Predstavljen kompaktni Peugeot
0

FOTO / Novi 208 najavljuje revoluciju

Sarajevo-x.com
U proljeće 2012. godine Peugeot će u prodaju uvesti svoj novi model u B segmentu. Novi 208 će kao i njegov prethodnik u početku biti dostupan u dvije različite karoserijske verzije sa 3 i 5 vrata, kasnije će stići i ostale verzije, a ujedno donosi mnoštvo novih rješenja koja će ispisati nova pravila klase.

Novi Peugeot 208 pokazati će agilnost i energetsku efikasnost kao dvije najvažnije novosti. Vrlo je pohvalna činjenica da je u prosjeku 110 kg lakši u odnosu na 207, a u nekim slučajevima je lakši čak i do 173 kg. Osnovni modeli bit će teški svega 975 kg, što uz aerodinamički otpor od svega Cd 0,29 i vrlo kompaktnu karoseriju koja je 7 cm kraća i 1 cm niža nego kod modela 207, garantuje da će novi Peugeot zaista biti okretniji, lakši i štedljiviji. Zanimljivo je da i uz značajne rezove vanjskih proporcija 208-ica dolazi sa primijetnim povećanjem prostora za putnike, pa nudi više mjesta na zadnjim sjedištima uz 5 cm više mjesta za koljena, te ima 15 litara veći prtljažnik.

Peugeot 208 donosi i novi izgled te neki drugačiji oblik prepoznatljivosti ove marke. Novosti poput "lebdeće" maske, prednjih svjetala i "bumerang" zadnjih svjetala ističu i brojne manje detalje koji se odlično uklapaju u novu filozofiju oblikovanja. Zanimljivo je da su verzije sa 3 i 5 vrata vrlo različite, pa je tako verzija sa 3 vrata znatno dinamičnija i oblikom svojih bokova znatno više podsjeća na prethodnike 207 i 206.

Unutrašnjost 208-ice donosi još više novosti i u potpunosti mjenja pristup oblikovanja vozačkog okruženja. Brojna nova rješenja dolaze kao prijeko potreban predah od rješenja koja su poznata od prije i koja su u Peugeotu bila prisutna već duže vrijeme. Tako su svi instrumenti i kontrole iznova dizajnirani i oblikovani te iako su potpuno novi izgledaju vrlo jasni i ugodni za korištenje. Već je i na fotografijama privukao pažnju vrlo mali obruč upravljača, kao i sam njegov smještaj, dok su instrumentna ploča i kontrole multimedijalnog uređaja smješteni visoko i nadohvat ruke. Također, uz veliki panoramski krov i nježno ambijentalno osvjetljenje boravak u prostranoj kabini bi trebao biti vrlo ugodan i dostojan automobila veće klase.

Kako se može pohvaliti prosječnom emisijom CO2 koja je čak 34 g/km manja nego što je bila na modelu 207, novi Peugeot 208 preuzima vodstvo u svom segmentu po pitanju čistoće izduvnih gasova. Nova generacija motora i korištenje e-HDi mikrohibridnog sistema na gotovo svim verzijama pokazali su se kao ključno generacijsko poboljšanje, te su dodatno istakli vrhunske rezultate u smanjivanju težine i poboljšanju aerodinamike.

S pet dizelskih modela, od kojih su četiri opremljena novom generacijom Stop & Start sisitema, raspon emisije CO2 počinje već na 87 g/km, dok na najsnažnijem dizelskom modelu nikada ne prelazi 99g. Novi 208 uvodi novu ponudu 3-cilindarskih benzinskih motora, pa se 1.0 i 1.2-litreni VTi ističu kao posebno štedljivi motori, ali i vrlo "čisti" sa emisijom 99g/km CO2.

Kako je Peugeot naglasak stavio na emisiju CO2 jasno je da je kod 208-ice prioritet stavljen na zaštitu okoline, te se uz moderne motore ističe i činjenicom da je u odnosu od 25 posto izrađena od "zelenih", ili tačnije materijala koji su reciklirani ili su prirodnog porijekla. Iz Peugeota ističu kako je 208prvi automobil na svijetu koji ima djelove, tačnije zadnji odbojnik i sklop ventilatora, koji su u potpunosti izrađeni od ovih materijala. Samo ovakav odbojnik omogućit će uštedu u proizvodnji od 1600 tona goriva godišnje.