Paris Motor Show 2010
1

FOTO / Najvažnije premijere iz Pariza

Piše: Elvir Zubović
Audi Quattro Concept
Nakon što je jučer tradicionalni Paris Motor Show otvorio svoja vrata novinarima i posjetiocima, svijet automobila je postao bogatiji za pregršt fascinantnih modela, kako onih konceptnih, tako i serijskih, koji u prodajne salone dolaze odmah nakon ovog sajma. Ukratko vam predstavljamo najzanimljivije premijere prvog dana pariskog autosalona.

Za sada jedno od najvećih iznenađenja u Parizu priredio je Audi. Potpuno nenajavljeno i neočekivano predstavio je Quattro Concept, kojim želi proslaviti 30 godina njihovog slavnog quattro pogona na sve točkove. Audijev koncept je ustvari zasnovan na serijskom modelu RS5, ali se ističe potpuno originalnim dizajnom koji otvoreno koketira sa Audijevim slavnim kupeima.

Iako je riječ o konceptnom modelu, Quattro je potpuno funkcionalan, a pokreće ga petocilindarski motor radne zapremine 2,5 litara koji uz pomoć turbopunjača proizvodi 408 KS i 480 Nm okretnog momenta. Audi tvrdi da ovako pogonjen Quattro koji je težak 1.300 kilograma do 100 km/h stiže za samo 3,9 sekundi.

I pored ovog odličnog motora, u centru pažnje ovog koncepta nalazi se ipak najnovija generacija quattro pogona, a u poređenju sa prethodnim verzijama ističe se novim centralnim deferencijalom koji omogućava širok raspon raspodjele snage između prednje i zadnje osovine. Također, vrijeme reakcije pogona i prenosa snage i momenta značajno je skraćeno, pa su i performanse, ali i aktivna sigurnost na izuzetno visokom nivou.

Nakon Audija, najviše pažnje svakako je privukao Lamborghini, sa premijerom već najavljenog konceptnog modela Sesto Elemento. Kako smo već pisali, Lamborghini Sesto Elemento predstavlja Lamborghinijevu egzibiciju, u kojoj je ovaj proizvođač egzotičnih sportskih automobila uspio pokazati kako cijeli automobil može biti izrađen od karbonskih vlakana. Kao direktna posljedica ističe se izuzetno mala ukupna masa, što u kombinaciji sa 5,2-litarskim V10 motorom od 570 KS otvara vrata potpuno drugog svijeta performansi. Dovoljno je istaći da sesto Elemento do 100 km/h stiže za samo 2,5 sekundi.

Među prvima u Parizu je svoju važnu premijeru pokazao i Ford. Sa novom generacijom Focusa, koji će sada biti vrlo važan igrač ove kompanije i na tržištu SAD-a, Ford je pokazao i sportsku verziju ST. Iako još uvijek nosi predznak koncepta, jasno je da će sljedeći ST biti na pragu mogućnosti aktuelnog Focusa RS. Sa 250 KS i 360 Nm okretnog momenta, ali i pregršt sportskih detalja, jasno je da će i naredni ST biti jedan od najpoželjnijih "hot hatcheva".

U prvim satima sajma u Parizu i Porsche je imao šta pokazati. Model 911 Speedster, sa kojim smo vas također prethodno upoznali, zasjao je pred brojnom publikom i pokazao da će se kao i izvorni model 356 Speedster, zaista isticati od ostalih modela ovog proizvođača, čak i kad njegova proizvodnja uveliko prestane.

Navalu egzotičnih i skupih automobila u Parizu dostojno je upotpunio i Bentley sa premijerom novog Continentala GT. Iako je na prvi pogled teško vidjeti istaknute razlike u odnosu na prethodni model, Bentley ističe kako je svaki dio, ali i panel na karoseriji promijenjen i dodatno poboljšan ili uljepšan.

Za one koje više zanimaju automobili namjenjeni "običnim smrtnicima" Volkswagen je predstavio obnovljeni model Passat, za modelsku 2011. godinu. Značajan redizajn je i pored potpuno novog prednjeg i zadnjeg dijela ipak zadržao osnovnu i prepoznatljivu formu Passata, a nova maska i prednja svjetla čine ga definitivno modernijim i luksuznijim. Kao i uvijek, Passat će se i dalje isticati bogatom ponudom motora i opreme, pa će kupci na raspolaganju imati čak 10 motora, snage od 105 do čak 300 KS. Osvježeni Passat će na tržišta u Evropi stići već sredinom novembra ove godine.

Jedno od najugodnijih iznenađenja u Parizu priredio je i SEAT sa konceptnim IBE Paris modelom. Tačnije riječ je o dorađenoj verziji već postojećeg koncepta potpuno električnog sportskog kupea. SEAT IBE ističe se izuzetno komapktnim dimenzijama, pa je čak 20 cm kraći od aktuelne Ibize, a pokretan je električnim motorom od 102 KS i 200 Nm okretnog momenta. Uz samo 1.100 kilograma težine IBE opravdava predznak sportskog automobila, a do 100 km/h stiže za 9,7 sekundi.

Od domaćih proizvođača prvi se oglasio Peugeot sa neobičnim konceptnim modelom HR1. Ideja je bila da se u jednom automobilu ujedine prednosti sportskog kupea, SUV-a ali i gradskog automobila. Uz odličan futuristički dizajn HR1 se ističe i neobičnim vratima koja se otvaraju prema gore i naprijed, a zanimljivo je da je za pogon odabran trocilindarski 1,2 benzinski motor snage 110 KS, u saradnji sa električnim motorom snage 38 KS.

Među egzotičnim i sportskim automobilima opet se istakao i Jaguar sa premijerom konceptnog C-X75 modela. Ovaj koncept bi trebao i mogao biti početak povratka Jaguara na puteve stare slave i među prave supersportske automobile, jer ovaj proizvođač tu nema pravog predstavnika još od vremena legendarnog modela XJ220. Jaguar hrabro najavljuje da će C-X75 do 300 km/h sprintati za nevjerovatnih 15,7 sekundi, što je preko sekunde brže od ubrzanja Bugattija Veyrona.

Audi je uz konceptne modele u Parizu pokazao i dugo očekivani A1 u najsnažnijoj verziji. Tako je sa 1,4 TFSI motorom i 182 KS ovaj A1 trenutno najbrži najmanji Audi, a uz odlične performanse i ubrzanje do 100 km/h za 6,9 skundi Audi garantuje i vrlo prihvatljivu potrošnju goriva.

Naknadno ćemo predstaviti i ostale najvažnije premijere ovogdišnjeg sajama automobila u Parizu.