Sportista od 200 KS
7

FOTO / Clio RS spreman za tržište

Klix.ba
Kako je sportska verzija Renaulta Clija predstavljena još u septembru prošle godine zanimljivo je da od tada nije objavljeno više fotografija i informacija o ovom sportskom kompaktu koji je u svakoj svojoj generaciji postavljao mjerila i privlačio veliku pažnju.

Ovaj put vam donosimo nekoliko fotografija Clia RS200 koje su nastale na parkiralištu fabrike Renault Sport u Dieppeu, na kojima se može vidjeti da je proizvodnja ovog sportskog modela već uveliko počela.

Za razliku od prethodno objavljenih fabričkih fotografija ove otkrivaju Clija RS200 u prirodnom okruženju, gdje i pod dnevnim svjetlom i bez naknade obrade fotografija otkriva svoje sportske detalje. Clio RS200 će se od običnog razlikovati naplacima od 17 ili 18 inča, velikom difuzoru u zadnjem odbojniku s dvostrukim izduvnim cijevima ali i prednjim odbojnikom koji svojim otvorom za zrak pravi vezu s bolidima Formule 1. Kao i svaki put, i ovaj Renault Sport Clio dobio je posebnu paletu boja, koju nije moguće dobiti na običnom Cliu, a tu se posebno ističu žuta ali i vatreno crvena.

Priča o francuskom sportskom automobilu koji je nastao na osnovi običnog gradskog automobila počinje još 1976. godine kada je tadašnja fabrika sportskih automobila Alpine u saradnji s Renaultom preradila Renault 5 i tržištu ponudila jedan od prvih "hot-hatcehva" u historiji. Renault 5 Alpine je tada iz 1,4-litarskog motora dobijao 93 KS, što je bilo dvostruko više od običnog Renaulta 5. Nešto kasnije, tačnije 1985. godine, dolazi druga generacija Renaulta 5, a s njom i slavni Renault 5 GT Turbo koji je iz također 1,4-litarskog turbomotora sada dobijao 120 KS zbog kojih je uz odlične vozne osobine ušao u društvo najboljih malih sportskih automobila ikada napravljenih. Ne treba zaboraviti ni radikalne verzije Renault 5 Turbo i Turbo 2, koje su imale centralno smješten motor, zadnji pogon, radikalno izmjenjenu i proširenu karoseriju, te performanse supersportskih automobila tog vremena.

Nakon što je Clio zamjenio Renault 5 nije nestala navika stvaranja odličnih sportskih modela, naprotiv, dodatno je usavršena. Clio prve generacije dobio je tako sportsku verziju pod prilično nemaštovitim imenom 16V ili 16S, a koja je imala 1,8-litarski benzinski motor od 136 KS. Iako je i ovaj model bio vrlo popularan i hvaljen Renault, tačnije već tada Renault Sport odjel ide korak dalje i u Clia stavlja 2,0-litarski motor od 150 KS i dodaje mu ime Williams u čast uspjeha ove ekipe u Formuli 1. Već tada Clio je stekao zasluženu slavu kao jedan od najboljih "vozačkih" automobila ikada.

S drugom generacijom Clia odjel Renault Sport je usavršio taj 2,0-litarski motor, pa je prvi Clio koji je i zvanično nosio ime Renault Sport imao 172 KS, ali i nekoliko verzija. Tako je nakon prvog redizajna zadržao 172 KS, dok je naknadnim usavršavanjem osnažen na 182 KS, te ponuđen u nekoliko verzija kao što su Cup, Trophy, Ragnotti i slične.

U trećoj generaciji Clio RS je evoluciju dvolitrenog F4R motora doveo do krajnjih mogućnosti. U prvoj fazi proizvodio je 197 KS, a nakon redizajna dobio je 200 KS. Clio RS treće generacije je i značajno narastao u odnosu na Clio druge generacije pa je još uvijek hvaljen zvog svog odličnog "ležanja" ali i još boljeg osjećaja iza upravljača, te sjajnih Brembo kočnica.

Renault Sport je u četvrtoj generaciji Clia napravio značajan zaokret. Ovaj put Clio se nudi isključivo u verziji s pet vrata, već to je bio detalj zbog kojima se mnogim poklonicima ovog francuskog sportiste digla kosa na glavi. Još veća novost je i potpuno novi motor. Dodatni razvoj i usavršavanje dvolitrenog atmosferskiog motora od 200 KS više nije bio ni isplativ ni lagan, pa je ustupio mjesto modernijem 1,6-litarskom turbobenzincu koji proizvodi također "orkuglih" 200 KS. Ipak, kao značajne prednosti ovog motora navodi se obrtni moment od 234 Nm, što je za nemalih 26 Nm više od prethodnika, te je ujedno smanjena potrošnja goriva i emisija štetnih gasova.

Možda najradikalniju novost kod novog Clija RS200 predstavlja mjenjač, gdje je ručni 6-stepeni ustupio mjesto automatskom EDC mjenjaču s 6-stepeni prenosa. Naravno, ovdje nije riječ o klasičnom automatiku, nego o mjenjaču s dvostrukim kvačilom koji radi na principu koji je već odavno proslavio Volkswagenov DSG. Također, zaljubljenicima u ovaj model, pogotovo njegovu treću generaciju, nije se svidjela činjenica da novi Clio RS dolazi bez moćnih Brembo kočnica. Istina, diskovi i čeljusti i na fotografijama izgledaju veliko i moćno, pa je za pretpostaviti da "grizu" jednako uvjerljivo kao i četveroklipne Brembo čeljusti.

Koliko su ove radikalne izmjene promjenile, popravile ili pokvarile Clio RS tek ostaje da se vidi, a prvi primjerci su očito već spremni za isporuke i promocije, pa prve povratne informacije vjerovatno nećemo dugo čekati.