Noviteti
31

EKSKLUZIVNO / Klix.ba na predstavljanju nove Ford Fieste u Kelnu: Zrelija i raznovrsnija

Piše: D. B.
(Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba)
Kompanija Ford je ove sedmice u svom proizvodnom postrojenju u Kelnu na specijalnom događaju "Go Further" predstavila novu, osmu generaciju svog popularnog modela Fiesta. Potpuno nova generacija Fieste donosi zreli pristup evolucije u razvoju, ali ujedno predstavlja i raznovrsniju ponudu modela i verzija, i to od klasične preko luksuzne i sportske do crossover verzije.

Spektakularnom događaju je prisustvovalo blizu 4.000 zastupnika, zaposlenika kompanije, zvanica i novinara, među kojima je bio i predstavnik portala Klix.ba. Da budemo precizniji, Ford je predstavio, ne jednu, nego četiri verzije nove generacije Fieste u svom domu, fabrici Niehl u Kelnu.

Radi se o elegantnoj i modernoj Fiesti Titanium, sportskoj Fiesti ST-Line, Fiesti Vignale koja odiše luksuzom te Fiesti Active, koja je zapravo crossover. Model je doživio najveće promjene u posljednje četiri godine, a u Fordu čvrsto vjeruju da će se njihov supermini uspješno nositi s konkurencijom u svom segmentu. Konkurencije neće nedostajati, uz aktuelne modele također novi Volkswagen Polo izlazi sljedeće godine, dok je Citroen C3 već u prodaji.

Raznovrsna, bogata i kvalitetna

Kada je riječ o verziji Titanium, ona ima drugačiju hromiranu rešetku hladnjaka i jednostavnije branike. Verzija Active je prvi od mnogih modela iz porodice Active, posjeduje plastičnu zaštitu karoserije, kao i nešto drugačiju rešetku hladnjaka. Od tla je podignuta za 15-20 mm u odnosu na ostale verzije.

Fiesta Vignale ističe se unikatnim 18-inčnim naplacima, panoramskim krovom i detaljima koji jasno pokazuju da se radi o luksuznoj verziji.

ST-Line verzija dolazi sa kožom presvučenim sjedištima i upravljačem s ravnim donjim dijelom te je jasan srodnik pravih sportskih ST modela.

Evolucija i kvalitet prije revolucije

Nova Fiesta je bazirana na Fordovoj Global B platformi koja je modifikovana. Automobil je niži i širi u odnosu na prethodni model, a posjeduje neke karakteristike koje ga vežu za veći Fordov model Focus. One podrazumijevaju crnu rešetku hladnjaka, crni spojler u dnu branika i izrazito zakošena prednja svjetla.

Verzija Fieste sa 5 vrata je duga 4.040 mm, što je za 71 mm više u odnosu na model koji zamjenjuje. Široka je 1.734 mm, a i ovdje imamo povećanje za 12 mm. Međuosovinsko rastojanje iznosi 2.493 mm, koje je duže u odnosu na prethodni model za 4 mm. Rezultat toga je prostranija unutrašnjost te 16 mm prostora više za koljena. Također, na prostoru se dobilo zahvaljujući tanjim prednjim sjedištima. Sada ima mjesta i za veće 18-inčne naplatke koji su dostupni kupcima. Prtljažnik je pristupačniji zahvaljujući većim vratima, a njegova zapremina iznosi blizu 290 litara.

Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba
Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba

Iako je dizajn unaprijeđen i moderan, Fiesta je ostala vjerna svojim korijenima malih automobila. Ford nije želio to promijeniti, jer je ovaj simpatični automobil već dugo među najpopularnijim kompanijim modelima širom svijeta. Od 1976. godine je prodano gotovo 18 miliona Fiesti.

