{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Nissan Leaf Evropski automobil 2011. godine

F
29.11.2010. u 15:21
0
3
Nissan Leaf Evropski automobil 2011. godine
0
U istorijskom trenutku za Nissan Motor i vozila bez emisija izduvnih gasova, potpuno električni Nissan Leaf nagrađen je naslovom Evropskog automobila godine za 2011 (CotY).
Prvo vozilo bez emisije izduvnih gasova, pristupačne cijene za svjetsko tržište široke potrošnje, nadmašilo je 40 suparnika u borbi za najvažniju automobilsku nagradu. Ovo je prvi put u 47-godišnjoj istoriji godišnjeg takmičenja da je nagradu osvojilo neko električno vozilo. Među Leafovim suparnicima bili su automobili proizvođača poput Alfa Romea, Citroëna, Dacije, Forda, Opela i Volva. Žiri se sastojao od 57 vodećih automobilskih novinara iz 23 evropske zemlje.

“Žiri je danas potvrdio da je Nissan Leaf prelomnica za električne automobile. Nissan Leaf je prvo električno vozilo koje se po mnogočemu može mjeriti s klasičnim automobilima”, rekao je Håkan Matson, predsjednik žirija.

Predsjednik i glavni izvršni direktor Nissan Motora CEO Carlos Ghosn rekao je: “Ova nagrada potvrđuje da je pionirski Nissan Leaf bez emisije izduvnih gasova konkurentan klasičnim automobilima u smislu sigurnosti, performansi, prostranosti i upravljanja. Također odražava sliku Nissana kao inovativne i uzbudljive marke s jasnom vizijom budućnosti prevoza, odnosno održive pokretljivosti, kako je nazivamo. Obzirom na to da Nissan u pripremi ima još tri električna vozila i da će naš partner u Alijansi, Renault, tržištu uskoro ponuditi još četiri električna vozila, Nissan Leaf je bitan prvi korak prema budućnosti bez štetnih izduvnih gasova.”

Leafa pogoni kompaktni elektromotor smješten sprijeda koji pokreće prednje točkove. Motor na izmjeničnu struju razvija snagu od 80 kW i obrtni moment od 280 Nm, dovoljno za najveću brzinu od 145 km/h. Elektromotor se napaja iz pločastog litij-ionskog akumulatora snage veće od 90 kW konstruisanog u Nissanu. Između dva punjenja, automobil ima autonomiju od 175 km (New European Driving Cycle), što ga čini mogućim praktičnim izborom mnogih gradskih vozača.

Automobil je potpuno opremljen - tu su regenerativno kočenje, klima-uređaj, satelitska navigacija, parking kamera i napredni informatički i telematički sistemi. Inovativne mogućnosti povezivanja omogućavaju vozaču da daljinski, mobilnim telefonom ili kompjuterom, prati punjenje akumulatora ili preostali kapacitet, kao i da zagrije ili rashladi unutrašnjost automobila. U Evropi će Leaf biti dostupan u pet boja; metalik plavoj i s efektom, bijeloj s efektom, metalik srebrnoj i crnoj. Jedina dodatna mogućnost je ugradnja solarne ploče u stražnji spojler koja daje energiju 12-voltnom akumulatoru za napajanje dodatnih uređaja.

Isporuke u Japanu i SAD-u počinu ovog decembra. U Evropi će početi početkom 2011., i to naprije u Portugalu, Republici Irskoj, Velikoj Britaniji i Holandiji. Automobil se trenutno proizvodi u Japanu, ali se krajem 2012. i početkom 2013. u SAD-u i Evropi otvaraju nove tvornice.

Nissanova inovativnost seže dalje od pokretljivosti bez izduvnih gasova. Pod oznakom Pure Drive, Nissan proizvodi proširenu liniju vozila prihvatljivih okolini, sa motorima sa unutrašnjim sagorijevanjem, koji imaju najveću efikasnost goriva u klasi, potpomognutu naprednim “zelenim” tehnologijama. U Evropi će kompanija uskoro ponuditi naprednu benzinsko-električnu luksuznu limuzinu marke Infinity, a iznimno popularni crossoveri poput Qashqaija i Jukea već su stvorili nove i uzbudljive tržišne segmente kojima Nissan dominira. Sljedeće godine stiže četvrta generacija Micre s 1,2-litrenim trocilindarskim benzinskim motorom s mehaničkim kompresorom i direktnim ubrizgavanjem, te sistemom isključivanja motora u praznom hodu koja će ponuditi živahne performanse i emisiju CO2 od samo 95 g/km.

Nissan je jednom već osvojio evropsku nagradu za automobil godine. Nissan Micra, koja se proizvodila u Velikoj Britaniji, bila je 1993. prvi automobil nekog japanskog proizvođača koji se okitio tim naslovom. Tada je počela i uzajamna ljubav Evrope i malog automobila koja traje i danas, uoči skorašnjeg dolaska novog modela Micre.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: