U Zemaljskom muzeju
0

Opel predstavio novu Insigniju u Sarajevu

Sarajevo-x.com
Foto: Sarajevo-x.com
Foto: Sarajevo-x.com
Nova Opel Insignia, evropski automobil godine, predstavljena je večeras u sarajevskom Zemaljskom muzeju.

Prezentacija nove Opel Insignije za BiH održana je večeras u sarajevskom Zemaljskom muzeju. Snijeg koji je padao nije omeo brojne novinare da se okupe kako bi popratili prezentaciju ovog automobila koja je po prvi put održana u jednom muzeju. Na neobičan način, kao na umjetničkoj izložbi, prikazane su fotografije nove Insignije, a prezentovane su sve njene inovacije i tehničke karakteristike. Cijena osnovnog modela ovog automobila za BiH iznosi 37.748 KM.

Insignia je proglašena evropskim automobilom godine od strane nezavisnog žirija sastavljenog od auto-moto novinara iz 23 zemlje (Car of the Year 2009, COTY). Insigniju su odabrali između 37 konkurenata, koliko ih je bilo u ovogodišnjem razmatranju za ovu prestižnu nagradu, a čak se dvadeset novinara odlučilo za Insigniju kao najbolju.

Ovaj je automobil veoma aerodinamičan, s koeficijentom otpora zraka od 0,27 što pozitivno utječe na ekonomske, dinamičke i akustičke kvalitete automobila. Potrošnja goriva kod Insignije, emisija ugljičnog dioksida te vozna dinamika znatno su unaprijeđeni zbog velike aerodinamičnosti koja je usavršena tokom više od 650 sati testiranja u zračnom tunelu.

Osim toga, inovacije poput sustava FlexRide, Prilagodljivih 4x4, najnovije gen-eracije prilagodljivih prednjih svjetala (AFL+) i ergonomskih sjedala te Opel Eye, koji očitava prometne znakove i upozorava vozača kada slučajno napusti svoju traku, čine Insigniju vodećom u svojem segmentu.

Predstavljanjem nove Insignije Opel je ponovno definirao segment srednje velikih automobila. S linijom krova nalik na kupe, Opel Insignia postaje perjanica tržišnog segmenta koji upravo doživljava svoj procvat jer ljudi traže lijepo dizajniran automobil koji je ekonomičan, no opet zabavan za vožnju. Na srednje velike automobile otpada trenutno oko 10 posto europskog tržišta, no to je segment u kojemu se ponovno očekuje najveći rast – smanjit će se interes kupaca za velike terence i SUV vozila, a limuzine i karavani će dospjeti u središte zanimanja.

Insignia će na tržištu u početku biti dostupna u četverovratnoj (notchback) i peterovratnoj (hatchback) izvedbi. Karavanska izvedba Sports Tourer koja će biti predstavljena u proljeće 2009., kombinacija je savršene ravnoteže praktičnog vozila upakiranog u dinamičan, sportski dizajn. Tu je još i Insignia ecoFLEX koja će ponuditi vožnju prihvatljivu za okoliš bez ikakvih kompromisa.

Motori, bogati paketi opreme i cijene

Insignia na tržište dolazi s iznimnom bogatom ponudom od osam motora koji su svi sukladni s emisijskim standardima Euro 5. Kupci će moći izabrati između pet benzinskih motora snage od 115 do 260 KS te tri nova 2.0-litarska turbo dizelska snage 110, 130 i 160 KS. U nadolazećim mjesecima ponuda pogonskih sustava bit će obogaćena novim, još snažnijim motorima. U ljeto stiže 2.0-litarski bi-turbo dizelski motor s maksimalnom snagom od 190 KS.

Već i osnovna oprema Opel Insignije, pod nazivom kao i sam automobil – Insignia, vrlo je bogata: klima uređaj, CD-radio, sustav automatske kontrole osvjetljenja, elektronski program stabilnosti ESP(r)Plus, ABS, vozačeve i suvozačeve prednje i bočne zračne jastuke i zračne zavjese, vozačevo sjedalo s električnim podešavanjem visine, električne podizače prednjih stakala, električno podešavanje i grijanje ogledala, daljinsko zaključavanje vrata, putno računalo, sjajno kromirane rubove instrumenata, naslon za ruke sprijeda, stražnje sjedalo djeljivo u omjeru 60:40, ISOFIX pripremu za dječje sjedalo za stražnje sjedalo, daljinsko upravljanje poklopcem prtljažnika (model s 4 vrata), 16“ čelične naplatke s poklopcima te prednja svjetla za maglu. Cijena osnovnog modela Opel Insignia s 1.6 motorom (115 KS) i 6-stupanjskim mjenjačem je 37.748 KM.

Dizajn

Još jedna novost na Insigniji je i redizajn loga. Opelova munja jedan je od najprepoznatljivijih loga u Europi i krasi vozila ovog proizvođača od 1963. Opel Insignia je prvi model koji će ponijeti novi znak. Najnoviji znak s ponosom integrira Opelovo ime u širok prsten koji uokviruje prepoznatljivu munju, a skulpturalni(ji) dizajn s kružnim površinama daje logu trodimenzionalnu dubinu.

Insignijin izgled utjelovljuje novi smjer za brand te ilustrira nove elemente dizajna koji će se moći vidjeti kod budućih modela. Mark Adams, potpredsjednik dizajna za GM Europe ističe kako je Insignijom redefiniran Opelov dizajnerski stil: ona je sportska i snažna, ali isto tako i vrlo elegantna. U Insigniji je uhvaćen pokret, a plohe harmonično teku s preciznim obrisnim linijama koje definiraju oblik tako dinamičan da vam nikada ne dosadi gledati ga. Cilj je bio razviti automobil koji plijeni izgledom, ali i ističe svoju izvanrednu voznu dinamiku.

Pojedini dizajnerski elementi strogosti i strukturalnosti, daju Insigniji osjećaj njemačke preciznosti, a skulpturalno oblikovane površine dodane osnovnom temelju, daju osjećaj pokreta i čine ovaj automobil fluidnim.

Iste dizajnerske detalje pronalazimo i u unutrašnjosti automobila. Nakon otvaranja vrata, prvo što vidite je čvrsta struktura interijera. Njime dominira prepoznatljiva tema “krila” koja se proteže od prednjeg dijela ploče s instrumentima i nastavlja se na vrata u silaznoj dinamičnoj krivulji. Korišteni materijali stvaraju dojam sklada i luksuza, a unutrašnjost automobila daje atmosferu svjetline i prostornosti koja je istovremeno sportska i udobna.

Svjetla ovog automobila, kako unutrašnja tako i vanjska, daju Opelu jedinstven izgled noću. S vanjske strane, prepoznatljiv osvijetljen dizajn nalik na “krilo” prednjih i stražnjih svjetala daje Insigniji jedinstven izgled. Unutrašnjosti su dizajneri dodali toplo narančasto-crveno ambijentalno osvjetljenje kako bi noćnu vožnju učinili ugodnijom i atmosferičnijom.

Ploča s instrumentima osvijetljena je bijelo, ali nakon aktiviranja gumba “Sport” svjetlo postaje crveno kako bi bilo u skladu s ostalim osvjetljenjem.

Insignia je prvi automobil unutar GM-a koji je razvijen globalno, kod kojega je krea-tivni proces spojio dizajnere interijera i eksterijera iz Rüsselsheima s onima iz ci-jelog svijeta.

Inovacije

Insignia koristi novu generaciju mehatroničkog podvozja koje omogućuje personalizirane postavke. Zajedno s opcijom podešavanja čitavog voznog iskustva željama vozača, koncept podvozja nove Insignije nudi više udobnosti za sve te sigurno i predvidljivo ponašanje u svim uvjetima vožnje. Sa FlexRide-om, koji dolazi standardno u paketu opreme Sport, vozači mogu posve prilagoditi postavke podvozja i ovjesa, i to samo jednim pritiskom na dugme. FlexRide omogućuje vozaču da osim postavke Standard za ugodnu vožnju koja se prilagođava svim stilovima odabere dinamičnu i sportsku vožnju (postavka Sport) ili opuštenije i mekše postavke (način Tour). Ovo pruža optimalnu stabilnost u svim uvjetima vožnje.

Osim toga, od samog predstavljanja dva snažna benzinska motora s turbopunjačima dolaze s Opelovim sustavom pogona na četiri kotača najnovije generacije nazvan Prilagodljivih 4X4 koji unaprjeđuje upravljanje i stabilnost u svim voznim uvjetima. Nudeći optimalno prianjanje za podlogu, Prilagodljivih 4X4 stvoreno je kako bi Insigniju učinili još dinamičnijom. Oni kombiniraju najbolje osobine uobičajenih mehaničkih i hidrauličkih sustava pogona na četiri kotača. Hidrauličke lamele kvačila kontroliraju se elektronički kako bi raspodjeljivale okretni moment od nula do sto posto između prednje i stražnje osovine. Do 2.700 Nm okretnog momenta može se prebaciti na stražnju osovinu. Pored toga, dostupan je i diferencijal s elektroničkim ograničenjem (eLSD).

Opel je također predstavio cijeli niz poboljšanja u novoj generaciji svojeg sustava prilagodljivih prednjih svjetala (AFL+), uključujući automatsko prilagođavanje snopa prednjih svjetala prema uobičajenim profilima cesta i uvjetima vidljivosti. Ovaj sustav prvi put predstavlja devet različitih postavki svjetala. Insignije sa sustavom prednjih svjetala AFL+ također dolaze s LED dnevnim svjetlima. U usporedbi s uobičajenim kratkim prednjim svjetlima, ova donose manju potrošnju goriva jer im je potrebno značajno manje električne energije. Prepoznatljiva prednja i stražnja svjetla u obliku krila daju Insigniji specifičan izgled danju i noću. AFL sustav je na izbor kupcima po cijeni od 2.375 KM kod tri paketa opreme - Edition, Sport i Cosmo.

Insignia nudi još jednu inovaciju koja se pojavljuje prvi put u ovoj klasi pod imenom Opel Eye. Radi se o kameri smještenoj između vjetrobranskog stakla i retrovizora koja pomaže vozaču na dva načina: funkcija prepoznavanja prometnih znakova čita ograničenja brzine i znakove zabrane prometa te ih prikazuje na ploči s instrumentima, a upozorenje o napuštanju trake obavještava vozača kada nenamjerno iziđu iz svoje trake. Kamera je dizajnirana tako da prepoznaje prometne znakove koji su u skladu s Bečkom konvencijom. Ova funkcija će na teritoriju Bosne i Hercegovine biti dostupna naknadno, nakon prilagodbe kompjuterskog sustava prometnim znakovima u zemlji.

Automobilska sjedala jedan su od najskupljih dijelova u vozilu, a u razvoj novih In-signijih sjedala uloženo je više od 50 milijuna eura. Sjedala u automobilu iznimno su važna jer tijekom svakog putovanja, otprilike tri četvrtine tijela satima je u kon-taktu sa sjedalom. Sjedala Opel Insignije imaju najveći raspon hoda za podešavanje u segmentu, uključujući i mogućnost podešavanja po visini u rasponu 65 mm te podešavanja po dužini od 270 mm, što omogućuje svakom vozaču i putnicima da pronađu idealnu poziciju za sebe. Osim toga, ergonomska sportska sjedala imaju poboljšano podešavanje nagiba, podršku za kralježnicu u četiri točke, ergonomski su oblikovana uključujući vrhunsku podršku bočnih dijelova te pjenom ispunjene jastuke koji po želji dodatno podupiru natkoljenicu. Sjedalo ima pobol-jšanu i nadziranu ventilaciju naslona i sjednog dijela, kako bi se spriječilo znojenje leđa, uz dodatnu prednost sprječavanja bolova i rizika povezanih s prejakim hlađenjem tog osjetljivog dijela tijela.

Zahvaljujući nabrojenim značajkama, Insignijina sportska sjedala dobila su vrlo cijenjeni certifikat organizacije Aktion Gesunder Rücken e.V. (Akcija za zdrava leđa, poznata kao AGR) – njemačkog nezavisnog tijela sastavljenog od stručnjaka iz područja ergonomije i liječnika. Opel je jedan od samo dva proizvođača automobila koji su dobili taj certifikat.

Pet Euro NCAP zvjezdica

Opel Insignia je dizajnirana, razvijena i proizvedena tako da bude jedan od najsigurnijih automobila na svijetu. Pet zvjezdica koje je ostvarila na Euro NCAP testovima sigurnosti potvrđuju važnost najnovijih Opelovih tehničkih rješenja. Insignia je takođe ocijenjena i s 4 zvjezdice za zaštitu djece i 2 zvjezdice za zaštitu pješaka; što je najbolji rezultat do sada u segmentu velikih obiteljskih automobila.

Insignia se proizvodi u fabrici u Rüsselsheimu koja je otvorena 2002.