Nakon svjetske premijere u Los Angelesu
0

FOTO / Svi detalji nove Toyote RAV4

Klix.ba
Četvrta generacija popularnog Toyotinog SUV-a RAV4 imala je svoju svjetsku premijeru na Los Angeles Auto Show 2012, a donosi potpuno novi dizajn, više prostora, komfora i prostora za prtljag, ali i nove motore i novi integrisani dinamički pogonski sistem te se hvali poboljšanom sigurnošću i ambicijama za pet EuroNCSP zvijezdica.

Toyota s ponosom ističe da je stvorila novi segment kompaktnih SUV vozila, lansiranjem prvog rekreativnog aktivnog vozila (RAV) s pogonom na četiri točka (RAV4) 1994. godine. Dostupan u preko 150 država, tokom svoje 3 generacije RAV4 kupilo je više od 4.5 miliona vozača od 1994. godine, od kojih je na evropskom tržištu više od 1.2 miliona.

Duži (+205 mm), širi (+30 mm), ali niži (-25 mm) od svojih prethodnika, model četvrte generacije ima potpuno novu siluetu, koja naglašava njegovu svestranost, prostranost i poboljšane dinamičke performanse.

Sofisticirani dizajn karoserije Potpuno novi vanjski izgled predstavlja kombinaciju sofisticiranog i stilistički novog Toyotinog dizajnerskog izražaja frontalnog dijela s frill-free detaljima i markantnog imidža koji sugeriše izdržljivost, koja se i očekuje od lidera u klasi vozila s pogonom na četiri točka.

Novo lice Toyote kombinira Under Priority dizajn prednje maske s Keen Look farovima i LED svjetlima, koji su osmišljeni kako bi ovom SUV-u pružili moćan, dinamičan i agilan izgled.

Under Priority dizajn se odlikuje velikom trapezoidnom donjom maskom, ugrađenom u prednji branik, i manjom gornjom maskom koja se proteže između farova.

Gledano iz profila, novi RAV4 je naslijedio prostranost, visoke bočne panele i prepoznatljivu siluetu, koji su zaštitni znak prethodnih generacija. Na zadnjem kraju, kabina je oštro zakrivljena ka unutra, što stvara kontrast sa širokim donjim dijelom karoserije. Rezultat je stabilan izgled vozila. Ukrašena integrisanim krovnim spojlerom, nova zadnja vrata se sada otvaraju prema gore, a rezervni točak je izostavljen kako bi se kompletirao novi precizniji, aerodinamičniji i efikasniji dizajn novog RAV4.

Novi RAV4 će biti dostupan u devet boja karoserije, uključujući 3 nove: sivo-plavu metalik, tamnozelenu i crnu metalik.

Inovativan, poboljšani kvalitet internog dizajna U prostranom i udobnom interijeru velika pažnja je posvećena sjedištu vozača u stilu kokpita. Potpuno novi dizajn interijera predstavlja nadogradnju praktičnosti svojstvene modelu, te RAV4 odiše prostranošću i nudi prijatnije iskustvo vožnje.

Horizontalan dizajn kontrolne table naglašava snagu i odražava širinu prednjeg dijela vozila. Također, novi RAV4 je sada više usmjeren na vozača.

Čista, sofisticirana elegancija novog dizajna kabine je dodatno naglašena visokokvalitetnim materijalima i mekim panelima na mnogim dijelovima koji dolaze u kontakt s putnicima. Sveobuhvatna upotreba kože na kontrolnoj tabli stvara osjećaj visokog kvaliteta kabine.

Svi instrumenti i prekidači su osvijetljeni novom bistro plavom bojom: svježe i moderno osvetljenje donosi sofisticiranost i moćnu vizualnu konzistentnost novom dizajnu interijera.

Više prostora i veća praktičnost Iako je zadržavanje kompaktnih vanjskih dimenzija bilo ključno za dobru okretnost, dužina novog RAV-a 4 od 4.57 m i međuosovinsko rastojanje od 2660 mm garantuju znatno veći unutrašnji prostor, pa udobnost kabine i prtljažni prostor mogu parirati većim vozilima iz D segmenta. Udaljenost između prednjeg i zadnjeg sjedišta (970 mm) je sada najveća u klasi, a novi tanji dizajn naslona sjedišta stvara još više prostora. Zadnja sjedišta, djeljiva i preklopljiva u razmjeri 60:40, sada su još udobnija, imaju veći jastuk i bolje bočne potpore.

Zahvaljujući jedinstvenom Toyotinom „easy flat“ sistemu, RAV4 je i dalje praktičan, fleksibilan i svestran, baš kao što to očekuju kupci kompaktnih SUV modela.

Zadnje sjedište se može preklopiti u razmjeri 60:40 radi maksimalne fleksibilnosti, a svaki se dio može nezavisno spustiti. Dužina tovarnog prostora je povećana, pa sada zapremina prtljažnika iznosi 547 litara. Pregrade ispod poda prtljažnika su, također, povećane za 49 litara, s 51 na 100 litara

Novi i moderniji motori S dva nova motora, 2.0 litarskim dizelom za zapadnoevropsko tržište i 2.5 litarskim benzincem za rusko tržište, kao i 2.2 litarskim dizel motorom prvi put dostupnim u Rusiji, sveobuhvatna gama motora novog RAV 4 nudi nenadmašan spoj vrhunskih voznih performansi i najnižih u klasi emisija CO2 u svim varijantama motora.

Novi RAV 4 na Zapadnoevropskom tržištu Na zapadnoevropskom tržištu će biti dostupni modeli od 151 KS s 2.0-litarskim benzinskim motorom, novi 124 KS snažni 2.0 dizel i 2.2 D-4D dizelski motor od 150 KS. Svaki motor u ovoj liniji nudi prednosti reducirane emisije CO2, u prosjeku od 12%. Važno je napomenuti da je 2.0 dizel, s pogonom na prednjim točkovima opremljen Toyota Stop & Start tehnologijom, čime je reducirana emisija CO2 na samo 127 g/km.

I dalje odlične vozne osobine Prethodne generacije RAV4 su izgradile zavidnu reputaciju zbog svoje udobnosti, lakoće vožnje, okretnosti i dokazane sposobnosti i na najzahtjevnijim putevima. Novi RAV4 predstavlja nadogradnju tih ključnih vrijednosti, uz rekonstruisano prednje i zadnje ogibljenje, poboljšani sistem električnog servo upravljanja, novi integrisani dinamički pogonski sistem i potpuno novi Sport režim vožnje.

Zajedno, ova poboljšanja omogućavaju veću stabilnost i agilnost, kako na mokrim, tako i na suhim putevima, zbog čega kupci mogu uživati u pouzdanijoj, intuitivnijoj i zabavnijoj vožnji.

Novi RAV4 je dostupan sa sistemima za pomoć pri spuštanju niz i kretanju uz brdo. Ugrađen kao standardna oprema na svim modelima s automatskim mjenjačem, sistem pomoći pri spuštanju niz brdo je naročito koristan na zaleđenim padinama ili onim prekrivenim snijegom. On automatski bira stepen prenosa, kontroliše brzinu i individualno koči svakim točkom kako bi pomogao vozaču da zadrži kontrolu nad vozilom, prilikom spuštanja niz klizave padine.

Integrisani dinamički pogonski sistem Integrisani dinamički pogonski sistem je sofisticirani, interaktivni sistem za upravljanje koji koordinira rad nove dinamičke kontrole obrtnog momenta pogona na četiri točka, sistema kontrole stabilnosti vozila (VSC) i električnog servo upravljanja (EPS), kako bi povećao performanse, upravljivost i sigurnost ovog kompaktnog SUV-a. Nova dinamička kontrola obrtnog momenta pogona na 4 točka putem elektromagnetnog kvačila, smještenog na prednji dio zadnjeg diferencijala, neprekidno nadgleda i kontroliše obrtni moment između prednjih i zadnjih točkova.

Raspodjela obrtnog momenta između prednjih i zadnjih točkova može varirati od 100:0 do 50:50, dok se u uslovima normalne vožnje automatski bira pogon na prednje točkove (100:0), kako bi se smanjila potrošnja goriva. Dinamička kontrola obrtnog momenta pogona na 4 točka koristi informacije od različitih senzora (brzina, zaokret upravljača, pritisak na gas i nivo zanošenja) kako bi automatski usmjerila pogon na zadnje točkove, ako je to potrebno.

U normalnom načinu rada, kada nije aktivirano zaključavanje ili Sport režim, obrtni moment se prenosi na zadnje točkove ne samo kada se detektuje zanošenje (kao što je bio slučaj na trećoj generaciji RAV-a 4), već i kada sistem detektuje podupravljanje tokom skretanja. Rezultat je veća agilnost i bolje performanse, kako na putu, tako i van njega.

Kada je odabran potpuno novi Sport režim (standard na AWD modelima), obrtni moment se usmjerava na zadnje točkove čim se okrene upravljač. Nova dinamička kontrola obrtnog momenta pogona na 4 točka, zavisno od položaja upravljača, će automatski podesiti raspodjelu snage između prednjih/zadnjih točkova u razmjeri 90:10, kako bi se smanjilo opterećenje na prednjim gumama.

Osim što aktivira „dinamičnu“ raspodjelu obrtnog momenta, novi Sport režim, također, modifikuje servo upravljanje, gas i mjenjač; smanjujući snagu servo upravljača, povećavajući odziv gasa i dopuštajući motoru da se vrti na većim obrtajima, radi dinamičnijeg, sportskog doživljaja vožnje.

Za terensku vožnju, sistem ima dugme za zaključavanje pogona na 4 točka. To omogućava vozačima da fiksiraju raspodjelu obrtnog momenta na 50:50, pri brzinama do 40 km/h.

Vrhunska sigurnost i napredna tehnologija Novi RAV4 ima veoma visoke standarde aktivne i pasivne sigurnosti putnika i zaštite pješaka od sudara, koji su evoluirali tokom tri generacije ovog vozila.

S novom, izuzetno čvrstom karoserijom, konstruisanom da putnicima i pješacima pruži optimalnu zaštitu od sudara, novi RAV4 planira dobiti 5 zvjezdica na rigoroznom Euro NCAP testu u 2013. godini.

Novi Toyotin SUV je standardno opremljen novim dizajnom sjedišta koja sprečavaju trzajnu povredu vrata i sa 7 zračnih jastuka, uključujući zračni jastuk za koljena vozača i prednje bočne zračne jastuke, s dvije komore.

Novi RAV4, također, može biti opremljen s tri nove tehnologije: automatskim dugim svjetlima, upozorenjem o napuštanju saobraćajne trake i monitorom mrtvih uglova, što dodatno povećava sigurnost i olakšava vožnju.

Sistem automatskih dugih svjetala ima kameru koja prati put ispred vozila i automatski prebacuje između dugih i kratkih svjetala, kada uoči dolazeće vozilo.

Sistem upozorenja na napuštanje saobraćajne trake koristi kameru ugrađenu u vrh vjetrobrana kako bi odredio da li vozilo nenamjerno napušta svoju traku. Sistem zatim upozorava vozača pomoću zvučnog signala i trepćuće ikone na multi-informacionom displeju.

Monitor mrtvih uglova obavještava vozača ako postoji vozilo u susjednoj traci u mrtvom uglu, tako što pali pokazivač u retrovizoru. Sistem koristi radarski senzor ugrađen na obje strane zadnjeg dijela RAV4, koji nadgleda mrtve uglove iza vozača.