{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Klix.ba na svjetskoj premijeri Mercedes-Benza Vito

4.8.2014. u 15:13
52
37
Klix.ba na svjetskoj premijeri Mercedes-Benza Vito
52
U Berlinu u Njemačkoj je održana svjetska premijera nove generacije Mercedes-Benzovog superpopularnog dostavnog i putničkog modela Vito. Svjetskoj premijeri smo prisustvovali i mi te provjerili koje novosti u kvalitetu, funkcionalnosti, svestranosti i štedljivosti donosi treća generacija Mercedesovog kombija Vito.
Novi Vito su zajednički predstavili predsjednik Upravnog odbora AG Daimler, dr. Dieter Zetsche i Volker Mornhinweg, šef Mercedesovog Odjela za kombije.

Prije samog predstavljanja su održane zanimljive radionice na kojima su novinari i gosti upoznati sa detaljima i novitetima koje donosi Vito, nakon čega je uslijedila i sama prezentacija vozila.

Na prvi pogled je primijetno da dizajn novog Vita podsjeća na V-Klasu. Ipak, njegova namjena je drugačija, te on nudi najveći utovarni kapacitet u klasi, koji iznosi 1.369 kg. Javnosti je prestavljen kao automobil za sve namjene, koji može povući do 120 kg više tereta nego prije.

Različite verzije za različite namjene



Novi Vito je dostupan u tri verzije, odnosno, tri dužine (4.895, 5.140 i 5.730 mm) i sa dva nepromijenjena (3.200 i 3.430 mm) međuosovinska rastojanja. Širina novog Vita, bez računanja retrovizora, iznosi 1.928 mm. U Mercedesu su željeli da njihov kombi bude fleksibilniji kada je riječ o prevozu putnika. Zbog toga su se odlučili modelsku porodicu sa vlastitim imenom, a to je Vito Tourer. Ovaj kombi je dostupan u tri verzije kada se govori o opremi. Oni koji žele pouzdano vozilo, a da pri tome nemaju namjeru potrošiti mnogo novca, mogu odabrati funkcionalni paket Base Line. Paket opreme Pro Line savršen je za kompanije koje iznajmljuju automobile, kao i za kupce koji kombi žele koristiti u privatne i komercijalne svrhe. Oprema Select Line donosi dodatnu udobnost i namijenjena je onima koji žele novi Vito koristiti čisto za transport putnika, ili kao taksi.

Osim Tourera, tu su Vito Mixto, kao i Vito Panel Van. Vito Mixto predstavlja kombinaciju kombija za prevoz putnika i utovar tereta, jer ima prostor za teret i drugi red sjedišta za putnike. Vito Panel Van namijenjen je za utovar i prevoz tereta.

Potpuno nova i luksuznija unutrašnjost



Unutrašnjost je potpuno redizajnirana, tako da je funkcionalnija i sigurnija za rukovanje tokom vožnje. Izrađena je od kvalitetnih materijala otpornih na ogrebotine, lako se čisti, a ugodna je i na dodir. Ručica mjenjača je postavljena na centralnoj konzoli i veoma ju je ugodno koristiti. Instrument tablu čine okrugli brojčanici sa LED osvjetljenjem, koji pokazuju brzinu, broj obrtaja, temperaturu, sat, kilometražu, stanje goriva, a tu je i ekran koji prikazuje različite informacije. Trokraki multifunkcionalni volan se može prilagođavati, a sadrži i kontrole različitih sistema.

Vozač i putnici se mogu udobno smjestiti u nova sjedišta, koja nude više prostora u odnosu na prethodna. Vitova unutrašnjost je u potpunosti redizajnirana i funkcionalna, prilagođena vozaču u želji za sigurnijim rukovanjem, a izrađena je od kvalitetnih i izdržljivih materijala. Puno pažnje se posvetilo i pretincima, kao i prostorima za odlaganje papira, fascikli, konzervi, pa čak i flaša. Tu je i univerzalni odjeljak za odlaganje mobitela. Vito na sve načine pokušava olakšati vozačima i putnicima koji dosta vremena provode u automobilu.

