega i Audi Pikes Peaka mora biti kristalno jasna, tako da bi mala visokotehnološka "kćerka" Audija moglo preuzeti liderstvo u sljedećim 4X4 generacijama.

U svakom slučaju Lamborghini SUV se razlikuje mnogim inovativnim rješenjima u odnosu na konkurenciju. Neobično je također vidjeti jednog Lamborghinija bez krilnih vrata, umjesto kojih sada ima centralni B stub. Kao osnovni motor namjerava se uzeti V10, a opcijski će biti 12-cilindarski sa nevjerovatnih 640 KS. Izbor varijanti kod vožnje bit će sveden na više dublji prednji pogon namjenjen cestovnim vožnjama, a kao prava poslastica bit će taj po prvi put u Lamborghiniju Quattro pogon, tj. pogon na sva 4 točka, za jurnjave i u najekstremnijim uslovima.

Zlatan Strik