auto
0

Otvoren 77. međunarodni salon automobila u Ženevi

FENA
Jutros je za novinare službeno otvoren 77. međunarodni salon automobila u Ženevi, tradicionalno najvažnija okupljalište automobilske industrije.

Na kultnom izložbenom središtu Palexpo, neposredno uz ženevski aerodrom, na više od 125.000 metara četvornih izložbenog prostora pristigli su svi koji nešto znače i vrijede u svjetskoj automobilskoj industriji. Otkriveno je 65 svjetskih premijera, od malenog Renault Twinga do 6,7 m dugačkog i blindiranog Mercedesa S-Pullman teškog pet tona. Predstavljeno je i 50-ak koncepata i europskih premijera.

Pred više od pet tisuća novinara iz cijelog svijeta salon je službeno otvorila Micheline Calmy-Rey, predsjednica švicarske konfederacije. Za novinare je salon otvoren danas i sutra, a za posjetitelje od 8. do 18. ožujka. Očekuje se više od 700.000 posjetitelja sa svih strana svijeta. Pristigli su i novi 'igrači': Brilliance, KTM, Russa, a dobri poznavatelji automobilske povijesti oduševljeni su povratkom Abartha and Donkervoort.

Za naše kupce najzanimljiviji su noviteti Renault Twingo druge generacije, koji će se proizvoditi u Novom Mestu, Mazda 2, koja će se proizvoditi u Japanu (što je jamstvo visoke kvalitete) i Gollf Variant (karavan), koji će se, poput Jette iz koje je izveden, proizvoditi i Meksiku. Atraktivan je i Punto Abarth, sa 150 turbo konja, a krajem godine očekuje se i verzija sa 180 KS. Bit će to jedna od najzanimljivijih malih jurilica, prvenstveno zbog vrhunskih performansi i razmjerno povoljne cijene.

Volkswagen je predstavio i novu generaciju čistih i štedljivih dizelaša Bluemotion, koji troše deset posto manje od već ionako štedljivih dizelaša TDI, s optimiranim motorom, aerodinamikom i ekološkim gumama. Tako Passat Variant 1.9 Bluemotion prosječno troši samo 5,2 l. Istu formulu Audi koristi u modelu A3, koji s tim motorom troši samo 4,5 litara. Mercedes je na isti način oplemenio model C 220 Bluetec, koji je trenutačno najčišći model najavljen za tržište.

Ford je predstavio karavansku verziju novog Mondea Variant, a Renault je po uzoru na Touran Cross predstavio Scenic Conquest. Nasljednik modela RX4 ima sve atribute SUV vozila, ali pogon samo na prednje kotače. Pogon 4x4 ionako malo tko stvarno treba (posebice kad prednji kotači imaju kontrolu proklizavanja), a time se štedi gorivo i okoliš (manje štetnog ispuha) te snižava cijena.

Ljubiteljima cestovnih bolida u civilnom odijelu namijenjen je novi BMW M3 s čak 420 KS i sekvencijalnim mjenjačem na upravljaču. Za jurnjavu i šminku namijenjen je Jaguar XJ, a Opel je predstavio konceptni kupe GTC, koji bi mogao naslijediti, tijekom 70-ih vrlo popularnu Mantu. U klasi kupea jakim je adutom igrao Audi. Predstavio je model A5, dizajnersko remek-djelo Waltera da' Silve, koji koristi platformu budućeg A4, koji u najsnažnijoj verziji S5 Quattro ima čak 354 KS.

Uvjerljiv start modela Kia Cee'd rezultirao je premijerom njegove kupe verzije Cabrio i karavanske Sporty Wagon. Hyundai je konceptom F3 (tehnološki blizanac Kije Ce'd) najavio ulazak u kompaktnu klasu. Izvrstan početni uspjeh Suzukija SX4 potakao je japanske čelnike da za europsko tržište pripreme limuzinsku izvedbu, a na europsko tržište ozbiljnije se sprema i Daihatsu Cuore (blizanac Toyote Yaris). Zanimljive su i prezentacije prvih SUV-modela francuskog PSA. Peugeot 4007 i Citroën C-Crosser - tehnoloških blizanaca novog Mitsubishi Outlandera.

Među konceptnim modelima najzanimljiviji je VW Golf 60 Olus, s karoserijom bez središnjeg nosača krova i vratima koja se otvaraju klizno (prednja prema naprijed, stražnja unatrag) te Mazda Hakaze, sestrinski model budućeg Forda X-Max.