Recesijska kupovina
1

ISTRAŽIVANJE / Najjeftiniji automobili u BiH

Piše: E. Zubović
Chevrolet Spark, sa 10.399 KM ubjedljivo je najjeftiniji novi auto u BiH
Ekonomska globalna kriza i radikalne recesijske mjere žestoko su pogodili i tržište automobila. Prošle godine u BiH je prodaja novih automobila spala na nivo prodaje iz 2006. godine, a prve prognoze za ovu godinu izgledaju još depresivnije. Tako i prodavači i kupci vide barem trenutni izlaz u malim i jeftinim automobilima.

Istina, mali gradski automobili sa skromnom opremom i još skromnijom motorizacijom i jesu bili okosnica prodaje novih automobila u Bosni i Hercegovini svih ovih godina, ali u novonastaloj situaciji biće mnogo zanimljiviji i onim kupcima koji su prije krize mogli sebi priuštiti luksuz barem da razmišljaju o većoj porodičnoj ili poslovnoj limuzini.

Hroničan nedostatak gotovine, ali i sve lošiji i teži uslovi za dobivanje kredita i leasing aranžmana u bankama i leasing kućama jedan su od direktnih razloga za smanjeno interesovanje. Drastičan pad prodaje primorao je tako većinu zastupnika i prodavača automobila da ponude primamljive popuste. Iako je logično očekivati da su popusti najčešći i najveći na onim većim i skupljim automobilima, zanimljivo je da je i velik broj malih i već prilično pristupačnih automobila pretrpio drastična "rezanja" cijena. Najbolji primjer takvog poteza je Chevrolet Spark, koji uvijek bio u vrhu najjeftinijih automobila u BiH. Ipak, i pored niske osnovne cijene zastupnici su našli načina da cijenu ovog malog gradskog automobila smanje za itekako osjetnih 4.500 konvertibilnih maraka. Jednak potez povukla je i KIA sa direktnim rivalom Sparka, pa je i Picanto pojeftinio za 4.500 KM. U A segmentu automobila pojeftinjenja nisu lišeni ni neki potpuno novi automobili, a zanimljiv je i potez Hyundaija koji je za istu cijenu svoj maleni i10 ponudio i u dizelskoj i u benzinskoj verziji. Na samoj granici od 18 hiljada KM, koju smo postavili kao maksimalni iznos koji bi mogao izdvojiti prosječan bh. kupac, smjestio se i svojevrsni mikro monovolumen, Suzukijev Splash koji odličnom ponudom prostora i opreme za pristojnu cijenu nalazi put do sve više vozača u BiH.

U B i C segmentima, gdje spadaju automobili koji su definitivno najpoželjniji među bh. kupcima i nude najbolji odnos upotrebljivosti i cijene, nakon brojnih akcija i sniženja među najpovoljnije su se "ugurali" i neki veći kompakti i monovolumeni. Iako najmanja, Lada Kalina se ubjedljivo nametnula kao najjeftiniji automobil ova dva segmenta. Naravno, ovaj model Lade je i prije imao jednako pristupačnu cijenu pa je vrlo vjerovatno da joj popularnost neće posebno porasti ni u recesijskim kupovinama. Pravi vladari ovog segmenta su ipak nešto moderniji, a i dalje vrlo pristupačni modeli Dacie, Chevroleta, dok je apsolutni prodajni hit bila i ostala Škoda Fabia. Prijatno iznenađenje predstavlja i novi Polo koji je sa osnovnim motorom i opremom jeftiniji od ostatka zapadnoevropske konkurencije, što do sada nije bio slučaj.

Za one kojima je prostora u automobilu uvijek malo odličan izbor za manje od 20 hiljada konvertibilnih maraka predstavlja praktična Škoda Roomster, istina sa nejakim 1.2 benzinskim motorom i sa minimalnom opremom, kao i KIA Cee'd koja u trenutnoj akciji za model prije redizajna košta svega 19.990 KM.

U svakom slučaju, za one kupce koji na neki način mogu doći do novca, kredita ili leasinga definitivno nema boljeg vremena za kupovinu automobila, dok će za one ostale "smrtnike" brojne reklame koje najavljuju drastična pojeftinjenja automobila i dalje biti tek usputno štivo dok u tramvaju strpljivo putuju do biroa za zapošljavanje.

Najpovoljniji automobili A segmenta u BiH - Gornja cjenovna granica 18.000 KM

  1. Chevrolet Spark 0.8 S – 10.399 KM (akcija, sniženo za 4.553 KM)
  2. KIA Picanto 1.0 LX City – 12.990 KM (akcija, sniženo za 4.500 KM)
  3. Renault Twingo 1.2 Authentique – 15.520 KM
  4. Citroen C1 X 1.0 Airdream – 16.110 KM
  5. Peugeot 107 1.0 Nivo1 – 16.663 KM
  6. Hyundai i10 1.1 CRDi iStart – 16.990 KM (akcija, sniženo za 3.555 KM)
  7. Hyundai i10 1.2 MPI iKiss – 16.990 KM (akcija, sniženo za 3.001 KM)
  8. Toyota Aygo 1.0 VVT-i – 17.544 KM
  9. Suzuki Splash 1.0 GC/AC – 17.980 KM

Najpovoljniji automobili B i C segmenta u BiH - Gornja cjenovna granica 20.000 KM

  1. Lada Kalina 1119 1.4i 16V 5V – 12.345 KM
  2. Dacia Sandero 1.4 MPI Base – 12.622 KM
  3. Dacia Logan 1.4 MPI Base – 12.679 KM
  4. Chevroelt Aveo 3V 1.2 S – 13.321 KM (akcija, sniženo za 3.391 KM)
  5. Škoda Fabia 1.2 12V HTP Classic – 15.666 KM
  6. FIAT Punto Classic 1.2 3V – 15.890 KM (akcija, sniženo za 1.695 KM)
  7. Škoda Roomster 1.2 12V HTP – 17.132 KM
  8. Chevrolet Lacetti 1.4 SE – 17.213 KM (akcija, sniženo za 5.807 KM)
  9. Toyota Yaris 1.0 VVT-i Terra – 17.270 KM (akcija, sniženo za 1.369 KM)
  10. FIAT Grande Punto 1.2 8V S – 17.750 (akcija, sniženo za 2.000 KM)
  1. Hyundai i20 1.2 16V iStart – 17.990 KM (akcija, sniženo za 3.066 KM)
  2. Volkswagen Polo 1.2 Trendline 3V – 18.309 KM
  3. Nissan Micra 1.2 Visia – 18.783 KM
  4. Opel Corsa 1.0 Essentia 3V – 19.382 KM
  5. Renault Clio 1.2 16V Authentique – 19.486 KM
  6. SEAT Ibiza 1.2 12V Reference – 19.621 KM
  7. Peugeot 206+ 1.1 Urban – 19.890 KM
  8. Opel Agila 1.0 Viva – 19.732 KM
  9. KIA Cee'd 1.4 CVVT LX – 19.990 KM (akcija, sniženo za 9.000 KM)