Novi coupe za aristokrate
0

Jaguar XF Coupe u pripremi

Sarajevo-x.com
Engleska škola dizajna i gradnje automobila odavno je u nezavidnom položaju, ali sudeći prema razvoju Jaguara i njihovih modela to se baš i ne da naslutiti. Nakon izvanrednog XF-a koji je dobro prihvaćen na tržištu prestižnih limuzina spreman je i luksuzni coupe na njegovoj osnovi.

Predstavnik engleske među luksuznim kupeima manjeg formata, kao što su to Audi A5 ili BMW Serije 3, odavno je nedostajao za potpunu sliku tog segmenta. Tu nepravdu u Jaguaru planiraju vrlo brzo ispraviti, i to modelom XF Coupe koji će izvrsnim izgledom i naprednom tehnologijom pokušati doću u sam vrh.

Istina je da je novi Coupe ključni dio nove strategije Jaguara, tačnije kompanije TATA pod čijom kapom je sada ovaj engleski proizvođač. Prema tom planu vraćanje ugleda prestižne i sportske marke upravo će za zadatak imati ovaj model, ali i Roadster verzija XF Coupea kao i ekstremniji dvosjed koji bi trebao biti direktni konkurent sportistima kao što je to Porsche Boxster. Naravno, dvosjed je još uvijek u početnoj fazi razvoja, dok su Coupe i Roadster gotovo spremni, i na tržištu se očekuju već 2010. godine.

U svakom slučaju, sudeći prema prvim fotografijama Coupea, ovaj model bi zaista mogao značiti prijeko potrebni preporod za Jaguar. Većina inspiracije za dizajn ovog kupea izvedena je iz originalne vizije Iana Calluma, koncepta C-XF. Prioritet i ovaj put imaju masivna aluminijska maska i oštra LED svjetla, kao i izražene izbočine na poklopcu motora koje se savršeno uklapaju u imidž agresivnog kupea. Ovako snažno dorečen izgled uz oštre konture i elegantnu liniju krova upotpunjene su širokim bokovima, čineći tako XF Coupe zaista jedinstvenom pojavom.

S druge strane, unutrašnjost će biti gotovo prekopirana iz limuzinske verzije XF-a, ali će biti i oplemenjena hi-tech detaljima kao što su ekrani osjetljivi na dodir ili poklopac pretinca za rukavice koji se zahvaljujući senzoru otvara tek prolaskom ruke pored njega.

Snagu će XF Coupe dobivati iz poboljšanih dizelskih i benzinskih motora, koji će u limuzinskom XF-u premijeru imati u prvoj polovini naredne godine. Naravno, riječ je o 3,0-litarskom twinturbo dizelašu i 5,0 litarskom V8 koji je potpomognut kapacitetnim kompresorom. Ovaj benzinac će biti dostupan i u XFR verziji limuzine, a proizvodiće 500 KS, što bi trebalo biti dovljno za sprint do 100 km/h za pet sekundi.
Svi modeli biće opremljeni jaguarovim 6-stepenim automatskim mjenjačem, a za sada je poznato još samo to da će u prvoj polovini 2010. godine, kada počne prodaja XF Coupea, svi zainteresovani morati pripremiti barem 35.000 funti.

Vezani članci