Šok u režiji Koenigsegga
0

Neočekivana pretpremijera Agere

Sarajevo-x.com
Nakon što su skoro svi svjetski proizvođaći automobila "ispucali" svoje najave i novosti koje će predstaviti na predstojećem sajmu automobila u Ženevi Koenigsegg je u samom "finalu" potpuno neočekivano objavio fotografije svog novog modela.

Pored toga što su svi očekivali da će ovogodišnji sajam u Ženevi biti prilično oskudan zbog globalne ekonomske krize što je apsolutno opovrgnuto brojnim najavama premijera, rijetko ko je mogao očekivati da će se u Ženevi ove godine moći vidjeti i prava "poplava" egzotičnih noviteta.

Među takve premijere, iako bi se slobodno mogao nazvati i supersportskim novitetom 2010. godine, spada i novi Koenigsegg Agera. I pored brojnih kolebanja, Koenigsegg je i u ovoj generaciji ostao čistokrvni švedski supersportski automobil. Nakon što se smire emocije potkanute prvom pojavom zaista spektakularnog automobila, doći će i zaključak da se novi Agera u suštini vrlo malo razlikuje od odlazećeg modela CCX.

Naime, pored novog dizajna, Agera dijeli potpuno jednake proporcije sa CCX-om, pa je čak i motor ostao isti. Tako je ispod elegantnog spotskog tijela i sada tu 4,7-litarski V8 koji sada proizvodi impresivnih 910 KS pri 6.850 okr/min, ali i jednako moćnih 1.100 Nm okretnom momenta. Kada se uz ovakvu snagu stavi podatak da je Agera težak svega 1.290 kilograma onda je potpuno jasno kako je moguće ubrzati od 0 do 100 km/h za samo 3,1 sekundu i zaustaviti sa ubrzavanjem tek na više od 390 km/h.

Kao što je bio slučaj i sa CCX-om, i kod novog Koenigsegga moguće je ukloniti krov i u sunčanim danima spremiti ga u prtljažnik. O karoseriji su također sve priče ispričane, pa iako je davno predstavljen paneli od prenapregnutih karbonskih vlakana i kevlara su glavni krivci za vrhunsku čvrstoću ali i rekordnu malu masu. Potpuna novost je, ipak, novooblikovana centralna konzola koja je sada također u potpunosti izrađena od karbonskih vlakana, a pravi konceptni detalj prestavljaće prekidači osvjetljeni "nevidljivim nanocijevima".

Za sada je cijena novog Koenigsegga nepoznata, a prema prvim planovima trebalo bi se proizvoditi tek 16 do makismalnih 20 primjeraka Agere godišnje, što samo po sebi garantuje i egzotičnu cijenu. Za nekoliko dana u Ženevi će Agera imati i zvaničnu svjetsku premijeru, kada će biti zaista objelodanjene novosti i poboljšanja koja donosi u odnosu na slavni CCX.