Zvanična premijera u Sarajevu
0

FOTO / Predstavljeni Volkswagen Up! i novi CC

Piše: E. Z.
(Foto: Feđa Krvavac/Sarajevo-x.com)
Zvaničnom prezentacijom ASA Auto je danas u Sarajevu na tržište automobila u BiH uvela dva vrlo značajna noviteta za Volkswagen. Riječ je o potpuno novom modelu Up! i značajno osvježenom modelu CC.

Potpuno novi Up! vraća Volkswagen u segment superminija, te se nameće kao nasljednik uspješnog Lupa, i ne toliko uspješnog Foxa.

Razvoj A00 segmenta u BiH bilježi izuzetno negativan trend, gdje je u 2008. godini zabilježena najveća realizacija sa 422 isporuke kupcima, iako se radi o najpovoljnijoj klasi vozila. Ova klasa trpi veliki cjenovni pritisak iz A0 segmenta i cjenovno preklapanje sa istim, a čak postoje djelimična preklapanja i sa segmentom kompaktnih vozila. Ipak, Volkswagen ima velike ambicije sa ovim segmentom u BiH, i to prije svega zbog ulaska vrlo jake i kvalitetne konkurencije u segment A00, gdje uz tri marke iz Volkswagen grupacije dolazi i FIAT Panda, te uskoro Opel Junior.

Zanimljivo je i to da Volkswagen u BiH za novi Up! konkurenciju vidi u Toyoti Aygo, Hyundaiju i10, Chevroletu Spark, Fordu Ka, Citroenu C1, i sličnim automobilima, što se razlikuje od pristupa Volkswagena u Evropi, gdje je Up! usmjeren na skuplju konkurenciju poput FIAT-a 500.

Volkswagen Up! se ističe jasnim, jednostavnim ali izražajanim dizajnom sa jedinstvenom siluetom, dok kratki prevjesi i dugi međuosovinski razmak daju naslutiti da on nudi najveći unutrašnji prostor uz najveću iskoristivost u klasi. To se posebno ističe zapreminom prtljažnika od 251 litar, što uz dvostruko dno donosi sasvim dovoljnu upotrebljivost za automobil ovog formata.

Volkswagen Up! ponuđen je u ukupno 70 različitih dizajnerskih verzija, dok povjerenje ulijeva sa ocjenom od pet zvjezdica za sigurnost na testiranju EuroNCAP-a. Također, ponuđen je uz bogatu serijsku i dodatnu opremu, pa iako je riječ o superminiju dostupan je elektronski program stabilnosti vožnje, kao i "City brake" funkcija za naglo kočenje u uslovima gradske vožnje. Također, među opcijama je ponuđen i prijenosni Infotainment sistem „Maps&more“.

Ponuda motora zasnovana je na novorazvijenom i kompaktni 1,0 trocilindarskom motoru MPI, koji je u potpunosti izrađen od alumijiuma. Dijapazon snage ovog motora kreće se od osnovnih 60 KS do 75 KS u snažnijoj verziji, a oba MPI-agregata dolaze sa BlueMotion tehnologijom. Ovi motori mogu biti upareni sa novorazvijeni 5-stepenim ručnim mjenjačem lagane konstrukcije, kao i sa automatiziranim ručnim mjenjačem koji je zadužen za promjene brzine i aktiviranje kvačila, a ostvaruje i smanjenu potrošnju goriva zahvaljujući idealnom odabiru trenutka promjene brzina.

Naknadno, Up! će biti ponuđen i u verziji sa pet vrata, kao i u dostavnoj verziji za koju se očekuje dobar odziv poslovnih kupaca. Najpristupačniji Volkswagen u BiH je tako od danas upravo kompaktni Up! koji sa move up! paketom opreme do registracije košta 16.200 KM.

Uz mali Up! premijeru je imao i značajno obnovljeni Volkswagen CC, koji uz brojne novosti ističe i samo ime, u kojem više nema mjesta za naziv Passat. Ovim potezom VW želi distancirati CC kao zaseban premium automobil, koji je namjenjen drugačijem tržištu nego Passat.

Dinamična coupé limuzina među novostima ističe novi koncept svjetala i 3D LED-dnevno svjetlo, dok je zanimljivo da su bazna Bi-Xenon svjetla u serijskoj opremi svake verzije novog CC-a. Očite novosti su dizajn prednjeg i zadnjeg dijela kao i novi bočni pragovi, a sada je raspoloživo jedanaest boja karoserije, i to dvije uni, dvije pearlefekt, šest metalik i jedan premium lak.

U unutrašnjost novi CC nudi nepromijenjen visoki komfor sjedenja uz jednak prostor za glavu, ali sa obogaćenom standardnom i dodatnom opremom. Ponuđene su i nove boje za kožu i instrumentnu ploču kao i novi dekori, dok praktičnost i dalje ističe veliki prtljažnik od 532 litra zapremine.

Posebna zanimljivost u vezi novog CC-a je da je domaća kompanija Prevent eksluzivni dobavljač Volkswagena, te da se automobilske presvlake koje se nalaze u modelu CC proizvode iskljucivo u BiH, u proizvodnim pogonima u Visokom.

Volkswagen CC pokreću moderni benzinski i dizelski motori s direktnim ubrizgavanjem, dok su svi dizelaši opremljeni Start-Stop sistemom tako i dizelski i benzinski agregati imaju sistem rekuperacije energije.

Iako je značajno poboljšan, novi Volkswagen CC dolazi na naše tržište sa osnovnom cijenom koja je oko 8.000 KM niža nego kod prethodnika, pa će tako osnovni CC u BiH koštati od oko 52 hiljade KM, na više.

Iz ASA Auta naglašavaju da i ova dva nova modela dolaze sa novom produženom garancijom u trajanju od 4 godine, bez doplate.