Technospace najavljuje novi izgled Citroena
0

Citroen predstavio novi C4 Picasso

Klix.ba
Glavno obilježje novog modela Citroëna C4 Picasso definitivno je originalan dizajn. Tačnije, novi Picasso istražuje nove puteve u pogledu stilskog izražavanja zahvaljujući prednostima koje mu donosi nova platforma EMP2.

Tako je prevjes kod novog C4 Picassa skraćen za 70 mm naprijed, blok motora i pod su spušteni i to motor od 40 mm do 50 mm, a pod za 20 mm, dok su tragovi točkova prošireni za 82 mm naprijed i 31 mm nazad. Sve je to učinjeno da bi se postigao dinamičan stil koji je istovremeno energičan i nabijen.

Prvi potez olovkom dizajnera Fréderica Soubiroua bio je bočni hromirani potpis što, gledajući s boka, modelu Citroën C4 Picasso daje poseban karakter te dodatno ističe prostor za putnike naprijed i nazad. Energija i glatke linije teku od tog bočnog dijela prema naglašenim prednjim i zadnjim blatobranima.

Prednji dio je najava obnove stila marke Citroën s naglašenim motornim prostorom i izduženim ševronima koji se stapaju sa spektakularnim "tehnološkim“ pogledom. Tanka dnevna svjetla sa LED diodama vješto izdužuju masku, a tik ispod njih smjestila su se stanjena prednja svjetla. Svjetla za maglu upotpunjuju taj svjetlosni identitet na vrlo originalan način.

Nadahnuta konceptnim vozilima Tubik, Survolt i Revolt, zadnja svjetla s 3D efektom istovremeno su duboka i futuristička. Također, zadnji je dio dinamičniji zahvaljujući petim vratima koja izgledaju kao da ga grle, što najavluje prostranost i robusnost. Kad su otvorena, pristup prtljažniku je širok i jednostavan.

Ugođaj u unutrašnjosti novog modela C4 Picasso je pročišćen i moderan, a taj je utisak naglašen serijskim panoramskim vjetrobranom i velikim ostakljenim krovom zbog kojih je novi Picasso okupan prirodnom svjetlošću. Po uzoru na prethodnu generaciju, površina njegovih ostakljenih površina najveća je u klasi (5,30 m2).

Putovanja postaju trenuci opuštanja zahvaljujući Paketu Lounge, koji se sastoji od prednjih sjedišta s funkcijom masaže, suvozačevog sjedišta Relax s produžetkom za podizanje nogu te, na svim sjedištima naslona za glavu Relax koji pridržavaju vrat.

Armaturna ploča asimetričnog dizajna sjedinjuje različite boje i materijale. S vozačeve strane prevladavaju crna boja i utisak napredne tehnologije, primjetan i na suvozačevoj strani, no u nešto svjetlijoj nijansi (svijetlosiva ili bež boja zavisno o odabranom uređenju unutrašnjosti) sa svjetlucavim efektom. Brušeni hromirani elementi i sjajni crni umeci povećavaju osjećaj ugode te cjeline. Obloge na vratima također su pomno obrađene: rukohvat je ukrašen novim motivom dobivenim laserskim graviranjem.

Presvlake na prednjim sjedištima obrađene su grafičkim efektom zbog kojeg podsjećaju na klupu. Novi Picasso može imati i kožne presvlake Nappa kad se odabere unutrašnjost svijetle nijanse, a izgled je nadahnut svijetom dizajna stambenih prostora: tada prevladavaju elegancija i udobnost.

Novi Citroën C4 Picasso nudi potpuno digitalno upravljačko okruženje, koje je istovremeno intuitivno i lijepo. Armaturna ploča pročišćenih linija ustrojena je oko dva ekrana smještenih u srednjem dijelu: tableta osjetljivog na dodir od 7'' i panoramskog ekrana visoke rezolucije od 12''.

U seriji dolazi 7'' tablet osjetljiv na dodir povezan sa sedam tipki koji omogućuje upravljanje svim funkcijama vozila: dvozonskim klimatizacijskim uređajem, navigacijom, muzičkim uređajem, telefonom, sistemima za pomoć u vožnji, internetskim uslugama itd.

Spektakularni panoramski 12'' ekran visoke rezolucije prikazuje osnovne podatke o vožnji, a vozač u svakom trenutku može prilagoditi njegov prikaz.