Poseban naglasak na nova sjedišta



Mercedes je unaprijedio i sjedišta za novi Vito. Tako je Vito Tourer je dostupan sa klupom sa dva ili tri sjedišta za putnike u prvom redu, Isti izbor je moguć i za drugi red sjedišta. Sjedišta je po potrebi moguće i ukloniti. Putnici su osigurani sigurnosnim pojasevima u tri tačke, a za sigurnost djece se brine ISOFIX dječije sjedište. Klupe sa tri sjedišta imaju mogućnost sklapanja trećeg, vanjskog sjedišta. Sjedištima se pristupa otvaranjem kliznih vrata

Moguće je dobiti i opciona, udobnija sjedišta sa prilagodljivim dijelom za sjedanje, naslonjačem za ruke i naslonjačem za glavu. Također, opciono je dostupna i zadnja klupa za tri putnika sa spojenim naslonjačem za leđa, tako da se ovaj red sjedišta može koristiti i kao krevet. S tim dolaze i zatamnjena stakla, koja zaklanjaju pogled znatiželjnicima.

Tri vrste pogona na izbor



Novi Vito je donio novitete u svoj segment, tako da je postao prvi automobil ove klase koji je moguće dobiti s prednjim, zadnjim ili pogonom na sva četiri točka. Kaoc primarni izbor ponuđen je novi prednji pogon, koji pri prevozu lakšeg tereta pruža bolju trakciju. Cijena ove verzije je i posebno atraktivna za kupce. Zadnji pogon se pokazao kao pravo rješenje za prevoz teškog tereta, dok će pogon na sva četiri točka biti koristan na teškim terenima, kao i u teškim vremenskim uslovima. Baziran je na dokazanom 4ETS elektronskom sistemu trakcije sa ESP i ASR sistemima.

Moderni i snažni motori



Vito sa prednjim pogonom je dobio novi OM 622 četverocilindrični 1,6-litarski dizel motor dostupan u dvije verzije. Tako Vito 109 CDI raspolaže sa 88, a Vito 111 CDI sa 114 KS. Prva verzija od 0 do 100 km/h ubrzava za 18,9 sekundi i dostiže maksimalnu brzinu od 157 km/h, a druga za 14,4 sekunde uz maksimalnu brzinu od 169 km/h.

Novi OM 622 motor:
- Vito 109 CDI, 65 kW (88 KS)
- Vito 111 CDI, 84 kW (114 KS)

Za one nešto zahtjevnije kupce tu je poboljšani OM 651 četverocilindrični 2,15-litarski motor, čija se snaga prenosi na zadnje točkove. Ovaj agregat je dostupan u tri verzije, a to su Vito 114 CDI (136 KS), Vito 116 CDI (163 KS) i Vito 119 BlueTEC (190 KS). Treba reći da je BlueTEC prvi Euro 6 motor u klasi.

Poboljšani OM 651 motor:
- Vito 114 CDI, 100 kW (136 KS)
- Vito 116 CDI, 120 kW (163KS)
- Vito 119 BlueTEC, 140 kW (190 KS)

Što se tiče ubrzanja do "stotke", Vito 114 CDI to čini za 11,8 sekundi, a njegova maksimalna brzina iznosi 184 km/h. Te brojke za Vito 116 CDI iznose 10,8 sekundi i 196 km/h. Vito 119 BlueTEC od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 9 sekundi, a može dostići maksimalnu brzinu od 206 km/h.

Vučni kapacitet za Vito sa zadnjim pogonom je 2.000 kg.

Mercedes je za Vito ponudio i opciju ručnog i automatskog mjenjača. ECO Gear šestostepeni manuelni mjenjač je standardan, a opciono je za verzije Vito 114 CDI i Vito 116 CDI motore dostupan sedmostepeni 7G-TRONIC PLUS automatski mjenjač, koji je standardan za verzije Vito 119 BlueTEC, kao i Vito 4x4. Kada je riječ o kombijima, ovo je jedini automatski mjenjač na svijetu sa konverterom obrtnog momenta i sedam brzina.

