{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Volvo lansira Powershift – Dva prenosa u jednom

S
15.1.2008. u 10:21
0
0
Volvo lansira Powershift – Dva prenosa u jednom
0
Volvo lansira Powershift – Dva prenosa u jednom
Volvo lansira Powershift koji omogućava potpuno automatski i sekvencijalni šestobrzinski prenos, dvostruko kvačilo daje ekstremnu brzinu i ublažava promjene, potrošnja goriva smanjuje se za oko 8 procenata, a Powershift prilagođen je i moćnim dizelskim motorima.
Dvolitarski turbo modeli Volva C30, S40 i V50 sada su dostupne i u verzijama sa potpuno automatizovanim prenosom brzina. Novi Powershift je jedinica sa šest brzina. Sadrži dvostruko kvačilo, koje osigurava udobnost kod mijenjanja brzina jednaku onoj kod potpuno automatizovanog prenosa, ali sa performansom koji se očekuje od manuelnog mjenjača. Pored ovoga, značajno smanjuje potrošnju goriva u odnosu na standardni automatski mjenjač.

Powershift prenos je razvio Volvo Cars u saradnji sa Getragom, svojim partnerom za transmisije. Powershift funkcioniše na principu dva paralelna ručna mjenjača. Ima dva kvačila, koja funkcionišu u nezavisnosti jedno od drugog. Jedno kvačilo kontroliše neparne brzine (1., 3., 5. i vožnju unazad), dok drugi opslužuje ostale (2., 4. i 6.). Ova dva kvačila rade alternacijski: dok je jedno u upotrebi, drugo je u stanju mirovanja.

To znači da, dok motor razvija punu moć i maksimalno ubrzanje u prvoj brzini, druga je brzina u stanju pripravnosti za upotrebu. Kod upotrebe druge brzine, treća prelazi u pripravnost, i tako dalje. Ovo omogućuje jednolično ubrzanje, bez ometanja kod dodavanja brzine i gubitka snage obrtaja, što rezultuje ekstremno brzim i savršeno udobnim promjenama brzina, dok se održava ubrzavanje putem izmjenjivanja pozicije mjenjača.

Potrošnja goriva smanjena za 8% u odnosu na standardne automatske mjenjače
Pored udobnosti kod mijenjanja brzina i visokih performansi, Powershift omogućuje i manju potrošnju goriva.

"Po našim mjerenjima, Powershift doprinosi smanjenju potrošnje goriva za približno osam procenata, u usporedbi sa standardnim automatskim prenosom.“, kaže Magnus Jonsson, stariji potpredsjednik iz Odjela za istraživanja i razvoj u Volvo Cars koncernu. "I to je važan doprinos u borbi za smanjenje negativnih uticaja na okoliš.“

Powershift funkcija se bazira na tehnologiji manulenih mjenjača, ali sa tom razlikom što su oba dvostruka kvačila povezana sa vlastitim ulaznim osovinama. Jedna osovina se vrti unutar druge. Unutrašnja osovina reguliše rad osovine za prvu, treću, petu i rikverc brzinu, dok vanjska osovina kontroliše drugu, četvrtu i šestu brzinu. Funkcija kvačila radi pomoću elektro-hidraulične kontrolne jedinice, koja osigurava da prvo kvačilo miruje dok je drugo u pogonu i obratno.

Oba kvačila funkcionišu kao klizno kvačilo. Pokretni klip potiskuje određen broj nezavisnih pločica jednu u drugu i spaja ih u cjelinu kod trenja koje uslijedi.

Automatsko ili sekvencijalno mijenjanje brzina potpuno bez gubitka obrtnog momenta
Powershift pruža vozaču automatski prenos koji dozvoljava sekvencijalno mijenjanje brzina, kao i sa Geartronic prenosom, razvijenim u Volvu. Razlika je u tome što Powershift omogućuje promjenu brzina bez gubitka vremena i ubrzanja.

Kako Powershift, za razliku od standardnih automatskih mjenjača, ne treba pretvarač obrtnog momenta, nema hod mjenjača ili višestruka kvačila, također ne postoji ni gubitak obrtnog momenta, koji ove opcije najčešće donose sa svojom upotrebom.

Zahvaljujući upotrebi dvostrukog kvačila, prenos pomoću Powershifta može održavati visoke obrtne momente i suštinski nema ograničenja u izboru odnosa. Ovo ga čini idealnim partnerom modernim, moćnim dizelskim motorima današnjice.

Verzija Powershifta koju Volvo lansira ovog trenutka, dimenzijama je prilagođena nivoima obrtnih momenata do 450 Nm. U modelima Volva C30, S40 i V50 u koje se ugrađuje, Powershift je prilagođen dvolitarskim, četverocilindarskim turbo-dizel motorima, koji razvijaju 136 konjskih snaga i 320 Nm obrtnog momenta.

"Koristeći Powershift, sada možemo ponuditi automatski prenos i uz naše dvolitarske dizelske motore.“ kaže Magnus Jonsson. "I to ne bilo kakav, stari automatski prenos: umanjena potrošnja goriva, udružena sa povećanim komforom i višim performansama zvuči kao nemoguća misija. Ali, koristeći Powershift, pokazali smo da je to i te kako moguće.“

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: