Strast prije svega
0

FOTO / Novi Mercedes-Benz SLK stigao i u BiH

Tekst i fotografije: Elmir Tozo
U prisustvu predstavnika bosanskohercegovačkih medija danas je ispred sarajevskog hotela Bristol skinut svileni pokrivač sa novog “malog” Mercedesovog “coupe-roadstera” SLK, čime je i ozvaničen njegov početak prodaje na bosanskohercegovačkom tržištu.

Bez ikakve sumnje, nanovo razvijena treća generacija modela SLK (čiji korijeni sežu u daleku 1955. godinu, kada je iz Mercedesa stigao legendarni model 190 SL) ostaće na vrhu piramide kada se radi o malim uzbudljivim okretnim “roadster” automobilima.

Uostalom, prethodne dvije generacije spadale su u kategoriju automobila za koje nije bilo dovoljno imati samo novac, već je trebalo i strpljenja zbog toga što su rokovi isporuke bili neočekivano dugi za današnje pojmove. Kako? Zašto? Jednostavno, potražnja za SLK je bila neuporedivo veća od raspoloživih proizvodnih kapaciteta, a to opet govori samo za sebe. Uz obilje inovativne “high end” tehnologije i vanredno atraktivno “pakovanje” na tragu modela SLS, beskompromisno napravljen treći S(portski)L(agan)K(ratak) sasvim sigurno ostaće na vrhu skale poželjnosti, zašto ne reći i kao “reper” ostalim proizvođačima sličnih automobila.

Uz stil, naglašenu sportnost, zavodljivost i svakodnevnu upotrebljivost novi SLK premijerno se može pohvaliti i najnovijom tehnologijom panoramskog sklopivog krova “Magic Sky Control”. Pojednostavljeno, pritiskom na taster panoramski stakleni krov postaje svjetliji ili tamniji, odnosno propušta više ili manje svjetlosti u putničku kabinu, u zavisnosti od raspoloženja putnika. Zgodno, ali uz doplatu.

Da SLK nije samo šminkerski “roadster” brinu, za sada, tri sjajna benzinska “BlueEfficiency” motora, od kojih su dva četverocilindrična (SLK 200 i SLK 250), dok se iza oznake SLK 350 krije potpuno novi 6-cilindrični motor V konfiguracije koji raspolaže sa 306 KS. Uz start/stop sistem iz Mercedesa obećavaju do 25 odsto manju potrošnju goriva od one iz SLK modela prethodne generacije. Slabiji četverocilindrični motor raspolaže sa 184 KS (uz prosječnu potrošnju od svega 6,1 litara na 100 km), dok opcija SLK 250 razvija 204 KS.

“Najsporiji” SLK sposoban je doći do 237 km/h (240 km/h uz manuelni mjenjač), dok SLK 350 razvija (elektronski limitiranih) 250 km/h. U najskorije vrijeme SLK će se moći dobiti uz dizelsku, ali i uz strahovitu AMG V8 varijantu. Do tada, za prvi SLK u nizu treba izdvojiti 76.200 KM, dok je za najskuplju varijantu potrebno izdvojiti 102.400 KM.

Što se tiče nas, svakako bi doplatili za “Dynamic Handling” paket ovjesa i upravljanja, pa pravac na Nordschleife, pogotovo jer nam je već ranije ove godine novi SLK otkrio svoje čari u vožnji na svjetskoj premijeri.