Konačno i zabavan hibrid
0

Nasljednik legendarnog CRX-a iz Honde

Sarajevo-x.com
Honda je na sajmu automobila u Detroitu predstavila svoj novi hibridni automobil. Iako je CR-Z dugo iščekivan i najavljivan izgleda da će se to čekanje isplatiti. Pored toga što izgleda kao duhovni nasljednik slavnog modela CRX, CR-Z najavljuje revoluciju među hibridnim automobilima.

Do sada su hibridni automobili gotovo u pravilu bili prilično sterilne limuzine ili terenci koji su svojim imidžem vrlo teško privlačili mlađu klijentelu kojoj je potreban atraktivniji i kompaktinij automobil. Honda je na vrijeme prepoznala taj problem, pa je u obliku modernog CR-Z modela ponudila hibridni automobil koji će ekološku svijest vožnje približiti i mlađoj klijenteli.

Ne treba puno posmatrati CR-Z da bi se zaključilo kako su u Hondi ciljano htjeli oživjeti CRX koji se prestao proizvoditi još 1991. godine. Upravo CRX je jedan od najuspješnijih modela Honde među mlađim kupcima, i još uvijek uživa kultni status, pa zadnji dio novog CR-Z jasno predstavlja modernu reinkarnaciju prepoznatljivog položenog vjetrobranskog stakla koje se "lomi" i nastavlja na zadnji dio. Čak su i stop svjelta na sličan način pozicionirana, dok je prednji dio ipak nešto sterilniji i futuristički oblikovan. Naprijed definitivno dominira veliki otvor za zrak, dok se u filozofiju smanjenja štetnih gasova uklapa i ukupni oblik karoserije koji je u potpunosti posvećen smanjenju zračnog otpora.

Ipak, odličan izgled CR-Z je možda postavio očekivanja od novog modela i previsoko. Naime, aktuelna hibridna tehnologija, ili barem ona koju je Honda odabrala, ne čini se dostojnom da zamjeni "pocket rocket" kakav je bio CRX. Tako, osnovu čini 1,5-litarski četverocilindarski i-VTEC motor koji proizvodi 122 KS, a on je potpomognut električnim motorom sa vrlo skromnih 14 KS. Naravno električni motor svoju snagu crpi iz savremenih 100-voltnih nikl-metal hidrinih baterija koje su smještene u prtljažnih CR-Z-a.

Koliko su inžinjeri Honde zaista imali performanse u vidu dovoljno govori činjenica da prilikom premijere nisu ni spomenuli za koliko sekundi CR-Z stiže do 100 km/h, niti kolika mu je maksimalna brzina. S druge strane, nisu propustili da se pohvale izuzetnim ekološkim vrijednostima svog hibridnog kompakta, koje su upotpunjene i obaveznim start/stop sistemom koji isključuje motor kada god se za to ukaže prilika.

U svakom slučaju Honda planira privući mlađe kupce hibrida barem izgledom, dok će oni zahtjevniji ipak morati sačekati neku evoluciju sa jačim električnim motorom. Naravno, skupa hibridna tehnologija neće učiniti CR-Z niti posebno pristupačnim, pa su iz Honde najavili da će koštati gotovo jednako kao i nešto veći Insight, dakle oko 15 hiljada eura. Više detalja i potpunije upoznavanje sa novim hibridom iz Honde su najavili za ljeto ove godine, kada će početi i zvanična komercijalizacija CR-Z-a.