{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Prije 75 godina: početak crash testova u Audiju

6.12.2013. u 16:41
0
2
Prije 75 godina: početak crash testova u Audiju
0
Prije 75 godina: početak crash testova u Audiju
Sigurnost u Audiju ima dugu tradiciju: Prije 75 godina inžinjeri marke DKW su prvi put pustili mali automobil F7 da se u službi sigurnosti skotrlja niz jednu nizbrdicu i ciljano su ga doveli do prevrtanja. Nakon ove prve crash-probe u DKW-u, jedne od četiri marke prethodnice Audija, marka sa četiri prstena redovno skreće na sebe pažnju sa novim sigurnosnim karakteristikama.
Krajem 1938. DKW mali automobil F7 se u Golmu kod Potsdama skotrljao nizbrdo. Uz pomoć rampe inžinjeri su prevrnuli automobil, kao dokaz sigurnosti i stabilnosti auta. Pred očima začuđenih gledalaca i jednom kamerom mali automobil se prevrnuo nekoliko puta, dok nije ostao da leži, sa motorom u pogonu i skoro neoštećenom karoserijom. Ovaj događaj označio je početak crash-testova u Audiju i daljih inovacija u području automobilske sigurnosti.

U značajne događaje spada između ostalog razvijanje deformacionih zona, da bi se smanjio rizik od povrede za vozača i putnike. Jedan NSU princ iz 1958. godine mogao je npr. već apsorbovati jedan dobar dio energije prednjeg udara u deformacionoj zoni. Od kraja 1960-tih godina, kod razvoja NSU R080 i prvog Audija 100 prvi put su dolazile imitacije na analizu posljedica nezgode na čovjeka.

Da bi se crash rezultati mogli još bolje reproducirati, Audi je već 1970. u Ingolstadtu otvorio prvu crash-halu. Ona se, više puta mijenjana, koristi još i danas. Postepeno je uvijek bilo ekzagtnijih rezultata mjerenja i tehnika kamere je ušla u istraživanje crash-a. Tako je postala moguća još bolja analiza slabih tačaka nekog auta. Jedna patentirana Audi inovacija iz ovog vremena bila je „Procon-ten-sistem“ (programmed contraction i tension). Kod prednjeg udara je pomjeranjem motora u pravcu unutarnjeg prostora pomoću čeličnih užadi i usmjeravajućih kotura upravljač povučen i prednji pojasevi zategnuti. Sistem, koji je uveden 1986.godine, znatno je smanjio rizik od povreda glave za vozača i zamijenjen je tek potpunim uvođenjem airbag-ova.



Dodatno uz crash-ove pod laboratorijskim uslovima od sredine 1990-tih godina stizali su u razvoj povećano podaci o realnim nezgodama. Već 1998. Audi je sa AARU (Audi Accident Research Unit) osnovao vlastito odjeljenje za istraživanje nezgoda, koje je od tada stalno raslo. U saradnji sa medicinarima univerziteta Regensburg ono vrednuje podatke o nezogodama i izrađuje potencijal za optimiranje za nove modele.

Broj modela u Audiju stalno raste. I kompleksnost struktura karoserije već godinama se povećava. Stoga se crash simulacije više ne mogu izbrisati iz razvoja modela. Da li nezgode pješaka, prednji ili bočni sudari, skoro sve nezgode mogu se danas simulirati. Više od 200 specijalista rade samo u Audiju na ovim temama. Mjesečno oni sprovode oko 20.000 crash-simualcija i to često do dvije godine prije prvog prototipa.

Audijevi modeli spadaju u najsigurnije automobile širom svijeta. Marka sa četiri prstena nudi i u kompaktnoj klasi obiman paket aktivnih i pasivnih obilježja. Tako je Audi A3 isporučiv sa active lane assist, kočionim asistentom za dalji sudar ili pre sense front. Ovaj sistem može aktivnim kočenjem znatno smanjiti brzinu sudara kod nezgoda i time težinu nezgode ili kod manjih brzina čak sasvim spriječiti nezgode. Audi A3 dobio je 2012. istovremeno četiri puta nagradu „Euro NCAP advanced“, između ostalog za ove aktivne sigurnosne sisteme.


Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: