Volvo
0

Sedam vozila sa oznakom DRIVe

Sarajevo-x.com
Na nastupajućem ženevskom auto sajmu, Volvo predstavlja ni manje ni više nego sedam DRIVe modela. Svaki od njih je među najboljima u klasi po niskoj CO2 emisiji.

Iznimno nizak prosjek za C30, S40 i V50 je postignut zahvaljujući poboljšanom Start/Stop sistemu.

  •    Volvo C30, 3.9 l/100km, 104g CO2/km
    
  •    Volvo S40, 4.0 l/100km, 107g, CO2/km
    
  •    Volvo V50, 4.0 l/100km, 107g, CO2/km
    
  •    Volvo V70, 4.9 l/100km, 129g, CO2/km
    
  •    Volvo S80, 4.9 l/100km, 129g CO2/km
    
  •    Volvo XC60, 6.0 l/100km, 159g CO2/km
    
  •    Volvo XC70, 6.0 l/100km, 159g CO2/km
    

DRIVe oznaka je dodana svim vozilima Volva koja imaju najmanje štetan uticaj na okoliš u svojoj klasi. Svi današnji DRIVe modeli su opremljeni konvencionalnim dizel motorom i manuelnim mjenjačem, optimiziranim za izuzetno smanjenu potrošnju goriva. Ova su vozila namjenski napravljena za smanjen otpor kotrljanja i reduciran otpor zraka.

„Naša posvećenost DRIVe modelima u 2009. godini govori o spremnosti Volva da brzo odgovori na zahtjeve svojih kupaca za proizvodima sa niskom potrošnjom goriva i smanjenim štetnim uticajem na okoliš. Na auto sajmu u Parizu počeli smo sa predstavljanjem DRIVe modela kroz C30, S40 i V50. Sada smo i tržište i mi spremni da zakoračimo na viši nivo.“, kaže Stephen Odell, predsjednik i izvršni direktor u Volvu.

Dodajući veće modele, V70, S80, XC60 i XC70, u DRIVe klasu, Volvo je sklopio jedan od najjačih asortimana unutar premijum klase: ponudu vozila koja su atraktivna, troše malo goriva i na najbolji se način brinu za zaštitu okoline.“, nastavlja Odell.

DRIVe na tri nivoa: 120g, 140g, 160g

Volvo DRIVe rapon je podijeljen u tri kategorije, povezane sa tri razine emisije: 120, 140 i 160 g CO2/km.

„Tri kategorije označavaju ambiciozne planove Volva o CO2 ciljevima u svim respektabilnim segmentima. Također su u skladu sa posebnim porezima na emisije CO2, te drugim vladinim inicijativama o „zelenim automobilima“ usvojenim u velikom broju Evropskih zemalja. Naša je želja da nastavimo smanjenje štetnih emisija razvijajući nove proizvode, čak bolje prilagođene zaštiti okoliša.“, objašnjava Stephen Odell.

C30, S40, V50 daleko ispod 120g

Od proljeća 2009. godine, Volvo C30, S40 i V50 1.6D DRIVe će biti u ponudi sa unaprijeđenom Start/Stop funkcijom. Ovo pomaže smanjenju emisije CO2 na svega 105g CO2/km za Volvo C30 i 107 g CO2/km za modele S40 i karavansku verziju V50. Uz to, C30 zadovoljava najniži nivo eko-poreza u Evropi (105 g).

Prvi Volvo model sa Start/Stop funkcijom

Da bi se emisije karbon dioksida smanjile do ove mjere, nove DRIVe verzije C30, S40 i V50 su opremljene novim, pametnim opcijama. Jedna od njih je Start/Stop funkcija, koja omogućava gašenje motora dok vozilo miruje, naprimjer na semaforima ili čekajući u saobraćajnim gužvama.

Ukoliko vozač mjenjač stavi u neutralan položaj i otpusti kvačilo dok stoji na mjestu, motor se gasi. Pri slijedećem pritiskanju papučice kvačila, motor se ponovo pali. Ova tehnologija omogućava uštedu goriva, te smanjenje emisija karbon dioksida za 4 do 5% u uslovima kombinovane vožnje. Start/Stop tehnologija je posebno efikasna u urbanom saobraćaju, gdje ova ušteda može biti i do 8%.

Volvo - jedinstven nivo udobnosti i brzog paljenja motora Dok auto miruje i motor je ugašen, neki elektronski sistemi, poput klime, se stavljaju u stanje mirovanja kako bi se uštedilo gorivo. Ipak, Start/Stop sistem neprekidno nadgleda nivo udobnosti i automatski reaktivira odgovarajuće sisteme, na primjer ukoliko se povisi temperatura u putničkoj kabini. Sistem ne postavlja nikakva ograničenja za opcije koje osiguravaju udobnost, kao što je zvučni sistem ili bilo koja druga pogodnost koju kupac želi zadržati.

Ovaj sistem nadgledanja, specifičan Volvo vozilima, i izuzetno visoki nivo udobnosti je omogućen zahvaljujući dodatnoj, maloj bateriji koja osigurava više energije. Zahvaljujući ovoj dodatnoj bateriji, Volvo DRIVe modeli imaju i izuzetno brzo paljenje bez poteškoća dok, na primjer, audio sistem ostaje van uticaja kada se motor pokrene. Ovo Volvo uzdiže daleko iznad konkurentske ponude. Šta više, baterija je unaprijeđena da izdrži do 175.000 Start/Stop ciklusa.

Vozač neprekidno dobija informacije o statusu sistema putem unutrašnjeg displeja s informacijama. Start/Stop funkcija može biti upaljena ili ugašena pomoću posebnog DRIVe prekidača na centralnoj konzoli. U uobičajenim postavkama, ova je funkcija aktivirana. U budućnosti, u modelima koji tek dolaze, DRIVe prekidač će takođe regulisati dodatne sisteme, poput DRIVe „ekonomskih postavki“ za posebnu efikasnost potrošnje goriva.

Punjenje akumulatora kinetičkom energijom Druge nove funkcije u C30, S40 i V50 DRIVe 1.6D sa Start/Stop funkcijom su ono što je poznato kao mogućnost regenerativnog punjenja. Ovo je funkcija koja puni akumulator onog trenutka kad vozač, u brzini, otpusti gas ili kočnicu. Korištenjem kinetičke energije vozila, alternator ne mora koristiti dizelsko gorivo kao izvor energije u trenutku kada nivo napunjenosti akumulatora opadne. Ovom funkcijom se štedi 2 do 3% goriva.

V70 i S80 ispod 140g Po prvi put u istoriji, Volvo V70 i S80 se sada nude u DRIVe verziji. Vozila su opremljena istim pogonom - 1.6 litarskim dizel motorom i manuelnim mjenjačem kao manji modeli, ali sa posebno pravljenim softverom motora i različitim omjerima u trećoj, četvrtoj i petoj brzini. Optimizirani pogonski motori su osnovna pomoć u većim Volvo sedanima i obiteljskim vozilima pri smanjenju potrošnje goriva i CO2 emisija:

  •    V70 smanjeno na 4.9 l/100 km i 129g, i poboljšanje od 18% u poređenju sa današnjim dvo-litarskim dizelima.
    
  •    S80 smanjeno na 4.9 l/100 km i 129g, i poboljšanje od 15% u poređenju sa današnjim dvo-litarskim dizelima.
    

„Osjećamo da kupac nikako ne bi trebao trebao smanjiti vozne performanse ili udobnost zbog manje veličine motora. Ovi automobili imaju savršeno adekvatne performanse te, kao dodatak, izuzetno nizak loš uticaj na okoliš, do mjere da mu se ni jedno konkurentsko vozilo ne može približiti.“, kaže Magnus Jonsson, stariji potpredsjednik u Odjelu razvoja proizvoda pri Volvu.

Nekoliko drugih faktora takođe doprinosi smanjenju potrošnje goriva, na primjer gume koje su posebno dizajnirane za nizak otpor kotrljanja. Po prvi put, V70 i S80 DRIVe verzije su opremljeni električnom pumpom upravljača, koja omogućava vozaču izuzetnu servo pomoć na precizan i energetski efikasan način. Svi DRIVe modeli imaju ovaj sistem upravljača.

