Audi Valvelift System
0

Nova tehnologija ventila iz Audija

Sarajevo-x.com
Nakon šest godina detaljnog razvoja Audi je objavio da je završio testiranja nove tehnolgije podizanja ventila, pa bi novi Audi Valvelift System trebao vrlo brzo doći uz već dobro poznate motore. Kao i slični sistemi drugih proizvođača, i AVS nudi bolje razvijanje snage ali i značajnu uštedu u gorivu.

Novi sistem kontrole rada ventila iz Audija je, ustvari, najvećim dijelom zasnovan na postojećem sistemu koji dozvoljava da se ventili zatvaraju i otvaraju u različitim vremenskim intervalima. Ono što Audi Valvelift System donosi kao novost je promjenjiv stepen otvaranja ventila, pa se uz kontrolu vremena otvaranja sada može preciznije kontrolisati i sama veličina otvora za usis zraka koju stvara ventil.

Naprimjer, pod djelimičnim opterećenjem motora veličina otvora ventila će varirati od 2,0 do 5,7 milimetara. Ipak, u slučaju potrebe za maksimalnom snagom motora, pod punim opterećenjem, ventili se mogu obezbjediti otvor veličine 11,0 milimetara koji je idealan za maksimalan i tečan protok zraka i savršeno mješanje sa gorivom u komori za sagorijevanje.

Mogućnost da se AVS sistemom podizanje ventila kontroliše asimetrično omogućava spiralan i/ili cilindričan dotok zraka u komoru za sagorijevanje, te je sa ovim sistemom postignut finalni cilj, a to je da se u cilindre dovodi tačno potrebna količina zraka, bez obzira na uslove vožnje.

Optimalni operativni raspon AVS sistema se kreće od 700 do 4.000 okretaja radilice u minuti, te se najviše goriva štedi upravo u ovom srednjem radnom području. Naravno, AVS uspješno funkcioniše i do 7.000 okr/min, dok je sljeeći cilj Audija da ovim sistemom omogući potpuno gašenje pojedinih cilindara u slučajevima kada oni nisu potrebni, i tako još više smanji potrošnju goriva.

Audi Valvelift System je spreman za motore sa dirketnim ubrizgavanjem goriva u cilindar, tačnije u 2,8-litarskim i 3,2-litarskim V6 FSI motorima, te se uskoro očekuje i njihova komercijalizacija.