Euro NCAP testiranje
0

Nova Opel Astra dobila maksimalnih pet zvjezdica

Sarajevo-x.com
Nova europska organizacija za procjenu sigurnosti automobila, Euro NCAP, dodijelila je Opel Astri pet zvjezdica za sigurnost – najveću ocjenu prema novim, strožim standardima koji su na snazi od ove godine.

Euro NCAP je dao dosad najvišu dodijeljenu ocjenu Astrinim aktivnim naslonima za glavu koji štite od trzajne ozljede vrata. Ovo je posebno važno jer je to najčešća ozljeda koju zadobivaju putnici u automobilu koji primi snažan udarac u stražnji dio. Opelov sustav aktivnih naslona za glavu, integralan dio vrhunskih sjedala svih vozila ovog proizvođača, predstavlja pravi primjer tehničke inovacije. Posve je reverzibilan tako da ga nakon sudara i aktivacije ne treba ponovno podešavati u servisima.

Euro NCAP sada daje jednu ukupnu ocjenu, a maksimalna je pet zvjezdica. Broj zvjezdica odražava kvalitetu performansi vozila u četiri kategorije: zaštita odraslih putnika, sigurnost djece putnika, zaštita pješaka i sigurnosna asistencija. Ukupan rezultat izračunava se zbrajanjem bodova u sve četiri kategorije tako da nijedno područje nije zanemareno.

Astra je polučila odlične rezultate u zaštiti putnika na prednjim sjedalima u slučaju frontalnog sudara. NCAP je također dao dodatne bodove jer je elektronička kontrola stabilnosti ESCplus – kompjuterizirana tehnologija koja poboljšava stabilnost vozila otkrivanjem i minimiziranjem proklizavanja – standardna oprema kod svih varijanti Astre u svih 27 država koje priznaju Euro NCAP-ove ocjene, kao i u Norveškoj i Švicarskoj.

„Opel dizajnira, sastavlja i oprema neke od najsigurnijih automobila na svijetu. Ovo nije naše mišljenje, nego činjenica koju je potvrdila nezavisna organizacija koja se bavi sigurnošću“, rekao je Hans Demant, izvršni direktor tvrtke Adam Opel GmbH.

Struktura karoserije i sustavi osiguranja putnika od izlijetanja iz sjedala kod Astre sukladni su sa svim trenutnim i budućim (očekivanim) standardima sigurnosti u slučaju sudara, ne samo u Europi nego i u cijelom svijetu, nudeći optimalnu zaštitu u stvarnim situacijama.

Među mnogim sigurnosnim značajkama nove Astre su i napredni dvostruki predzatezači sigurnosnih pojaseva koji pomažu spriječiti ozljede time što drže zdjelicu putnika na mjestu tijekom sudara, uklanjajući potrebu za instalacijom skupih i teških zračnih jastuka za koljena. Time je također dobiven dodatni prostor za udobniju vožnju.

Ostali elementi pasivne sigurnosti kod nove Astre su šest zračnih jastuka, pametan sustav podsjećanja na vezanje pojaseva te mogućnost deaktivacije suvozačkog zračnog jastuka kako bi se na suvozačko sjedalo moglo sigurno pričvrstiti dječje sjedalo. Daljnja oprema uključuje ABS s brojim funkcijama pomoći, kontrolu proklizavanja, novu generaciju sustava ESPPlus, prilagodljiva stop-svjetla, prilagodljiva prednja svjetla (AFL+) te kameru Opel Eye.

Pasivna sigurnost kod Astre počinje iznimno čvrstom putničkom kabinom koja je prvenstveno načinjena od čelika visoke čvrstoće. Opelovi inženjeri su takvu konstrukciju učinili minimalno podložnom deformacijama tako da je većina prostora netaknuta u slučaju sudara, čime se povećava mogućnost preživljavanja putnika. Prednji i stražnji dio kabine okruženi su posebnim zonama udara na kojima se konstrukcija kontrolirano deformira, povećavajući sigurnost.

Prednji dio dizajniran je u tri dijela uključujući podokvir podvozja koji može izdržati silu čak i u slučajevima frontalnih sudara pri velikim brzinama tako što apsorbira i širi energiju sudara. Za zaštitu od bočnih sudara, gdje inženjeri imaju jako malo manevarskog prostora za konstrukciju sigurnih zona, napravljena je kruta bočna struktura također kako bi se što ravnomjernije rasporedilo opterećenje. Vrata su napravljena korištenjem ultrasnažnog čelika ojačanog šipkama koje su sada postavljene dijagonalno tako da bočni nosač, sam napravljen od najčvršćeg čelika, zajedno s bočnim panelom te podnim i krovnim međunosačima nose teret udarca.

Inženjeri su također nastojali dodatno unaprijediti zaštitu pješaka, djelomično time što ih štite od kontakta s opasnim točkama ispod poklopca motora, a dijelom tako da su konstruirali poklopac koji je istovremeno čvrst, ali i uzima u obzir zaštitu glava pješaka u slučaju udarca. Astra je dobila maksimalan broj NCAP bodova u jednoj od potkategorija zaštite pješaka jer njeni odbojnici od pjenastih materijala koji apsorbiraju energiju udarca štite od ozljede donjeg dijela nogu u gotovo cijeloj širini vozila.

Tokom NCAP-ovog testiranja Astra je dobila maksimalan broj bodova za zaštitu lutke koja predstavlja trogodišnje dijete u slučaju frontalnog i bočnog sudara. Ovakav je rezultat postignut zahvaljujući posebnim Opelovim dječjim sjedalima koja štite od frontalnih i bočnih udaraca. Osim ISOFIX nosača, Opelova dječja sjedala dolaze s dodatnim gornjim zatezačem tako da se sjedalo može sigurno učvrstiti za naslon stražnje klupe. ISOFIX nosači za dječje sjedalo smješteni su na krajevima stražnjeg sjedala. Zračni jastuk za suvozača može se isključiti tako da se dječje sjedalo može sigurno montirati i na suvozačko sjedalo.

Opelovi inženjeri sinkronizirali su aktivne i pasivne sigurnosne sustave nove Astre u skladu s promišljenom strategijom što sigurnije vožnje. Mnoge od korištenih tehnološki naprednih značajki vodeće su kompaktnom segmentu i osiguravaju visoku razinu sigurnosti putnika i ostalih sudionika u prometu.