Za smanjenje otpora zraka, V70 je opremljen slijedećim posebnim elementima:

  •    Pokrivena rešetka
    
  •    Snižena šasija (20 mm naprijed, 15 mm nazad)
    

XC60 i XC70 ispod 160g Za model 2010. godine, raspon pogonskih motora za novi Volvo XC60 crossover i XC70 adventure karavan će biti proširen sa DRIVe verzijom sa prednjim pogonom, pokretani 2.4D motorima. Emisija CO2 će biti 159 g/km a potrošnja goriva najbolja u klasi - 6.0 l/100 km za oba vozila.

Kao dodatak prednjem pogonu, napravljen je cijeli niz manjih poboljšanja koja će pomoći konkurentnosti novih modela u potrošnji goriva i CO2 emisijama. Inžinjerski eksperti u Volvu su, također, uspjeli smanjiti frikcijske gubitke u pumpi za gorivo, te reducirati padove pritiska u izduvnim i usisnim sistemima.

Posljednja generacija pumpi visokog pritiska povećala je pritisak ubrizgavanja, dok je efikasnost ubrizgavanja povećana novim piezo-električnim sistemom. Tako motor sada ima manju kompresiju, efikasnije izgaranje i posljednju generaciju upravljačke elektronike, dok je turbo punjač optimiziran kako bi već pri niskim obrtajima dao maksimalnu snagu.

Rasponi mjenjača su optimizirani, kako bi vožnja mogla biti ekonomičnija. Na primjer, pri vožnji od 100 km/sat u najvišoj brzini obrtaji motora, kao i potrošnja goriva, u novim su pogonskim motorima smanjeni. Jedan od osnovnih zadataka ovog razvoja bio je zadržati sportski duh vožnje u ovim modelima, kao jedan od njihovih najvažnijih atributa.

„Više konjskih snaga, veći obrtni momenat i sportska šasija će pomoći verzijama s prednjim pogonom da dosegnu dinamiku XC60. To je savršen odabir za kupce koji su fokusirani na količinu CO2 emisija, ali pri tom ne žele ugroziti zadovoljstvo u vožnji.“, kaže Magnus Jonsson. „XC70 DRIVe uspješno kombinuje visoku udobnost sa voznim mogućnostima, uz smanjenu potrošnju goriva. Poput ostalih modela, XC70 DRIVe je prilagođen uslovima svakodnevnog korištenja automobila. Ovo znači da je testiran u uslovima koji odgovaraju situacijama u kojima kupci zaista često koriste automobil. Stoga su podaci koje dajemo u našim press materijalima upravo onakvi kakve kupci i vide na svojim putnim kompjuterima u stvarnoj vožnji.“, nastavlja Magnus Jonsson.

Poboljšana efikasnost ukupne game vozila Poboljšanja koja se odnose na zaštitu okoliša u svom asortimanu Volvo nije ograničio samo na DRIVe verzije. Mjere smanjenja potrošnje goriva u ovim modelima svakako će biti od koristi i ostatku asortimana. Dapače, sva vozila sa automatskim pogonom koja na tržište izlaze u naredne dvije godine, imati će 5 – 7% poboljšanu efikasnost.

„Naša je istinska želja ponuditi u svakoj klasi automobile koji imaju najnižu emisiju CO2. DRIVe je simbol ovog procesa i vozila koja nose tu oznaku svakako su ona u kojima samo napravili najviše uspjeha po tom pitanju. U svakom slučaju, smanjenje potrošnje goriva je naš cilj za sve proizvode i pogonske motore. Široka će ponuda visoko ekonomičnih i jačih alternativa svakako omogućiti kupcu da sam izabere svoj nivo doprinosa zaštiti okoline.“, rekao je Magnus Jonsson.

Performanse, CO2 emisije i potrošnja goriva, Volvo DRIVe modeli 2010. godine:

Model Motor Jačina CO2 Potrošnja
C30 Start/Stop 1.6D 109 hp/240 Nm 104g 3.9 l/100 km
S40 Start/Stop 1.6D 109 hp/240 Nm 107g 4.0 l/100 km
V50 Start/Stop 1.6D 109 hp/240 Nm 107g 4.0 l/100 km
V70 1.6D 109 hp/240 Nm 129g 4.9 l/100 km
S80 1.6D 109 hp/240 Nm 129g 4.9 l/100 km
XC60 2.4D 175 hp/420 Nm 159g 6.0 l/100 km
XC70 2.4D 175 hp/420 Nm 159g 6.0 l/100 km