Moderna, kvalitetna i razigrana

Elegantnu i ergonomski izrađenu unutrašnjost sa udobnim sjedištima s bočnim potporama upotpunjuje HD ekran osjetljiv na dodir, kao i Fordov sofisticirani SYNC 3 komunikacijski i entertainment sistem. Nova Fiesta je prvi Fordov model moji posjeduje B&O PLAY Sound System. Ovaj sistem je razvijen u saradnji s kompanijom Harman. Kupci će moći po vlastitoj želji birati izgled unutrašnjosti, ali i retrovizora i krova. Treba reći da je unutrašnjost primjetno kvalitetnija nego ranije.

Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba
Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba

Osim promjena i noviteta koje donosi nova Fiesta, tokom događaja je u fokusu bio 1,0-litarski EcoBoost motor, koji će biti prvi trocilindrični agregat na svijetu sa tehnologijom deaktivacije cilindara. Ovaj motor ima mogućnost aktiviranja i deaktiviranja cilindara za 14 milisekundi, što je 20 posto brže od treptaja oka. Naravno, tehnologija efikasno smanjuje emisiju CO2. Također, uz ovaj motor dolaze i napredna rješenja koja utječu na smanjenje vibracija.

Kada već govorimo o motorima, recimo da je Ford pripremio nekoliko verzija trocilindričnih i četverocilindričnih motora.

Kupci mogu birati između tri verzije pomenutog 1,0-litarskog trocilindričnog Ecoboost motora snage 99, 123 i 138 KS, koji će biti upareni sa šestostepenim manuelnim mjenjačem. Oni koji odluče uzeti automobil sa 1,1-litarskim trocilindričnim motorom, mogu odabrati verziju sa 69 i 84 KS. Kupci koji preferiraju dizelaše u ponudi imaju verzije 1,5-litarskog motora sa 84 i 118 KS.

Još upravljivija i sigurnija

Fordovi inžinjeri su ponosno istakli da se nova Fiesta znatno bolje ponaša na cesti jer je torzijska krutost šasije povećana za 15 posto zahvaljujući upotrebi boron čelika i laserskog zavarivanja. Držanje u krivinama je također poboljšano za 10 posto zahvaljujući Electronic Torque Vectoring Control sistemu, koji koči unutrašnjim točkom prilikom skretanja.

Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba
Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba

Kada je riječ o sigurnosnim sistemima, Fiesta ima šta ponuditi. Tu je Fordov Pre-Collision Assist sistem sa sistemom detektovanja pješaka. Također, automobil posjeduje i Cross Traffic Alert sistem, adaptivni tempomat, sistem za upozoravanje na crnu tačku, sudar, pomoć pri držanju automobila u voznoj traci, sistem prepoznavanja znakova, automatska duga svjetla, opciona LED svjetla i slično. Novi "pametniji" dizajn sigurnosnog pojasa sprečava proklizavanje ispod pojasa u slučaju nesreće, tako da Ford nije imao potrebu postavljati zračni jastuk za koljena vozača. Naravno, mnoga oprema je opciona, tako da se očekuje i rast cijene.

U BiH od sredine 2017. godine

Ford će Fieste namijenjene kupcima u Evropi proizvoditi upravo u svojoj fabrici u Kelnu. U Evropi se početak prodaje nove Fieste očekuje na proljeće, dok u Bosnu i Hercegovinu nova Fiesta stiže sredinom sljedeće godine. Cijene još uvijek nisu formirane, kako za Evropu, tako ni za naše tržište.

Sudionici događaja Go Further u Kelnu mogli su vidjeti i nova specijalna izdanja modela Mustang, a to su Black Shadow i Blue Edition sa 5,0-litarskim motorima snage 415 KS. Izloženi su također Ford GT i GT40. Tu je i električni Focus Electric, kao i "samovozeći" Mondeo.

Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba
Foto: Dalibor Bošnjak/Klix.ba

Postrojenjem su prošli primjerci svih generacija Fieste, kao i novi Ford Edge ST-Line SUV, Ford Transit Custom Black Edition, Focus ST-Line, Mondeo ST-Line i Kuga ST-Line.