Rezanjem troškova do spasa
0

Nezapamćena kriza u autoindustriji

Sarajevo-x.com
Svjetska kriza na koju nijedna grana ekonomije i industrije nije imuna žestoko potresa i proizvođače automobile. Proizvođači koji su ne tako davno izgledali kao najsnažniji i čije je poslovanje uvijek bilo u uzlaznoj putanji sada osjećaju velike posljedice manje prodaje, a među njima je i BMW.

Šef BMW-a, Norbert Reithofer je u izjavi za medije situaciju u kojoj se trenutno nalazi BMW opisao kao najgoru krizu u historiji ove kompanije. Ono što je pored vrlo značajno smanjene prodaje novih automobila utjecalo na razvoj krize je i BMW-ova velika ovisnost na lizing ugovore.

U jednako nezahvalnoj situaciji nalazi se i Daimler, gdje je situaciju najbolje opisao Dieter Zetsche, rekavši da se ova kompanija nije našla u problemima ovih razmjera još od vremena Drugog svjetskog rata. Izlaz iz ove situacije još uvijek se traži, ali najizvjesnije da će jedan od prvih koraka biti masovna otpuštanja radnika, smanjivanje troškova kao i samo smanjivanje proizvodnje koje je neophodno usljed značajnog smanjivanja potražnje za novim automobilima. To je potvrdio i Martin Winterkom, šef Volkswagena, koji također ističe da u VW-u ne pamte ovakvu krizu te da već sada planiraju rezove troškova u vidu otpuštanja radnika.

Također, nisu u problemima samo njemački i evropski proizvođači automobila. Vrlo snažni i uspješni japanski proizvođači kao što su Honda i Toyota su također izrazili svoju zabrinutost trenutnom situacijom. U Hondi su tako kao prvu mjeru smanjivanja troškova i negativnog bilansa primjenili smanjenje proizvodnje u Japanu, i to za čak 40.000 vozila.

Ekonomisti i stručnjaci iz autoindustrije predviđaju da će ove teške trenutke najbolje prebroditi proizvođači koji će fleksiblnošću i prilagođavanjem trenutnim zahtjevima izbalansirati svoje poslovanje i troškove sa prilivom sredstava, te da će upravo oni u narednim mjesecima biti najbolje plasirani u svjetskom poretku poslovanja.