Liliputanski MultiAir
0

Novi motor sa 900 ccm za FIAT 500

Sarajevo-x.com
FIAT je predstavio svoj ambiciozni dvogodišnji plan rada i razvoja, a kao jedan od prvih poteza u tom planu je i uvođenje u ponudu minijaturnog motora sa samo 900 ccm radne zapremine.

Iako ovako mali motori nisu tako rijetka pojava u malim gradskim automobilima, ovaj FIAT-ov ipak ima sve predispozicije da napravi pravu mini revoluciju. Dovoljno je reći da je riječ o MultiAir turbobenzinskom motoru nove generacije sa samo dva cilindra. U poređenju sa trenutno najmanjim motorom u ponudi FIAT-a koji ima zapreminu od 1,2-litra i četiri cilindra, novi MultiAir motor zaista izgleda liliputanski.

Ipak, sudeći prema prvim informacijama novi motor od 900 ccm neće biti anemična opcija koju će svi nastojati izbjegavati. Naime, u najslabijoj verziji bez turbo prednabijanja zraka raspolagaće sa 65 KS, dok će druge svije verzije sa turbom imati već sasvim pristojnih 80 KS, i u najsnažnijoj verziji čak 105 KS. Zahvaljujući rekordno mačoj težini , uz dobre performanse ovaj motor će se isticati i vrlo malom potrošnjom goriva i jednako skromnom emisijom štetnih gasova.

U svakom slučaju, novim motorom u FIAT-u ne namjeravaju ponuditi mnogo snage u klasi gradskih automobila, jer 105 KS ili 65 KS nije nikakva posebna novost, ali revoluciju definitivno donosi sama veličina motora i činjenica da uz savremeniju tehnologiju uopšte ne zaostaje za mnogo većim motorima. Činjenica je da se sa dvocilindričnim motorom granica sve popularnijeg "downsizinga" pomjerila do ekstremnih granica, pa je teško zamisliti da će neko uspjeti nadmašiti FIAT po ovom pitanju.