{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


FOTO
/
Porodični automobil Chevrolet Orlando u februaru na tržištu BiH

S
10.12.2010. u 11:05
0
1
Porodični automobil Chevrolet Orlando u februaru na tržištu BiH
0
Porodični automobil Chevrolet Orlando u februaru na tržištu BiH
Zabava, razonoda i opuštanje za porodicu i prijatelje – to je duh godišnjeg odmora koji je Chevrolet upakovao u svoje prvo višenamjensko vozilo za evropsko tržište. Orlandov dizajn - koji dijelom podsjeća na višenamjensko vozilo, a dijelom na crossover - krši pravila ovog inače konzervativnog segmenta i upućuje poruku kojom se izdvaja iz mase.
Chevroletovo novo kompaktno višenamjensko vozilo svojim robusnim izgledom i spuštenom linijom krova sa siluetom inspiriranom crossoverima dovodi stil u ovaj segment, dok istovremeno zadržava prepoznatljivo Chevroletovo "lice" za koje je karakteristična podijeljena rešetka s logom u obliku leptir-mašne.

Temeljen na konceptnom oglednom automobilu predstavljenom 2008, Chevrolet Orlando je pravi moderni porodični automobil koji spaja praktičnost sedmerosjeda, prilagodljivu unutrašnjost i pregršt prostora za prtljagu.

"Uvjereni smo da će Orlando donijeti puno vrijednosti za novac u klasu višenamjenskih vozila, no istovremeno će predstavljati i nešto posve svježe – stanovitu funkcionalnost sa stavom, kako smo mi to nazvali", rekao je Wayne Brannon, predsjednik i izvršni direktor Chevrolet Europe.

Jedinstvena i lako prepoznatljiva Chevroletova prednja maska dolazi u paketu s profilom kojega karakterizira niska i spuštajuća linija krova te snažni, istaknuti lukovi blatobrana u kojima se nalaze 16, 17 ili 18-inčni točkovi. Ovakvi blatobrani odaju specifičan dojam "karoserija unutra, točkovi van", dok istovremeno čine Orlandov stav agilnim, sportskim i robusnim.

Sigurnost i puno prostora za putnike i prtljagu

Dok će vanjština novog Chevrolet Orlanda sasvim sigurno privući puno pažnje, i unutrašnjost donosi puno značajki koje karakteriziraju najnoviji Chevroletovi dizajnerski elementi kao što je dvostruki kokpit inspirisan legendarnim modelom Corvette te plavo ambijentalno osvjetljenje središnje konzole. Orlando nudi prepoznatljiv dizajn uz dobro osmišljene funkcionalnosti, pa će pažnju većih porodica privući "pozorišnim" rasporedom sjedišta u tri reda, veličinom prostora za smještaj prtljage i brojnim rješenjima za pohranu.

Prostor za glavu kod trećeg reda Orlandovih sjedišta veći je nego kod cijelog niza konkurenata u segmentu višenamjenskih vozila.

A kada dođe vrijeme za utovar velikih komada prtljage, Orlandov prtljažnik je sa svojih 1.487 litara uz sklopljena oba reda sjedišta jedan od najvećih u klasi jednovolumena (852 litre do donjeg ruba prozora).

Ffinalna produkcijska verzija Orlanda dolazi s cijelim nizom odjeljaka i pretinaca raznih veličina i oblika na raznim mjestima, uključujući pretinac za sitni novac i dva velika držača za čaše na središnjoj konzoli, držače za autokartu i boce integrisane u prednja i stražnja vrata te cijeli niz pojedinačnih pretinaca za pohranu u prtljažniku.

Međutim možda je najinovativniji prostor za pohranu skriven iza prednje maske audiosistema, čime je na dohvat vozačeve i suvozačeve ruke. Viđen prvotno na konceptnoj izvedbi Orlanda, ovaj prostor za pohranu vidljiv je kad se preokrene prednja maska audiosistema i dovoljno je velik za spremanje stvari kao što su MP3 player, sunčane naočale ili novčanik. U taj je prostor smješten i USB priključak savršen za punjenje MP3 uređaja ili iPoda tokom vožnje, ovisno o paketu opreme.

Veći dio strukture karoserije Orlanda sastoji se od čelika visoke čvrstoće korištenog za konstrukciju svojevrsnog kaveza za učinkovitu sigurnost putnika u slučaju frontalnog, bočnog i stražnjeg udarca u automobil. Ako dođe do sudara, Orlandovi putnici bit će zaštićeni s dva prednja i dva bočna zračna jastuka te dvije zračne zavjese.


Jedan od najvećih izazova pred kojim se često nađu spasitelji koji prvi priskaču u slučaju saobraćajne nesreće je kako pomoći putnicima u vozilu kada su vrata zaključana. Ovakav scenarij ne može se dogoditi vlasnicima Orlanda i njihovim putnicima: Orlando je opremljen senzorskom tehnologijom koja u slučaju sudara, odnosno prilikom udarca automatski otključava vrata.

Tri motora i tri paketa opreme za potrebe svake porodice

Ispod poklopca moći će se birati između tri Chevroletova najnovija motora s ekonomičnom potrošnjom – tu je jedan benzinski i dva dizelska motora. Svi su ugrađeni poprečno i imaju četiri cilindra s dvostrukim bregastim osovinama, 16 ventila i ubrizgavanjem goriva u više tačaka ili u slučaju dizela tehnologijom common-rail. Svi motori imaju blok cilindara od lijevanog željeza i glavu od aluminijske slitine.

Benzinski motor dostupan odmah pri predstavljanju na tržištu je 1,8-litarski sa 141 KS pri 6.200 obrtaja u minuti i 176 Nm vršnog okretnog momenta pri 3.800 obrtaja u minuti. Maksimalna brzina za ovu verziju je 185 km/h. Emisija štetnih plinova i potrošnja goriva 1,8-litarskog benzinskog motora iznose 172 g/km i 7,3 l/100 km.

Dva dizelska motora jednake su zapremine, ali drugačije su ugođeni kako bi bili različite snage i voznih karakteristika. Oba motora su 2,0-litarski sa četiri ventila po cilindru i common-rail sistemom ubrizgavanja goriva. Snažniji od dvaju motora daje 163 KS pri 3.800 okretaja u minuti i 360 Nm vršnog okretnog momenta pri 2.000 obrtaja u minuti. Preostala verzija daje 130 KS pri i 350 Nm vršnog okretnog momenta pri istom broju okretaja.

Orlando s dizelskim motorom snage 130 KS postiže maksimalnu brzinu od 180 km/h, dok maksimalna brzina snažnije dizelske verzije sa 163 KS iznosi 195 km/h. Oba motora imaju identičnu emisiju i potrošnju goriva od 159 g/km i 6 l/100 km.

Kada počne prodaja Orlanda, kupci će također moći birati između tri paketa opreme. Orlandovo predstavljanje na tržištu je novitet za Chevrolet Europe jer će prvi put ista imena za pakete opreme biti korištena globalno – dakle očekujte da će kod budućih Chevroletovih modela paketi opreme LS, LT i LTZ postati standard. A tu je još jedna novost za Chevrolet Europe: samo će automobili prodavani na tržištima s volanom na desnoj strani nositi oznaku paketa opreme na karoseriji.

No za koji se god model odlučili, kupcima je zagarantovana bogata oprema, s elektroničkom kontrolom stabilnosti, šest zračnih jastuka i električno pokretanim vanjskim ogledalima kao standardnim značajkama čak i kod početnog paketa LS.
Srednje rangiran paket opreme LT dolazi s dodatnim značajkama kao što su senzori za parkiranje i kontrole audiosistema na upravljaču, dok se veći 17-inčni aluminijski naplaci nude s najjačim paketom opreme LTZ.

Temeljen na Chevroletovoj uspješnoj i nagrađivanoj limuzini Cruze koja već dokazano ima vrhunsku upravljivost, Orlando će svojim vozačima ponuditi sigurnu, a istovremeno i uzbudljivu vožnju. Orlandov provjereno kvalitetan ovjes je McPherson tipa sprijeda, a straga je polukruta torzijska osovina.

Slijedeći uspjeh Chevroleta Cruze, Orlandovo podvozje ugođeno je tako da pruži idealan kompromis između udobne vožnje i agilnosti. McPherson opruge korištene za prednji ovjes rabe hidrauličke amortizere koji se inače susreću kod skupljih vozila i nude veću udobnost pri vožnji za putnike te kontroliranu apsorpciju udara pri vožnji na različitim cestovnim površinama.

Napredni sistem složene osovine (torzijske polukrute) straga korišten je jer nudi savršen kompromis između kontrole ovjesa u kombinaciji sa smanjenom masom i manje potrebnog prostora. Sistem torzijske polukrute osovine također se može lako ugađati kako bi odgovarao različitim masama vozila i motora.

Orlandovo podvozje i struktura karoserije konstruirani su sa sigurnosti kao glavnom ciljem. 16-inčne ventilirane prednje disk-kočnice prisutne su na svim varijantama, sa 16-inčnim čvrstim diskovima straga i elektroničkim ABS-om na svim točkovima. Sva podvozja također imaju elektroničku raspodjelu sile kočenja – sistem koji raspoređuje količinu kočione sile na pojedine točkove, osiguravajući najkraći put kočenja. Tu su još i kontrola proklizavanja kao osiguranje protiv izlijetanja vozila s putanje te za slučajeve kada je cesta mokra ili skliska, zatim elektronička kontrola stabilnosti i hidraulička pomoć pri kočenju.

Proizvodnja Chevrolet Orlanda počela je u oktobru u General Motorsovim proizvodnim pogonima u Južnoj Koreji, a automobil će se početi prodavati u cijeloj Ecropi početkom 2011. godine. Prve primjerke u Bosni i Hercegovini očekujemo u prodajnim salonima u februaru. Cijena ulaznog benzinskog modela s 1.8 motorom (141 KS) i klimom je 28.300 KM (paket opreme LS). Ulazni dizelski model s 2.0 motorom (130 KS) i 6-stepenim mjenjačem u prodaji će biti po cijeni od 34.700 KM. Navedena cijena odnosi se na paket opreme LT koji uključuje: ABS, ESP, šest zračnih jastuka, klima uređaj, CD-radio MP3, upravljač s komandama audiosistema, električne podizače prednjih i stražnjih stakala, električno pokretana vanjska ogledala, volan podesiv po visini i dubini, putni računar, stražnje parking senzore.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: