Još više snage za Godzillu
0

Nissan predstavio poboljšani GT-R

Sarajevo-x.com
Nissan je objavio početak prodaje Nissana GT-R za modelsku godinu 2012. Prodaja u Japanu počinje 24. novembra, a u evropske autosalone dolazi u januaru 2012. godine.

Značajna poboljšanja motora, šasije i transmisije, uz novu laganu verziju “For TRACK PACK” (zasad samo u Japanu i Velikoj Britaniji) koja naglašava performanse GT-R-a, ključne su promjene Nissanovog vrhunskog modela za 2012. godinu.

Kad je predstavljen, legendarni je GT-R stvorio novu vrstu superautomobila. Performanse i vožnja bili su izuzetni, ali je mnogo važniji bio potencijal automobila za upotrebu u svim uslovima. Posvuda je odlično primljen, ali je Nissanova politika stalnog razvoja značila da GT-R nastavlja evoluirati. Posljednja verzija, koja će se u Evropi početi prodavati u januaru 2012., dosad je najefikasnija. Nudi još bolje performanse, ali u kombinaciji s boljom ekonomičnošću i smanjenim emisijama štetnih gasova.

Uz više snage, GT-R modelske godine 2012. ima novorazvijeni asimetrični ovjes koji nadoknađuje veću težinu s vozačke strane na modelima s upravljačem na desnoj strani, poboljšani osjećaj pri promjeni stepeni prenosa i jaču šasiju zbog veće krutosti i još boljeg ponašanja u vožnji.

Tu je i nova verzija “For TRACK PACK” koja nasljeđuje gene modela Spec_V i pretvara GT-R u laki dvosjed za vrhunsku predstavu na stazi.

Poboljšavajući efikasnost motora modela GT-R, potrošnja mu je sa 12 litara smanjena na 11,8 litara/100 km, a snaga je znatno povećana sa 390 kW na 404 kW (550 KS) pri 6400 o/min s najvećim momentom od 612 do 632 Nm u rasponu od 3200 do 5800 o/min.

Reakcije motora i okretni moment na srednjim i niskim brzinama, te snaga na visokim okretajima uveliko su poboljšani zahvaljujući boljoj efikasnosti usisa, smanjenom otporu zračnog toka, što je postignuto postavljanjem usisne grane na glavu svake jedinice i upotrebi smole u proširenoj usisnoj cijevi međuhladnjaka. Poboljšana je i efikasnost ispuha i njegova kontrola, te je smanjen otpor protoka zraka zahvaljujući kompaktnijem katalizatoru smještenom ispod poda vozila koji smanjuje emisije i težinu. U samom motoru novost je poboljšano hlađenju ispušnih ventila upotrebom novokonstruisanih ventila punjenih metalnim natrijem. Istovremeno su poboljšani i kontrola ventila, odnos smjese goriva i paljenja.

Izmjene je pretrpio i mjenjač, pa je osjećaj pri mijenjanju brzina poboljšan a buka smanjeni zahvaljujući ojačanoj konstrukciji vilice mjenjača i čvršćeg ležaja kućišta zamašnjaka. Posebno ulje za diferencijal R35 COMPETITION Type 2189E (75W140), razvijeno za upotrebu na stazi, sad se koristi u svim verzijama GT-R-a.

Uz veću snagu i okretni moment, pojačavanje određenih područja u zadnjem dijelu motornog dijela i instrumentne ploče znači bolje upravljanje uz mnogo više informacija o prijanjanju točkova koje stižu do vozača. Istovremeno, bolji postupci proizvodnje, popraćeni napretkom na šasiji vozila, poboljšali su mogućnosti detekcije unutar vozila. To je postignuto promjenama u položaju senzora i krućoj, bolje prigušenoj šasiji vozila, te dodavanjem tačnijeg senzora ubrzanja u područjima s većom osjetljivošću na vibracijskim testovima svake šasije.

Zbog dodatne težine vozača u vozilima s upravljačem na desnoj strani, što je povezano s time da je pogonska osovina za prednje točkove smještena s desne strane vozila, ovjes GT-R-a u izvedbama s upravljačem na desnoj strani postavljen je asimetrično. Kad je riječ o prednjem ovjesu, spiralne su opruge tvrđe s lijeve strane, a sa stražnje je rame postavljeno više s lijeve strane i niže s desne strane vozila.

To znači neuravnoteženo opterećenje točkova kod mirujućeg vozila, što se, međutim, izjednačava tokom vožnje, pa nudi poboljšane reakcije, uglađenost i osjećaj na volanu, baš kao i bolje svladavanje zavoja i udobnost vožnje (samo kod vozila s upravljačem na desnoj strani).

NCCB (Nissanove karbonsko-keramičke kočnice) tvornički su ugrađena opcija u paketima opreme Premium Edition i EGOIST. Te kočnice zahvaljujući uveliko smanjenoj težini opruga i profinjenom, oštrom djelovanju, naglašavaju odlično držanje ceste i udobnu vožnju, svojstvenu karbonsko-keramičkim kočnicama. (Također, smanjene su cijene zamjenskih dijelova rotora i pločica.)

Utisak kvalitete instrumenata postavljenih ispred vozača naglašen je dodavanjem plave rasvjete unutar prstena brzinomjera usklađenog s indikatorom položaja mjenjača, što u kokpitu stvara profinjenije ozračje. Zadnja kamera bit će standardna na svim verzijama vozila. Kako bi se poboljšala kvaliteta zvuka, Bose® niskotonci zamijenjeni su Bose® Precision Sound System niskotoncima razvijenim za paket opreme EGOIST.

Posebna verzija “For TRACK PACK“ koja je zasad raspoloživa samo u Japanu i Velikoj Britaniji zamišljena je za kupce koji traže instinktivniji vozački doživljaj u Nissanu GT-R. Razvijena u saradnji s japanskom firmom NordRing Company, obilježavaju je dorađene postavke ovjesa, dodatno hlađenje kočnica, te Rays točkovi s verzije Spec-V (s crnim kvarcno hromiranim premazom). Prednji spojler s karbonskim usisom posebno je napravljen za ovaj model i ugrađen kao komplet.

Kako bi se smanjila težina vozila, ova je verzija dvosjed s prošivenim prostirkama od tkanine umjesto zadnjih sjedala. Prednja su sjedišta presvučena kožom i tkaninom povećanog trenja, posebno napravljenom za izvedbu “For TRACK PACK”, koja vozača čvrsto drži u sjedištu čak i tokom najvatrenijih manevara na utrkama.

Vezani članci