Novi sistem kontrole rada ventila iz Audija je, ustvari, najvećim dijelom zasnovan na postojećem sistemu koji dozvoljava da se ventili zatvaraju i otvaraju u različitim vremenskim intervalima. Ono što Audi Valvelift System donosi kao novost je promjenjiv stepen otvaranja ventila, pa se uz kontrolu vremena otvaranja sada može preciznije kontrolisati i sama veličina otvora za usis zraka koju stvara ventil.
Naprimjer, pod djelimičnim opterećenjem motora veličina otvora ventila će varirati od 2,0 do 5,7 milimetara. Ipak, u slučaju potrebe za maksimalnom snagom motora, pod punim opterećenjem, ventili se mogu obezbjediti otvor veličine 11,0 milimetara koji je idealan za maksimalan i tečan protok zraka i savršeno mješanje sa gorivom u komori za sagorijevanje.
Mogućnost da se AVS sistemom podizanje ventila kontroliše asimetrično omogućava spiralan i/ili cilindričan dotok zraka u komoru za sagorijevanje, te je sa ovim sistemom postignut finalni cilj, a to je da se u cilindre dovodi tačno potrebna količina zraka, bez obzira na uslove vožnje.
Optimalni operativni raspon AVS sistema se kreće od 700 do 4.000 okretaja radilice u minuti, te se najviše goriva štedi upravo u ovom srednjem radnom području. Naravno, AVS uspješno funkcioniše i do 7.000 okr/min, dok je sljeeći cilj Audija da ovim sistemom omogući potpuno gašenje pojedinih cilindara u slučajevima kada oni nisu potrebni, i tako još više smanji potrošnju goriva.
Audi Valvelift System je spreman za motore sa dirketnim ubrizgavanjem goriva u cilindar, tačnije u 2,8-litarskim i 3,2-litarskim V6 FSI motorima, te se uskoro očekuje i njihova komercijalizacija.