Opel Ampera
0

Električni auto s 500 km produženim dosegom

Sarajevo-x.com
Revolucionarni model Opel Ampera danas ima svoju svjetsku premijeru na 79. ženevskom sajmu automobila. Predsjednik General Motorsa Europe, Carl-Peter Forster, predstavio je ovo električno vozilo s produženim dosegom i najavio planove prema kojima će se Ampera naći u proizvodnji krajem 2011. godine.

Ampera će se nuditi i na tržištu Velike Britanije s upravljačem na desnoj strani, i to pod Opelovim bratskim brandom Vauxhallom.

"Opel Ampera ilustrira GM-ovo vodstvo u elektrifikaciji automobila“, rekao je Carl-Peter Forster. "Revolucionarni električni pogonski sistem Voltec tehnologija je koja će iz temelja promijeniti pravila igre, što je potrebno automobilskoj industriji koja mora odgovoriti novim energetskim i ekološkim izazovima.“

Peterovratna Ampera s četiri sjedišta nastala je pod utjecajem Opelove nagrađivane dizajnerske filozofije u kojoj se umjetnička skulpturalnost susreće s njemačkom preciznošću, preuzimajući nekoliko elemenata stila od inovativnih vozila Flextreme i GTC Concept.

"Nema zgodnijeg načina da proslavimo Opelovih 110 godina inovativnosti u automobilskoj industriji od predstavljanja Ampere“, rekao je Alain Visser, potpredsjednik u General Motorsu Europe za Opel.

Uvijek i pri svim brzinama Amperine kotače pokreće električna energija. Za putovanja do 60 km (MVEG) Ampera vozi na struju pohranjenu u njenoj litij-ionskoj bateriji kapaciteta 16 kWh te ne emitira nikakve štetne plinove, uključivo i ugljični dioksid. Kada se baterija isprazni, električna energija iz generatora produžuje Amperin doseg na više od 500 km.

Ampera se može priključiti na bilo koju kućnu 230-voltnu utičnicu i tako puniti. GM Europe s kompanijama iz energetskog sektora kao što je španska Iberdrola analizira infrastrukturne zahtjeve potrebne za ponovno punjenje električnih automobila.

Revolucionarna Opel Ampera bit će prvi evropski automobil na električni pogon s nultom emisijom pogodan za svakodnevno korištenje. Sa svojim električnim pogonskim sistemom Voltec koji će omogućiti ubrzavanje i dinamičnu vožnju, peterovratna Ampera namijenjena je udobnom prijevozu četiri osobe, nudi prtljažnik za smještaj njihove prtljage te produženi doseg od nešto više od 500 km.

"Vožnja na električni pogon nije samo ekološka“, rekao je direktor globalne linije vozila te glavni inženjer Frank Weber. "Vožnja na električni pogon također je vrlo zabavna. Instantan, tihi okretni moment od 370 Nm ispod vaše desne noge daje vam osjećaj kao da letite“

Uvijek i pri svim brzinama Amperine kotače pokreće električna energija. Za putovanja do 60 km (MVEG) energija se crpi iz revolucionarne litij-ionske baterije kapaciteta 16 kWh.

Tokom vožnje na električnu struju dobijenu iz baterije Ampera ne emitira nikakve štetne plinove, uključujući i ugljični dioksid. Kada se baterija istroši, struju proizvodi motorski generator pokretan benzinom ili E85 etanolom te istovremeno puni bateriju, bez ikakvih prekida u radu. Ovaj način rada produžuje doseg vozila na 500 km dok se baterija ne napuni uključivanjem sustava za punjenje u standardnu 230-voltnu utičnicu.

Za razliku od ostalih električnih vozila s baterijama, Ampera eliminira strah od "ostajanja na cesti“ ulijevajući vozačima osjećaj sigurnosti jer vozač neće ostati na cjedilu zbog ispražnjene baterije.

"Napredna litij-ionska baterija ključna je za dovođenje Ampere na tržište i u ruke kupaca“, rekao je Hans Demant, potpredsjednik inženjerskog odjela u General Motorsu Europe. "Inžinjeri u našem istraživačkom i razvojnom centru u njemačkom gradu Mainz-Kastelu intenzivno testiraju bateriju 365 dana u godini, kako bi se uvjerili da u potpunosti ispunjava očekivanja naših korisnika.“

Amperinu bateriju proizvodit će General Motors u prvom postrojenju za proizvodnju litij-ionskih baterija SAD-u u vlasništvu ove svjetske automobilske kompanije. Preko 220 litij-ionskih ćelija upakiranih u obliku slova "T" čuva električnu energiju. Gotovo nečujan električni pogon daje 370 Nm instantnog okretnog momenta, što odgovara snazi od 150 KS, omogućuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9 sekundi te maksimalnu brzinu od 161 km/h.

Ampera će biti prilagođena svakodnevnim potrebama većine evropskih kupaca. Primjerice, čak 80 posto njemačkih vozača svakodnevno prevaljuje automobilom manje od 50 km.

Opel procjenjuje da će kilometar pređen na električni pogon s Amperom koštati pet puta manje od onog prijeđenog tradicionalnim vozilom na benzinski pogon, uz sadašnje cijene goriva.