auto
46

Najbolji prvi kvartal i najbolji mjesec mart u historiji Škode

Klix.ba
Sa najboljim prvim kvartalom i najboljim rezultatom za jedan mjesec, u svojoj 121-godišnjoj historiji, Škoda je u martu mjesecu zauzela kurs rasta: Od januara do marta 2016. Češki proizvođač vozila je isporučio 276.600 vozila krajnjim kupcima a to je 4,3 % više nego u istom periodu prošle godine.

U mjesecu martu je sa 106.300 vozila (mart 2015.: 102.100; 4,2 % više) prodala širom svijeta, više nego ikada prije u jednom kalendarskom mjesecu.

"Sa najboljim prvim kvartalom i najboljim rezultatom u jednom mjesecu u historiji našeg preduzeća, Škoda se nadovezala na uspješni rezultat iz 2015. godine. Naš rast u Kini i Evropi, kao i uspjeh nove Škode Superb, modela Fabia, te modela Yeti su razlog za naš optimizam za predstojeće mjesece. Istovremeno situacija na nekim tržištima, a posebno u Rusiji, je napeta", izjavio je Werner Eichhorn, direktor prodaje i marketinga.

Značajan rast postigla je Škoda u mjesecu martu i u prvom kvartalu u Zapadnoj Evropi. U martu mjesecu su isporuke porasle za 6,4% - na 49.600 (mart 2015.: 46.600). U prva tri mjeseca marka Škoda je povećala svoj promet za 8,5% na 115.000 vozila (prvi kvartal 2015.: 106.000). Tržišno učešće marke Škoda dostiglo je 3,2%. Udio marke Škoda na Njemačkom tržištu, koje je drugo po veličini, povećan je u martu za 5,1% na 16.300 vozila (2015.: 15.500) i u prvom kvartalu za 7,8% na 38.900 vozila (2015,: 36.100). Ovim je Škoda u Njemačkoj potvrdila svoju lidersku poziciju u kategoriji : „Uvezena nova vozila“. Dvocifren rast je postigao Češki proizvođać u martu mjesecu i u Francuskoj (2.300 vozila; više za 27,1%), Belgiji (2200 vozila; više za 31,3%), Italiji (2100 vozila; više za 20,9%), Irskoj (1.500 vozila; više za 28,1%), Švedskoj (1.400; više za 10,1%), Holandiji (1.400; više za 18,6%) i Portugalu (400 vozila; više za 50,0%).

Škoda je postigla značajn rast i u Centralnoj Evropi. U mjesecu martu je u ovoj regiji prodala 16.500 vozila što predstavlja povećanje za 8,1%, u poređenju sa martom prethodne godine (15.300). U prvom kvartalu isporuke su porasle za 6,8% na 46.100 vozila (prvi kvartal 2015.: 43.200). Na Češkom, domaćem tržištu, promet Škode je u martu porastao za 9,0% na 8.000 vozila (mart 2015.: 7.300), a u prvom kvartalu za 8,3% na 21.900 vozila (prvi kvartal 2015.: 20.200 vozila). U Poljskoj (5.100 vozila; više za 10,6%), u Slovačkoj (1.600 vozila; više za 7,2%) i Sloveniji (600 vozila; više za 9,3%) marka Škoda, u mjesecu martu, bilježi značajne prodajne rezultate, znatno bolje nego u mjesecu martu 2015. godine.

U Istočnoj Evropi (bez Rusije) Škoda je u mjesecu martu prodala 3.000 vozila (mart 2015.: 2.500) što predstavlja 17,6 % više u poređenju sa istim mjesecom prethodne godine.

U prvom kvartalu marka Škoda je isporučila 7.400 vozila (prvi kvartal 2015.: 6.900; više za 6,8%). Tržišno učešće Škode dostiglo je krajem marta 8,0% (prvi kvartal 2015.: 6,9%). Pored lošeg tržišnog okruženja, Škoda je uspjela stabilizirati isporuke u Rusiju, u martu mjesecu sa 4.800 vozila (mart 2015.: 4.600). U prvom kvartalu je isporučeno 12.500 vozila (januar-mart 2015.: 15.300). Udio Škode na ruskom tržištu, u prvom kvartalu, iznosi 4,2% (prvi kvartal 2015.: 4,2%).

Dvocifreni rast marke Škoda u martu između ostalog je zabilježen u Rumuniji (900 vozila; više za 23,1%), Bugarskoj (200 vozila; više za 13,6%) i Bosni i Hercegovini (100 vozila; više za 10,3%).

U Kini, najjačem svjetskom tržištu, Škoda je u martu povećala svoj izvoz za 1,3%, na 25.600 isporuka (mart 2015.: 25.200). U prvom kvartalu Škoda je povećala svoje isporuke za 5,2% na 75.400 vozila (januar-mart 2015.: 71.700). Krajem marta tržišno učešće Škoda na tržištu Kine je dostiglo 1,4%. Značajna povećanja, u mjesecu martu, u Izraelu je postigla Škoda (1.800 vozila; više za 16,1%), Taiwan (400 vozila; više za 80,8%) i Novi Zeland (100 vozila; više za 41,6%). Turska je sa 2.100 isporučenih vozila (više za 0,7%) slijedeće važno tržište. U Indiji je Škoda, u martu mjesecu, postigla 1.400 isporuka (mart 2015.: 1.500; manje za 6,9%). U prvom kvartalu se 3.700 kupaca odlučilo za marku Škoda (januar-mart 2015.: 4.100).

Bitno je naglasiti nadprosječnu stopu rasta Škoda modela: Superb, Fabia i Yeti. Model Superb je sa 13.000 vozila, ostvario povećanje od 79,3% u odnosu na isti mjesec prethodne godine. Od januara do marta je model SUPERB ostvario isporuke koje su za 69,8% veće u odnosu na kvartal iz prethodne godine (ukupno 32.200). Model Fabia je ostvario značajan rast, kako u martu (20.500 vozila; više za 21,6%), tako i u prvom kvartalu (49.500 vozila; više za 28,5%). Pozitivan rast je imao i model Yeti sa prodajom od 10.600 vozila u martu (više za 14,6%) i sa 26.900 vozila (više za 16,9%) u prvom kvartalu 2016. godine.