Noviteti
1

Audi za Le Mans spremio poseban R18

Klix.ba
Na drugoj ovosezonskoj trci WEC (World Endurance Championship) šampionata, koja je održana na stazi Spa u Belgiji, Audi Sport je nastupio i sa drugom karoserijskom opcijom svog novog prototipa Audi R18 e-tron quattro koju karakteriše osjetno manji aerodinamički otpor što bi, uz optimalnu potrošnju goriva, trebao biti odličan recept za nastup na izrazito brzoj stazi Circuit de la Sarthe u Le Mansu.

Uz modificirane blatobrane i optimizirane sve bitne površine na karoseriji, Le Mans verzija Audija R18 je duža,a ima i drugačije završetke izduvnog sistema koji su sada smješteni na površini iznad difuzora zraka. U poređenju s prototipom koji će nastupati na ostalih sedam trka WEC šampionata, u Audi Sportu smatraju da su sa Le Mans verzijom potvrđena preliminarna očekivanja.

“Izazov minimiziranja aerodinamičkog otpora ove je godine dodatno povećan zbog aktuelnih regulativa o dopuštenoj potrošnji goriva. Tijekom višestrukih simulacija nastojali smo pronaći optimalno rješenje. Cilj je uvijek isti: biti brz, imati prijanjanje i trošiti manje od konkurencije. Svaka pogrešna procjena mogla bi skupo koštati, jer sada više nema prostora za manevrisanje kao što je to bilo prije“, objašnjava Jan Monchaux, šef aerodinamičara u Audi Sportu koji na ovosezonskom prototipu za legendarnu trku izdržljivosti 24 sata Le Mansa, koja će se voziti 14. i 15. juna, intenzivno rade još od ljeta 2012. godine.

"Smještaj motora i međuosovinsko rastojanje daju nam ključne inicijalne podatke. Krajnji rezultat je pronalaženje perfektnog balansa između aerodinamičkog otpora i potrebnog nivoa prijanjanja“, kaže Dr. Martin Mühlmeier, šef tehničkog odjela u Audi Sportu.

"Kroz simulacije nastojimo da prije pravih testiranja odredimo minimum prijanjanja koji nam je potreban da kroz zavoje ostvarimo željenu brzinu automobila. Međutim, ne smijemo dopustiti da prevelik aerodinamički otpor utiče na maksimalnu brzinu koja nam je potrebna na dugim pravcima. Kada na sve dodate pravilnike o najvećoj dozvoljenoj potrošnji goriva, dizajneri, aerodinamičari i inžinjeri uvijek su pred velikim izazovom“, dodaje Mühlmeier.

Da u Audi Sportu zaista naporno rade najbolje potvrđuje podatak da je njihov tvornički vozač André Lotterer prošle godine stazu u Le Mansu, koja je duga 13,629 kilometara, uspio preći za 3m 22.746s vozeći prosječnom brzinom od 242 km/h.

Ostaje nam da za mjesec dana vidimo može li Audijev R18 s Le Mans specifikacijom prekinuti pobjednički zamah Toyote čiji su LMP1 prototipovi dominirali u prve dvije ovosezonske trke.