{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Dvije svjetske premijere u novom Volvu XC90

30.7.2014. u 13:58
5
7
Dvije svjetske premijere u novom Volvu XC90
5
Dvije svjetske premijere u novom Volvu XC90
Potpuno novi XC90, koji će javnosti biti otkriven u augustu ove godine, ponudit će najkompletniji i tehnološki najnapredniji standardni paket sigurnosti kojeg je do sada vidjela automobilska industrija. Premijere će imati prvo na svijetu automatsko kočenje kod skretanja prema nadolazećem vozilu i prvo rješenje za situacije izlijetanja s ceste.
Nove će tehnologije pogurati Volvo prema ispunjenju vlastite vizije prema kojoj do 2020. godine planira proizvesti automobil u kojem niko neće poginuti ili ozbiljno nastradati.

Standardni paket sigurnosti na ovom SUV vozilu s pogonom na sve točkove i sedam premium sjedišta uključuje dva svjetska noviteta: zaštitu od izlijetanja s ceste i automatsko kočenje za situacije u vožnji na raskršćima. Ove inovacije bit će dio sigurnosnog paketa koji će učiniti Volvo XC90 najsigurnijim automobilom proizvedenim do sada.



“Kada govorimo o sigurnosti, naša je polazišna tačka ista kao i prije 87 godina, a to su situacije u stvarnom životu,” ističe Dr. Peter Mertens, stariji potpredsjednik odjela za istraživanje i razvoj pri Volvo Car grupaciji. “Pomno proučavamo podatke. Pažljivo vršimo kalkulacije. I stvaramo inovacije. Rezultat svega je najsigurniji automobil do sada proizveden.”

Svjetska premijera broj 1: zaštita od izlijetanja s ceste



Izlijetanje s ceste uobičajeni je tip saobraćajne nesreće s različitim uzrocima kao što su nepažnja vozača, njegov umor ili loši vremenski uslovi vožnje. Polovina svih smrtnih slučajeva u saobraćaju u Sjedinjenim Američkim Državama otpada na izlijetanje s ceste, dok u Švedskoj jedna trećina ovakvih nesreća završava fatalno ili uz ozbiljne povrede vozača i putnika.

Volvo je duboko zabrinut ovom statistikom. Iako trenutno ne postoje propisani testovi koji bi mogli ispitati sposobnost vozila da se uhvati ukoštac s izlijetanjima s ceste, Volvo je odlučio razviti tehnologiju koja će zaštititi putnike u automobilu u takvim situacijama.



“Posvetiti se sigurnosti ne znači proći test ili osvojiti visoke ocjene,” napominje prof. Lotta Jakobsson, stariji specijalist za tehničku sigurnost pri sigurnosnom centru Volva. “To znači otkriti zašto i kako se nesreće i povrede događaju, te izumiti tehnologije koje će ih uspješno sprečavati. Mi pokazujemo put, a ostali nas proizvođači u auto industriji u tome prate.”

Volvo je razvio tehnologiju sigurnog pozicioniranja kako bi savladao navedene situacije. Tehnologija sigurnog pozicioniranja znači to da u situaciji izlijetanja s ceste potpuno novi Volvo XC90 otkriva šta se u stvari događa, te zateže sigurnosne pojaseve na prednjim sjedištima kako bi zadržao putnike u njihovim sigurnim položajima. Pojasevi se čvrsto zatežu dok god je automobil u pokretu.

Kako bi se spriječile povrede kičme, dolazi do apsorpcije energije između sjedišta i okvira za sjedišta s jastučičima tako što dolazi do upijanja vertikalnih sila koje mogu nastati kada automobil dotakne tvrdu podlogu izvan ceste. Ovo rješenje može smanjiti vertikalnu silu za jednu trećinu što ublažava pritisak i potencijalne povrede kičme, a koje su česte u ovim slučajevima i nisu nimalo bezopasne.

Volvo XC90 također dolazi s tehnologijama koje mogu izbjeći izlijetanje s ceste:
To su sistem kontrole voznih traka koji pokreće upravljač ukoliko otkrije da će automobil nenamjeravano napustiti voznu traku, te sistem upozoravanja vozača (koji dolazi kao standard) koji otkriva umornog ili nepažljivog vozača i šalje mu signal upozorenja. Model, uz to, posjeduje i sistem upozoravanja na vrijeme odmaranja koji upućuje vozača prema najbližem odmorištu uz cestu.

Svjetska premijera broj 2: automatsko kočenje na raskrsnicama



Volvo XC90 je prvi na svijetu automobil s tehnologijom automatskog kočenja koja djeluje u situacijama na raskrsnicama kada automobil izleti pred nailazeće vozilo. To se često događa na prometnim gradskim raskrsnicama kao i na autoputevima gdje su ograničenja brzine viša. Potpuno novi Volvo XC90 otkriva potencijalni sudar i automatski koči kako bi izbjegao udarac ili ublažio posljedice nesreće.



“Ove dvije svjetske premijere dodatni su primjer kako tehnologije Volva pokrivaju najvažnije situacije u stvarnom saobraćaju. Takav nas pristup približava ispunjenju naše vizije da do 2020. godine proizvedemo automobil u kojem niko neće poginuti ili biti ozbiljno povrijeđen,” ističe prof. Lotta Jakobsson.

Široki raspon sigurnosnih elemenata u potpuno novom XC90



Veliki je raspon drugih sigurnosnih inovacija koje dolaze uz potpuno novi XC90. One uključuju:

Zaštita prije nastanka zadnjih udara



Radari koji kontrolišu prostor iza vozila otkrivaju ukoliko je neizbježan udarac nazad u vozilo. Tada se unaprijed zatežu sigurnosni pojasevi kako bi putnike zadržali u ispravnoj poziciji. Pale se svjetla upozorenja za vozača iza vozila, te se aktiviraju kočnice kako bi se smanjila silina udara u putnike.

Zajedno s novim dizajnom sjedišta, koji uključuje integrisani sistem protiv trzajnih povreda vrata i kičme (WHIPS), ovaj cjelovit pristup sigurnosti kod stražnjih udara u vozilo pomaže prilikom smanjenja povreda vrata i kičme putnika.

Inovativni sistem zaštite kod prevrtanja



Potpuno novi XC90 dolazi s posljednjom generacijom sistema zaštite kod prevrtanja kao standardom. Sistem se koristi naprednim senzorima koji izračunavaju rizik od prevrtanja. Ukoliko je rizik procijenjen kao visok, obrtni moment motora se ograničava i uključuje izvjesna kočiona sila na određenim točkovima kako bi se spriječila tendencija prevrtanja.

Ukoliko je prevrtanje neizbježno uključuje se zračna zavjesa. Ona pokriva sva tri reda sjedišta tokom produženog razdoblja kako bi se spriječile povrede glava putnika. Svih sedam sjedišta u Volvu XC90 imaju pirotehničke sigurnosne predzatezače koji se također uključuju u situaciji prevrtanja vozila.

City Safety funkcija automatskog kočenja



City Safety postaje krovni termin za sve funkcije automatskog kočenja u Volvo Cars automobilima, pa i one koje će biti dio standardne opreme u potpuno novom Volvu XC90.

Smisao novog sistema za izbjegavanje sudara je pomoći vozaču putem intuitivne strategije uzbunjivanja u slučaju kada postoji visoki rizik sudara s drugim vozilom, pješakom ili biciklistom, a vozač je propustio reagirati u pravom trenutku.



“City Safety je jedan od najnaprednijih standardnih sistema prevencije od sudara kojeg možete pronaći u modernim automobilima. Sistem sada pokriva vozila, bicikliste i pješake ispred automobila kako danju tako i po noći,” pojašnjava Lotta Jakobsson. “Sada smo u mogućnosti pokriti cijeli raspon mogućnosti od jutra do mraka uz pomoć inteligentnijih i bržih ultra osjetljivih kamera koje imaju mogućnost napredne ekspozicije.”

Prošireni sistem informacija o saobraćajnim znakovima



Volvo XC90 je prvi automobil na tržištu sa sistemom informacija o saobraćajnim znakovima kao standardom. Sistem je dodatno unaprijeđen kako bi uključio širi izbor dodatnih saobraćajnih znakova na digitalnom ekranu ispred vozača.

Pokrivanje mrtvog ugla



Sistem kontrole mrtvog ugla obavještava vozača o vozilima u mrtvom uglu. Ova tehnologija, uz to, upozorava vozača na vozila koja se brzo približavaju straga.

Pomoć pri vožnji u koloni



Ovaj sistem osigurava sigurnu i ugodnu vožnju tako što prati vozilo ispred u sporijoj gradskoj vožnji u koloni. Ubrzanje, kočenje i upravljanje kontrolišu se automatski.



“Smetenost i nepažnja najčešći su uzrok sudara u modernom saobraćaju. Prilagodljivi tempomat s pomoći pri vožnji u koloni čini vožnju sigurnijom i opuštenijom kod monotonog sporog prometa uz pomoć asistencije kod upravljanja i prilagodbe brzine,” napominje prof. Lotta Jakobsson.

Snažniji u svakom pogledu



Kako bi se putnički prostor u vozilu sačuvao nedirnut prilikom sudara, potpuno novi XC90 je doslovno sazdan od čvršćeg materijala. To je postignuto uz veće korištenje snažnog, toplinski formiranog, boron čelika koji se smatra najčvršćim tipom čelika danas prisutnim u automobilskoj industriji.

Cjelokupni sigurnosni kavez, koji okružuje putnike u vozilu, izrađen je od spomenutog boron čelika, a dizajniran je tako da osigura maksimalnu zaštitu kod svih tipova nesreća. Toplinski formiran čelik čini oko 40 posto cjelokupne težine karoserije.

“To je oko 5 puta više čelika nego kod prve generacije Volva XC90. Koliko mi znamo, niko od naše konkurencije nema ovoliki udjel čelika u karoseriji,” ističe prof. Lotta Jakobsson.

Vizija za godinu 2020.



Vizija Volvo Cars korporacije uključuje stvaranje automobila koji se neće moći sudariti. Ideja je da se u kratkom roku, do 2020. godine, proizvede takav Volvo u kojemu niko neće ozbiljno nastradati ili poginuti. Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) predviđa da svake godine oko 1.2 miliona ljudi pogine, a više od 50 miliona bude povrijeđeno u saobraćajnim nesrećama. Ove brojke će još više rasti ukoliko se ne poduzmu određene akcije. Volvo je odlučio preuzeti vodstvo u području automobilske zaštite svojim planom da proizvede vozila koja će biti otporna na sudare.

Volvov istraživački tim za saobraćajne nezgode proučava sudare još od 1970. godine. Danas, njegova baza podataka sadrži informacije o čak 43.400 saobraćajnih nesreća. Koristeći se ovim znanjem, stvorenim proučavanjem stvarnih saobraćajnih situacija, Volvo je naučio kako dizajnirati automobile koji nude vrlo visok nivo sigurnosti prilikom sudara. Prema ovoj bazi podataka Volvo se odnosi kao prema vrijednom izvoru informacija u svim slučajevima kada se ukaže potreba za identifikacijom tehnoloških rješenja koja bi mogla pomoći kod izbjegavanja sudara ili smanjenja njihovih posljedica. Kako bi projekt podigao na još viši nivo, istraživački tim Volva ne samo da proučava slupana vozila, nego ispituje i sve moguće scenarije u vožnji kao i ponašanje samih vozača ne bi li što bolje doznao šta dovodi do riskantnih situacija u saobraćaju.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: