{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Njemački dizajneri u L.A.

S
22.10.2008. u 12:30
0
2
Njemački dizajneri u L.A.
0
Njemački dizajneri u L.A.
Bliženjem pete dizajnerske konferencije u Los Angelesu brojni dizajneri i proizvođači već su djelimično predstavili svoje projekte, a među njima je i konzorcij proizvođača iz Njemačke koji u Los Angeles donosi mnoštvo inovativnih vozila.
Dizajnerska konferencija u Los Angelesu Treća je po važnosti u svijetu, a sa preko 500 učesnika definitivno je među najvećim po samoj razmjeri. Sama konferencija je ustvari dio Los Angeles Auto Showa, a kao i svake godine postoji određena tema za dizajnere koju svi pokušavaju predstaviti kroz svoju viziju. Ovogodišnji zadatak je stvaranje vizije sportskog automobila koji bi mogao biti u upotrebi 2025. godine, a uz njemačke proizvođače vrlo aktivni su bili i General Motors, Honda, Mazda, Mitsubishi i Toyota.

Niz njemačkih kreacija započinje Audi sa svojim R25. Kao što se moglo i očekivati rad Audija bio je profilisan uspjesima na takmičenjima iz Le Mans serije, pa njihova kreacija predstavlja prototip koji bi se mogao 2025.



Godine takmičiti na American Le Mans Series trkama. Naravno, dizajn je potpuno inovativan iako su korjeni u sadašnjim prototipovima vrlo jasni. Velika pažnja je posvećena novim aerodinamičkim rješenjima koja pored boljih performansi utiču i na manju potrošnju goriva što je u trkama izdržljivosti vrlo važan faktor. Također, zanimljivo je da je za R25 predviđen hibridni pogon sa motorom koji koristi biološko gorivo, a kao ispomoć ima električni motor. Svakako najzanimljiviji faktor je namjera da električni motor napajanje električnom energijom ne bi dobivao konvenvionalnim punjenjem, nego bežičnim prenosom električne energije bez potrebe da se prekida trka i dolazi u boks. Koliko god takvo rješenje izgledalo kao naučna fantastika, treba se podsjetiti da ni Le Mans pobjede sa dizelskim motorom prije nekoliko godina nisu bile ništa drugo nego stvar mašte.



BMW, s druge strane, posvetio se drugačijem zadatku. Njihov Salt Flat Racer sa pogonom na hidrogen je namjenjen, kao što mu ime i kaže, dostizanju bezinskih rekorda na ravnicama isušenih jezera. Zanimljivo je da je ovaj trkač u potpunosti izrađen zahvaljujući ponovnoj upotrebi stvari kao što su limene bačve ili poklopci roštilja za izradu kočnih diskova i karoserije. Ovaj princip prerade se razlikuje od recikliranja po mnogo jednostvanijem i jeftinijem procesu, te ga već sada mnogi naovde kao jedan od važnih elemenata održavanja autoindustrije u budućnosti.



Mercedes-Benz se, kao što se moglo i očekivati, posvetio razvoju Formula bolida, s tim da je Mercedesov Formula Zero koncept u svemu posvećen mininalnom zagađenju. Tačnije sa ovim modelom u Mercedesu su htjeli spojiti uzbuđenje Formule jedan sa dinamičnošću bob sankanja i elegancijom i efikasnosti jedrilica. Upravo zbog toga Formula Zero je hibrid u pravom smislu riječi. Kombinacija električnih motora sa solarnim ćelijama i punopravno tvrdo jedro do sada su zaista neviđena kombinacija.



Volkswagen je u nadi da će ponoviti prošlogodišnju pobjedu, predstavio svoj Bio Runner. Njihov trkač pored ekološki osvještenog pogona koji koristi minimum bio-goriva ističe se i specifičnom povezanošću sa vozačem. U suštini Bio Runner nastoji biti produžetak tijela vozača čije su ruke i noge povezane sa komandama. Zanimljivo je i rješenje staklene kupole zbog koje su klasični prozori eleminisani, a sama vidljivost i preglednost je dovedena do savršenstva.

Koliko će od ovih vizija zaista preživjeti i zaživjeti u 2025. godini niko nemože sa sigurnošću tvrditi, ali je činjenica da ovakva posvećenost ekološkim vrijednostima najavljuje revoluciju u svim granama autosporta.








Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: