Stiže i treći Abarth
0

Novi škorpion za 2010. godinu

Sarajevo-x.com
U FIAT-u, tačnije Abarthu, su odlučili nastaviti sa razvojem ponude, uprkos krizi i sve manjoj zainteresovanosti za sportske modele. Tako su najavili da će tokom 2010. godine predstaviti prvi roadster pod imenom ove oživljene marke.

U Abarthu svoju upornost razvoja malih i efikasnih sportskih automobila opravdavaju upravo činjenicom da je riječ o modelima koji uprkos odličnim performansama i odličnom sportskom izgledu ne zahtjevaju previše finansijskih odricanja. Tajna je prije svega u malim turbobenzinskim motorima koji su omobućili performanse koje su donedavno bile privilegija velikih i rastrošnih motora.

Zahvaljujući takvom pristupu i u ovo nezahvalano vrijeme globalne finansijske krize u Abarthu sebi mogu priuštiti luksuz da se pouzdaju u supjeh modela Abarth Coupe, koji će prema njima biti najzanimljiviji niskobudžetni sportski automobil u 2010. godini. U suštini je riječ o modelu koji je u potpunosti zasnovan na platformi i mehanici FIAT-a 500, a prema filozofiji gradnje i ponude smjestiće se rame uz rame Smartovom Roadsteru, a zahvaljujući jednostavnom prednjem pogonu i motoru koji će također biti naprijed troškovi proizvodnje biće minimalizirani. U suštini riječ je o potezu koji je na sličan način izveo Ford, sa konverzijom modela Ka u Street Ka, s tim da FIAT-u ostaje da se nada kako će njihov pokušaj biti znatno uspješniji na tržištu.

U Abarthu se zahvaljujući niskoj karoseriji, širokom tragu točkova i vrlo laganoj aluminijskoj konstrukciji nadaju da će novi Coupe biti u stanju ponuditi zaista velike vozačke užitke, koji su ustvari i proslavili ime Abarth prije toliko godina. Uz dobru tehnološku podlogu pogotovo ne treba sumnjati u estetske vrijednosti jednog sportskog automobila koji dolazi iz prijestolnice vrhunskog dizjna. Sudeći po prvim računarski genersianim prikazima Abarth Coupe napraviće blagi odmak od klasične elegancije gdje retro utisak ima glavnu riječ. U ovom slučaju Coupe je moderan i urbani sportski automobil, i upravo to njegov dizajn govori iz svakog elementa automboila. Dominantni otvori za zrak, agresivno oblikovana svjetla uz nisku siluetu ne dopuštaju da dođe do zabune ili pomisli da se radi o tek ušminkanom roadsteru koji se baš i ne može pohvaliti impresivnim performansama. Slična atmosfera vladaće i u unutrašnjosti, gdje bezbroj Abarth logotipa, dodatnih analognih pokazivača i zanimljivih kombinacija boja i materijala neće učiniti boravak u automobilu dosadnim ni prilikom čakanja na semaforima i u gradskim zastojima.

Kao i po pitanju ostale mehanike i motori će biti preuzeti iz modela 500, tačnije 1,4-litarski turbobenzinski motor će u početku biti ponuđen u verzijama sa 135 i 158 KS. Ujedno, kao što je to slučaj i sa 500 Abarthom ne treba očekivati pretjerano povoljne cijene, ali u svakom slučaju u FIAT-u ne planiraju ni ponoviti grešku koju je Smart napravio sa previsokim cijenama svog roadstera, što ga je na kraju i koštalo uspješne "karijere".