auto
0

Osvježeni motori Volvo modela

Sarajevo-x.com
Volvov novorazvijeni 2.0 litarski petocilindarski turbodizelaš, predstavljen u potpuno novom S60, sada je dostupan u svim Volvo modelima. Novost su i osvježeni šestocilindarski benzinci.

"Novi motori nude bolji užitak vožnje svih naših modela. Pored toga, naš rad na smanjenju emisije ugljen dioksida, znači da smo istovremeno smanjili i potrošnju goriva", tvrdi Magnus Jonsson, stariji potpredsjednik odjela za razvoj pri Volvo Cars.

Novi petocilindarski D3 dizelaš, je u principu identičan dobro poznatom 2.4 litarskom dizelašu, ali mu je radna zapremina dodatno smanjena, što uz kraći hod optimizira potrošnju goriva. Motor je osjetno optimiziran za što nižu potrošnju goriva, pa i sistem ubrizgavanja posjeduje drugačiju vrstu piezoelektričnih injektora goriva od onih kod D5 motora. Ovi injektori evidentno smanjuju potrošnju, uz izuzetno brzo i precizno ubrizgavanje pod visokim pritiskom. To omogućava izuzetno efikasno izgaranje. Kako bi se ponudile što bolje vozne osobine, turbo punjač je precizno podešen, kako bi ponudio visok obrtni moment pri izuzetno niskim obrtajima.

U Volvo modelima S80, V70, XC70 i XC60, novorazvijeni 2.0 litarski dizelaš razvija 163 KS i 400 Nm obrtnog momenta, te se označava kao D3. Odlikuju ga izuzetno niska prosječna potrošnja i emisija ugljen dioksida od 5,3 litre/100 km i 139 g/km u modelu S80, zatim 5,5 litara/100 km i 144 g/km u modelu V70, dok u modelima XC70 i XC60 ovaj motor u prosjeku troši 5,9 litara i emitira 154 g/km ugljen dioksida.

Navedeni Volvo modeli, mogu se opremiti i visokoperformantnim D5 dizelašem sa 205 KS i 420 Nm. Sve verzija novog dvolitarskog dizelaša, mogu se upariti sa šestostepenim automatskim mjenjačem ili šestostepenim manuelnim mjenjačem, dok kod D5 izvedbe, automatska transmisija posjeduje i sportski mod za još agilnije izmjene stepeni prenosa.

Dvije 2.0 litarske varijante u modelima C30, S40, V50 i C70

U Volvo modelima C30, S40, V50 i C70, novi 2.0 litarski turbodizelaš, dostupan je u dvije varijante, D4 sa 177 KS i 400 Nm obrtnog momenta, te D3 sa 150 KS i 350 Nm obrtnog momenta. Ovaj motor će u modelu C70 biti dostupan u proljeće, a u modelima C30, S40 i V50 tokom godine. Obje izvedenice motora zadovoljavaju Euro 5 emisijske standarde, a krasi ih identična potrošnja i emisija ugljen dioksida. Tako u modelima C30, S40 i V50 sa manuelnim mjenjačem, ovi motori u projeku troše 5,1 litru i emituju 134 g/km ugljen dioksida, dok u modelu C70 troše 5,9 litara uz emisiju ugljen dioksida od 154 g/km. Pored šestostepenog manuelnog mjenjača, oba su motora dostupna i u kombinaciji sa šestostepenim automatskim mjenjačem.

D2 sa emisijom ugljen dioksida od 114 g/km

Volvo modeli C30, S40 i V50 dostupni su i sa 1.6 litarskim D2 dizelašem, koji također udovoljava Euro 5 emisijskim standardima. U sva tri modela, štedljivi dizelaš sa 115 KS i 270 Nm u kombinaciji sa šestostepenim manuelnim mjenjačem u prosjeku troši tek 4,3 litre uz emisiju od samo 114 g/km.

Osvježeni benzinci

Pored štedljivih dizelaša, Volvo S80, V70, XC70 i XC60 pokreću i osjveženi benzinski motori;

* 3.0 litarski turbo šestocilindaš nudi još bolje mogućnosti, zahvaljujući prvenstveno smanjenju interne frikcije. Premijerno predstavljen u novom S60, on nudi 304 KS i 440 Nm obrtnog momenta, dostupnog u rasponu od 2.100 do 4.200 obrtaja u minuti, što rezultira rapidnim ubrzanjima i uglađenoj vožnji. Pogon na sve točkove nudi se standardno.
* 3.2 litarski usisni šestocilindraš nudi 243 KS i maksimalni obrtni moment od 320 Nm. Kako bi zadovoljio američke legislative, u ponudi je i PZEV (Partial Zero Emision Vehicle) varijanta sa 231 KS i 300 Nm.

Novi T6 motor u modelu S80 u prosjeku troši 9,9 litara uz emisiju ugljen dioksida od 231 g/km, u modelu V70 troši 10,2 litre uz emisiju od 237 g/km, u XC70 u prosjeku troši 10,6 litara uz emisiju od 248 g/km, dok u modelu XC60 troši 10,7 litara uz emisiju od 249 g/km. S druge stranje 3,2 litarski usisni V6 je nešto štedljiviji, te u modelu S80 troši 8,9 litara uz emisiju ugljen dioksida od 208 g/km, u modelu V70 u prosjeku se zadovoljava sa 9,2 litre i emisiju od 214 g/km, u modelu XC70 traži 10,1 litru na 100 km uz emisiju od 234 g/km, dok u XC60 trraži 9,9 litara uz emisiju od 229 g/km.

Ostale novosti u modelima S80, V70, XC70 i XC60

Pored osvježenih motora, Volvo modeli S80, V70, XC70 i XC60 su za 2010. modelsku godinu dobili još nekoliko novosti, kao što su:

* Nova karoserijska boja, Flamenco crvena za sva četiri modela.
* Nova karoserijska boja, morska školjka i nova 18-inčna felga za model XC60,
* Donji dijelovi karoserije u boji vozila za model V70 i S80,
* Volvo On Call sistem sada se može kombinovati sa Bluetooth sistemom, a omogućava daljinsko uključivanje grijanja kabine putem SMS poruke,
* Električno preklopivi nasloni za glavu na stražnjim sjedištima u modelima V70 i XC70.

Ostale novosti u modelima C30, S40, V50 i C70

Među brojnim novostima kod modela C30, S40, V50 i C70, vrijedi izdvojiti:

* Volvo S40 i V50 su dobili novi veliki logotip na masci hladnjaka poput onog na C30 i V70,
* Nova karoserijska boja, Flamenco crvena za modele C30, S40 i V50, dok su S40 i V50 dostupni i u kombinaciji sa kosmički bijelom i plameno narandžastom bojom,
* S40 i V50, dostupni sa novom kombinacijom kožne unutrašnjosti sa crnim bokovima, bijelim naslonima i narandžastim opšivom,
* Parking senzori naprijed i nazad za model C70,
* Modeli opremljeni Volvo On Call sistemom nude opciju aktiviranja grijača kabine putem SMS poruke.

Sve navedene novosti na Volvo modelima, bit će dostupne krajem maja 2010. godine, saopšteno je iz Volvo PR tima za BiH.