Prijedlog komisije EU
0

Obavezan ABS sistem za motocikle od 2017. godine

FENA
Uvođenjem obveznog ABS sistema u motociklima, Komisija EU se nada da će se motociklisti sigurnije voziti. Ovaj zahtjev dio je nedavno predstavljenog nacrta regulacijskog okvira za motocikle, a trebao bi se primijeniti na motocikle sa zapreminom motora većom od 125 cc.

Prijedlog trenutno prolazi kroz zakonodavnu proceduru EU, te će vjerojatno biti usvojen sljedeće godine. Propis treba stupiti na snagu od 2017. Bosch je na temelju nove generacije sistema kontrole kočenja prvi put razvio nezavisnu seriju za motocikle.

Broj motociklista koji su sudjelovali u smrtnim nesrećama na području Europske unije u 2008. došao je do 5.520 - 14 posto svih smrtnih slučajeva na cestama. U Njemačkoj je taj broj za isto razdoblje iznosio 656. Evropski su se podaci jedva mijenjali od 1997., no broj smrtnih nesreća s vozačima automobila značajno je opao tiokom istog razdoblja - za 49 posto, kako je pokazala analiza 17 evropskih zemalja.

Prema Europskom vijeću za sigurnost u saobraćaju (ETSC) u Evropi rizik od učestvovanja u smrtnoj nesreći je 18 puta veći za motocikliste nego za vozače automobila, pod pretpostavkom da je prijeđena ista udaljenost. Iako je prvi ABS sistem kočenja ugrađen u motocikl još 1988., samo je 16 posto svih novoproizvedenih motocikala u Europi opremljeno ovim sigurnosnim sistemom, drugim riječima, samo svaki šesti motocikl. Suprotno tome, proizvođači automobila su se 2004. obvezali da će ABS biti standardna oprema u putničkim automobilima, a sistem od tada nudi veću sigurnost vozačima.

Svi su dobavljači prije koristili ABS tehnologiju u putničkim automobilima kao temelj za svoje ABS sisteme u motociklima. Stručnjaci u Boschevom inženjerskom centru u Japanu sada su po prvi put osmislili seriju posebno za motocikle. Uz uvelike smanjeni obim i težinu od samo 0,7 kg, baza osnovnog sustava ABS 9 dvostruko je manja i lakša od svog prethodnika, što ga čini daleko najkompaktnijim sistemom na tržištu. Njegova izvedba također je i ekonomična, što je važno ako će imati široku primjenu u svim motociklima sa sistemima hidrauličnih kočnica. Najveće automobilsko udruženje u Njemačkoj ADAC priznalo je ovaj novi sustav dodijelivši mu svoju nagradu ‘Gelber Engel‘ (žuti anđeo) u kategoriji 'inovacije i okoliš'.

Stručnjaci vide ABS sistem kočenja kao veliki poticaj sigurnosti. Npr., analizom koristi provedenom za Europsku komisiju izračunato je da će predloženi propis dovesti do smanjenja broja smrtnih nesreća kod motociklista za više od 5.000 u desetogodišnjem razdoblju. Studija poduzeća nadležnog za švedske autoceste Vägverket iz oktobra 2009. pokazala je da bi se 38 posto svih motociklističkih nesreća koje završe povredom i 48 posto svih ozbiljnih i smrtnih nesreća moglo spriječiti uz pomoć ABS-a. Ovaj sistem aktivne sigurnosti dopušta motociklistima da sigurno koče u kritičnim situacijama bez blokiranja točkova te stoga i bez straha od neizbježnog pada. Dužina kočionog puta također je znatno smanjena.