Privlači skromnom potrošnjom i povoljnim održavanjem



U Mercedesu su se ponosno pohvalili da je novi Vito štedljiviji od prethodnog. Potrošnja je smanjena za oko 20 odsto. Posebno u tome prednjači Vito 116 CDI BlueEfficiency, koji u prosjeku troši samo 5,7 litara na 100 pređenih kilometara.

Što se tiče održavanja, Vitu je potreban servis nakon pređenih 40.000 km ili dvije godine, što je značajno povećanje sa prethodnih 30.000 kilometara.

Sigurnost na vrhunskom nivou



Novi Vito postavlja sigurnosne standarde. Njegovo upravljanje je izuzetno precizno, a ima i snažne kočnice, kao i ADAPTIVE ESP sistem u standardnoj opremi. Vito Panel Van je jedini koji ima zračne jastuke i upozorenje za pojas za vozača i suvozača u standardnoj opremi među kombijima ove klase i namjene. Vito Tourer PRO i Vito Tourer SELECT dolaze sa bočnim zračnim jastucima, kao i onima koji štite grudi i karlicu. Moguće je dobiti i bočne zračne jastuke za ostale putnike. U tom slučaju, ukupno, Vito Tourer ima osam zračnih jastuka.

Kada je riječ o sigurnosti, novi Vito u standardnoj opremi donosi Attention Assist sistem, koji na osnovu različitih analiza može ustanoviti da li je vozač umoran ili je dovoljno odmoran za vožnju. Vito je i jedini u klasi koji u standardnoj opremi ima i Crosswind Assist sistem, koji eliminiše efekte naleta bočnog vjetra koji za vozila sa velikom bočnom projekcijom može lako biti poguban. Standardnu opremu čini i sistem za praćenje pritiska u gumama, a tu su i sistemi ADAPTIVE ESP, ABS (anti-lock braking system), ASR (acceleration skid control), EBV (electronic brake force distribution), BAS (hydraulic brake assist), Hill-Start Assist, LAC (Load Adaptive Control), ROM/RMI (Roll Over Mitigation and Roll Movement Intervention), EUC (Enhanced Understeering Control), Electronic Brake Prefill, Collision Prevention Assist sistem upozorenja kada se vozilo kreće nazad. Oni koji kupe i dodatak za prikolicu, dobit će i TSA sistem (Trailer Stability Assist). Novost u svijetu kombija je i opcioni Active Parking Assist, koji pomaže pri parkiranju. Sistem otkriva odgovarajuće mjesto za parkiranje pri brzini od 30 km/h. Ono mora biti za metar duže od vozila. Kada je pronađeno mjesto, vozač aktivira sistem, koji manevriše i parkira vozilo.

Novi Vito može biti opremljen i drugim sistemima poput upozorenja na slijepi ugao u trenutku prestrojavanja, kao Lane Keeping Assist sistemom.

Novi Vito je testiran i provjeren u ekstremnim uvjetima



Vito je podvrgnut rigoroznim testovima, a do sada je prešao 5,5 miliona kilometara. Testiran je na temperaturama od -30 do +40 stepeni Celzija, kao i na visini od 2.400 metara nadmorske visine.

Novi Vito se proizvodi u postrojenju Vitoria u Španiji, a u njegovu proizvodnju je investirano 190 miliona eura i hvali se vrhunskom kvalitetom. On će svojim kupcima donijeti brojne prednosti uključujući i povoljnu cijenu, a iz Mercedesa poručuju da se radi o svestranim i pravom "profesionalcu" u njegovom segmetnu.

Zvanični cjenovnici još uvijek nisu poznati, ali iz Mercedes-Benza tvrde da će osnovni model koštati od 18.000 Eura.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: