Noviteti
0

Murano - druga generacija za Amerikance

FENA
Foto: AP
Foto: AP
Na salonu automobila u Los Angelesu, Nissan je premijerno predstavio drugu generaciju uspješnog SUV-a Murana.

Prethodnik, predstavljen 2003. godine, dizajnom i motorizacijom primarno je bio namijenjen američkom tržištu, na kojem je, zahvaljujući odličnom izgledu i naprednim tehničkim rješenjima, vrlo brzo postao jedan od najprodavanijih modela u klasi.

Potaknut tim uspjehom i pozitivnim kritikama, Nissan je Murana ponudio i na drugim tržištima, gdje je, osobito u Europi, postigao relativno solidan uspjeh. Nova generacija, po svemu sudeći, kreće istim putem.

Dizajnom, iako potpuno novim, snažno se oslanja na linije prethodnika, zadržavajući njegov prepoznatljivi stil, nudeći svojevrsnu evoluciju izgleda, ali istovremeno približavajući se drugim aktualnim modelima Nissanove game, u prvom redu vrlo uspješnom Qashqaiju.

Najveće promjene doživjeli su prednji i snažni dio vozila, dok bočni dio izgleda gotovo nepromijenjeno. Na prednjem dijelu ističu se neobični svjetlosni sklopovi koji, zajedno s velikom, kromiranom maskom hladnjaka, čine jedinstvenu, prepoznatljivu cjelinu, te masivni branik sa sportskim prizvukom. Dinamičnost je naglašena poklopcem motora s ispupčenjima na lijevoj i desnoj strani, koji slijede bočne linije vozila. Stražnji dio s ravnijim, „ispeglanim“ linijama i velikim stražnjim staklom, otkriva najviše sličnosti s Qashqaijem, u prvom redu u pogledu svjetala, koja su sada za razliku od prethodnika, postavljena horizontalno.

Interijer vozila u potpunosti je novog dizajna, s novom instrumentnom pločom, novim izgledom upravljača i središnjom konzolom, čiji je sastavni dio i veliki ekran, koji osim za navigaciju i DVD, služi i kao pomoč pri parkiranju. Naime, na stražnjem dijelu vozila ugrađena je kamera, koja je u funkciji kada mjenjač postavimo u položaj za vožnju unazad.

Novim dizajnom unutrašnjosti, koja je kod prethodnika, osobito instrumentnom pločom, podsjećala na Nissanov model 350Z, izgubio se dio sportskog prizvuka, ali istovremeno, dobilo se na ozbiljnosti i eleganciji, primjerenijoj ovakvoj vrsti vozila.

Novi Murano dobio je potpuno novo podvozje. Temeljeno je na "D" platformi Nissan Altime, prilagođeno zahtjevima modernog SUV-a, što konkretno znači izdržljivost i spremnost silaska s asfaltiranih prometnica. Naravno, do određena granice, jer Murano, u prvom redu, želi biti udoban, obiteljski automobil, bez pretjeranih terenskih ambicija.

I dalje je u ponudi samo jedan motor, 3.5 litreni V6 benzinac, snage 265 KS, što je za punih 30 KS jače od prethodnika, te jedan, CVT automatski mjenjač, druge generacije. Upravo ta činjenica, što u ponudi, kod prve generacije Murana, nije bilo dizelskog motora, razlog je što prodajni rezultati u Europi nisu bili na razini američkih.

Početak prodaje u Americi očekuje se u prvoj polovici 2008. godine.