{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Novi Audijev Allraod-er

N
11.1.2005. u 10:41
0
0
Novi Audijev Allraod-er
0
Novi Audijev Allraod-er
S ciljem obilježavanja 25 godina Quattro pogona, Audi u Detroitu predstavlja konceptni model Allroad Quattro.
Kada danas neko pomene pogon na sva 4 točka, većinu to odmah asocira na "Quattro", makar se i ne radilo o Audijevom vozilu. No, ovaj naziv je rezervisan isključivo za automobile iz Ingolstadt-a, a prvi primjerak opremljen slavnim pogonom u proizvodnji se našao prije ravno 25 godina. Od tada pa do danas, više od 1.8 miliona automobila je bilo opremljeno ovim pogonom. Da bi to na što bolji način obilježili, iz Audia šalju ovaj pokazni model, koji je najsavršeniji Quattro ikad napravljen.


U Detroitu je prvenstveno da bi "opipao" reakcije publike, a ako zainteresiranih bude dovoljno, uskoro će u proizvodnju. Nastao je na mehanici modela A6 Avant, a mnogi poznavaoci će se odmah sjetiti 1998. godine kada je isto urađeno i sa starim modelom, kojeg smo malo nakon toga mogli vidjeli u prodaji.

Novi Allroad ima istu funkciju kao i stari, kombinovanje vrhunske limuzine sa elementima blagog offroad vozila. Dimenzije ovoga Allroada su impozantne, tako u dužinu mjeri 4.93 m, dok je širina pristojnih 1.89 m. Za pogon je zadužen 4.0l V8 TDI motor koji razvija snagu 286 KS uz 650 Nm obrtnog momenta, a ispunjava stroge Eu4 norme o ispušnim plinovima. Ovo Allroadu dozvoljava postizanje maksimalne brzine od 250 km/h, uz ubrzanje do "stotke" za 6.4 sekunde. Snaga se prenosi preko 6 stepenog Tiptronic mjenjača, a s njega dalje na sva 4 točka uz pomoć centralnog Torsen diferencijala. U normalnim uslovima diff. dijeli snagu na 50% po osovinama, dok se omjer u korist jedne povećava ako elektronika primjeti potrebu za tim. Ovo svakako pomaže u vožnji kako na cesti tako i offroad terenima, gdje će od posebne koristi biti i zračni ovjes, kojem klirens u najvišoj poziciji iznosi 210 mm.


Opet, kada želite brzu vožnju na cesti, Allroad će se sam ili na dugme spustiti na 160 mm, što osim veće sigurnosti donosi bolji komfor i manju potrošnju goriva.

Za što sigurniju vožnju brinu se razni el. sustavi, od ABS-a, ESP-a pa sve do par novih sistema koje Audi prvi primjenjuje u nekom automobilu. Jedan od tih sistema je i RV (Road Vision), koji prateći cestu ispred automobila uz pomoć optičkog senzora gleda umjesto vozača. Ako primjeti neku opasnost na cesti, kao npr. šljunak ili led, automatski uključuje posebni ESP sistem za te uslove, kako bi se što bezbjednije prošao kritični dio.


Uz ovo predstavljena su još dva sistema, koja definitivno govore da će automobili u budućnosti voziti sami. Zovu se Lane Assist i Side Assist, gdje prvi sistem pazi da vozač nepažljivo ne izađe iz svoje trake, a kad to uradi, vibriranjem upravljaća upozorava o tome. Drugi sistem prati prostor iza i pored vozila, i kada se drugo vozilo približi ili postavi u "mrtvi ugao", obavještava vozača svjetlećim upozorenjem da se nešto nalazi pored. Nažalost, ova zadnja tri sistema neće odmah u serijsku proizvodnju, nego najranije za oko 2-3 godine. Nakon ovoga, nama ostaje samo da Audi-u čestitamo 25. godišnjicu Quattro pogona.

B. K.

Komentari (0)
Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: