Korak do najjačeg A4
0

Audi S4 najavljen za Pariz

Sarajevo-x.com
Audi je prvim fotografijama najavio da će na sajmu automobila u Parizu predstaviti i S4 verziju svog modela A4. Po već poznatoj tradiciji, uporedo sa limuzinskom verzijsom biće predstavljen i karavanski S4, a sa ovom premijerom početi će i iščekivanje najsnažnije verzije RS4.

Audi je od samih početaka svojim S modelima darivao prepoznatljiv sportski izgled koji je u suštini vrlo suptilan, te kroz nekoliko jednostavnih detalja razgraničava obične modele sa prilično sposobnim i vrlo snažnim S modelom. Diskretan aerodinamički komplet sastoji se od blago preoblikovanog prednjeg odbojnika sa agresivnijim otvorima za zrak, izraženije profilisanih dodataka na pragovima i naravno integrisanog spojlera na rubu poklopca prtljažnika koji je gotovo neprimjetan. Prepoznatljivi detalji za S modele kao što su aluminijska kućišta vanjskih ogledala, odlični S-design 18-inčni naplaci, te maska sa debelim hromiranim prečkama podrazumjevali su se i na S4.

Ono što je, u svakom slučaju, mnogo važnije od modnih detalja je vrhunska tehnologija kojom se ističe svaki S. Za pogon novog S4 odabran je novi 3,0-litarski TFSI motor koji je već predstavljen u modelu A6. Ipak, za potrebe S4 ovaj motor je značajno ojačan, pa umjesto 290 KS, koliko ima u A6, u zasad najbržem A4 imaće čak 333 KS i maksimalni obrtni moment od 440 Nm, što je za 20 Nm više od motora u A6.

Ovaj savremeni motor uz pomoć prednabijanja zraka i tehnologije dirketnog ubrizgavanja goriva omogućava zaista impresivne performanse, pa će i u S4 ubrzanje od 0 do 100 km/h koje traje svega 5,1 sekundu biti svakodnevna pojava. Karavanski S4 biće tek 0,1 sekundu sporiji u dostizanju 100 km/h, dok će oba modela imati jednaku, elektronikom ograničenu, maksimalnu brzinu od 250 km/h. Također, u Audiju pored vrhunskih performansi ponosno ističu da je TFSI tehnologija omogućila i odličnu ekonomičnost, pa obećavaju potrošnju od svega 9,7 litara na 100 kilometara.

Za prenos snage u S4 zadužen je 6-stepeni ručni mjenjač, ali svakako na listi opcija će se naći poželjni S tronic mjenjač, što je audijevo ime za DSG, sa dvostrukim kvačilom i bržom izmjenom stepeni prenosa nego što je to moguće učiniti sa klasičnim ručnim mjenjačem. Također, neizbježan je bio i quattro pogon na sve točkove koji prenosi 60% snage na zadnje točkove čime su u Audiju željeli istaknuti sportsku orijentisanost ovog modela.

Audi je već obznanio da su prve isporuke S4 modela planirane za mart naredne godine, dok će se zahtjevniji kupci svakako strpjeti do dolaska RS4 modela koji biti trebao još jednom pomjeriti granice ove klase.