Novost je i sistem VISION 360 s kojim zahvaljujući četiri kamere, vozač može odabrati perspektivu iz koje će gledati automobil: ptičju perspektivu, samo pogled odzada ili panoramski pogled prema naprijed što je praktično za izlaske iz garaže. Tako ima cjelokupni pregled nad bliskom okolicom vozila. Preglednost je povećana, a manevri vozilom olakšani.

Novi Citroën C4 Picasso nudi i različite pretince, još domišljatije i praktičnije, raspoređene cijelom kabinom. Primjerice, osvijetljeni pretinac u središnjem dijelu armaturne ploče u kojem se nalaze USB i 3,5-mm utičnice te utičnica od 220 V, što je idealno za priključivanje pametnog telefona ili tableta jer može ostati skriven od neželjenih pogleda. Ili konzola između prednjih sjedišta, koja se verzijama opremljenim upravljanim mjenjačem vadi, kako biste nadohvat ruke imali sve osobne stvari. A tu su, dakako, i pretinci ispod prednjih sjedala i u oblogama vrata, mrežice za pridržavanje stvari, stolići na poleđini naslona prednjih sjedala s LED lampicama i pretinci u podu ispred drugog reda sjedala, vrlo praktični u svakodnevnoj vožnji.

Kako bi odgovorio na izazove što ih postavlja emisija CO2, masa novog modela Citroën C4 PICASSO smanjena je 140 kg u odnosu na prethodnu generaciju:

  • 70 kg zahvaljujući novoj platformi EMP2, djelomično izrađenoj od aluminija i čelika vrlo visoke elastičnosti, stražnji dio poda je od kompozitnog materijala
  • drugih 70 kg izgubila je karoserija zbog optimiranih vanjskih mjera i uporabe novih materijala, primjerice aluminija za pokrov motornog prostora ili kompozitnog materijala za stražnja vrata.

Rezultat: novi Citroën C4 PICASSO nakon prave kure mršavljenje lagan je poput modela C3 PICASSO!

Manja masa u kombinaciji s boljom aerodinamičnošću (SCx od 0,71) i optimiranom paletom motora omogućila je znatno smanjenje ispuštanja CO2 i potrošnje goriva: u prosjeku je to smanjenje od 30 grama CO2, odnosno više od litre goriva na 100 km u odnosu na prethodnu generaciju.

Uostalom, novi Citroën C4 PICASSO prvi je kompaktni jednovolumen opremljen termičkim motorima koji ispuštaju manje od 100 g/km CO2. Zapravo, njegov e-HDi 90 Airdream, opremljen upravljanim mjenjačem nove generacije sa šest stupnjeva prijenosa, ETG6, ispušta samo 98 g/km CO2, što u mješovitoj vožnji znači rekordno malu potrošnju od 3,8 l/100 km!

Paleta motora novog modela C4 PICASSO ističe se uočljivim prednostima:

  • u dizelske motore ugrađena je tehnologija Stop&Start (osim HDi 90 s ručnim mjenjačem).
  • središnji model e-HDi 115 s mjenjačem ETG6 ispušta 104 g CO2 (105 grama s ručnim mjenjačem) i ima potrošnju u mješovitoj vožnji od samo 4 l/100 km.
  • novi C4 PICASSO bit će prvi model marke CITROËN u koji će se ugrađivati motor BlueHDi*, koji zadovoljava normu Euro 6. Motor BlueHDi 150 ispušta 110 g/km CO2 i ima modul SCR (selektivna katalitička redukcija), najučinkovitiju tehnologiju za obradu dušikovih oksida (- 90 %) i smanjenje ispuštanja CO2 .

Ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa, dostupan na svim dizelskim motorima (osim HDi 90), upotpunjen je novim poboljšanim upravljanim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa: ETG6 (Efficient Tronic Gearbox 6 speeds), dostupnim s motorima e-Hdi 90 i e-Hdi 115. Taj mjenjač vozaču nudi mogućnost promjene načina mijenjanja stupnjeva prijenosa (ručni ili automatski) prema želji i uvjetima u prometu. Ima funkciju stupnjevanja prijenosa i optimalno mapiranu papučicu gasa, što omogućuje bolje doziranje za posve glatka kretanja i veći užitak u vožnji. Osim toga, ta modulacija omogućuje bolje usklađivanje vozačeva stila vožnje sa stupnjevima prijenosa čime se postiže veća dinamičnost i udobnost. I naposljetku, taj je mjenjač učinkovitiji zahvaljujući optimiranim mjenjačkim omjerima.

Toj će se ponudi mjenjača u prvoj polovici 2014. pridružiti automatski mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa.