auto
0

Profit Tata Motorsa uvećan gotovo četiri puta

FENA
Najveći indijski proizvođač automobila Tata Motors objavio je da je čisti godišnji profit kompanije povećan za četiri puta u godini koja je završena u martu, zahvaljujući velikoj potražnji i porastu prodaje Jaguara Land Rovera.

Čista zarada iznosi 92,7 milijardi rupija (2,04 milijarde dolara), dok je prethodne godine profit bio 25,7 milijardi rupija, kazuju podaci objavljeni na berzi u Mumbaiju, prenose agencije.

Ukupna prodaja porasla je za 24,2 posto na skoro 1,2 miliona jedinica, dok je profit skočio za 33 procenta na 1,26 biliona rupija u nedavno okončanoj finansijskoj godini.

Model Jaguar Land Rover zabilježio je rast isporuka nakon povećanja potražnje za luksuznim automobilima na ključnim tržištima u Sjedinjenim Američkim Državama, Evropi, Ruskoj Federaciji i Narodnoj Republici Kini, nakon oporavka od globalne finansijske krize koja je počela 2008.

Neto profit kompanije Jaguar Land Rover (JLR) koja je u vlasništvu Tata Motors, dostigao je 1,04 milijarde funti u posljednjoj finansijskoj godini, što je dio ukupnog prihoda od 9,91 milijardi funti (16 milijardi dolara), saopštila je kompanija ne navodeći uporedne podatke na godišnjem nivou.

Prodaja JLR automobila povećana je 25 posto u odnosu na prethodnu godinu, na oko 244.000 jedinica. Dva britanska brenda, Jaguar i Land Rover, velikim su dijelom odgovorni za rast kompanije Tata Motors, nakon što je indijska korporacija kupila JLR od "Forda" za 2,3 milijarde dolara 2008. godine.

Tata Motors, dio konzorcija Tata Groupe koji se bavi proizvodnjom u rasponu od čaja do čelika, je krajem prošle sedmice otvorio prvu indijsku montažnu fabriku JLR automobila.

Rast standarda stanovništva u Indiji, povoljni krediti i izlasci novih modela omogućili su Tata Motorsu da poveća domaću prodaju putničkih automobila, sportsko-terenskih i komercijalnih vozila.

Tata Motors je prinuđen da zbog poskupljenja sirovina, kao što su čelik i guma, poveća cijenu pojedinih vozila, uključujući jeftini Nano koji sada košta oko 2.500 dolara.

Prodaja modela Nano, najjeftinijeg vozila na svijetu, premašila je 100.000 u godini koja je završena u martu, a u planu je i njegova isporuka na inostrano tržište. Indonezija, Tajland i Šri Lanka neke su od zemalja koje bi mogle uvoziti Nano, ali zvaničnici kompanije Tata Motors nisu željeli da otkrivaju detalje.

Tata Motors planira da ove godine takođe ponudi nove verzije svojih putničkih automobila, srednjih i teških komercijalnih vozila, kao i globalnu liniju lakih komercijalnih vozila.