Novi model kamiona
0

Mercedes-Benz predstavio novi Antos

Klix.ba
Početkom jula Daimler je predstavio novi Mercedes-Benz Antos, prvu modelsku seriju vozila posebno dizajniranih za tešku transportnu distribuciju na kratke udaljenosti.

Novi Antos svjetsku premijeru imat će u septembru na IAA sajmu komercijalnih vozila u Hannoveru. Bilo da je riječ o prijevozu hrane, loživog ulja, građevinskog materijala ili o gradskom prijevozu robe, Antos je, s najvećom dopuštenom masom između 18 i 26 tona, u regionalnom transportnom sektoru kao kod kuće.

Iako vanjštinom nepogrešivo oslikava povezanost s novim Actrosom, Antos se može pohvaliti nizom posebnosti. U skladu sa svojim urbanim područjem primjene, ima vrlo prijateljski izgled, dok njegov relativno plosnat dizajn za distribuciju na kratke udaljenosti u isto vrijeme stvara iznimno robusnu i čvrstu vanjštinu.

Kabina novog Mercedes-Benzova Antosa nudi se samo u jednoj širini, 2,3 metra, i dostupna je u paketu ClassicSpace dizajna, kratke (S) i srednje (M) dužine. Varijanta srednje dužine također je dostupna, primjerice za kamione s rashladnim jedinicama.

Vrhunska kabina pruža vozaču ergonomsko radno mjesto: instrumenti su jasno raspoređeni i jednostavni za upotrebu. Osim toga, moderni višenamjenski upravljač i raznolike opcije namještanja sjedišta pridonose lakšem svakodnevnom radu vozača.

Prvi su put u sektoru distribucije na kratke udaljenosti, dostupni su svi sigurnosni sistemi pomoći koji su poznati vozačima Actrosa. Kao dio standardne opreme tu su elektronski kočnioni sistem (EBS), disk-kočnice na svim točkovima, visokoučinkovita kočnica motora, sistem protiv blokiranja točkova (ABS), kontrola proklizavanja (ASR) te sistem za nadzor stabilnosti.

Antos stupa na scenu sa izuzetno velikim rasponom Euro VI dizelskih motora koji uključuje tri redna šestocilindraša obima 7,7, 10,7 i 12,8 litara. Izlazna snaga

kreće se u rasponu od 175 kW (238 KS) za manje zahtjevne primjene, pa sve do 375 kW (510 KS) za vrlo zahtjevne uslove i terene.

Svi motori zadovoljavaju Euro VI normu, a također imaju common rail ubrizgavanje i recirkulaciju izduvnih gasova. Tretman izduvnih gasova provodi se pomoću SCR tehnologije s AdBlue ubrizgavanjem, kao i oksidacijskim katalizatorom i filterom za čestice. Kad je riječ o prijenosu snage, Antos nudi potpuno automatizirane mjenjače Mercedes PowerShift 3 sa osam i dvanaest stepeni prenosa, sa brzim izmjenama stepeni prenosa.

Mercedes-Benz u Antosu prvi put u sektoru teške dostave na kratke udaljenosti predstavlja specijalizovane modele za specifična područja primjene, baš kao što je to bilo i sa Actrosom u sektoru transporta na velike udaljenosti. Pod nazivom Loader okupljene su varijante optimizirane nosivosti koje ostvaruju rekordne vrijednosti u odnosu mase i nosivosti.

Volumer, s druge strane, osigurava maksimalan kapacitet zahvaljujući visini prtljažnog prostora od čak tri metra. Antos Loader prvi je kamion s poluprikolicom za 40-tonske kombinacije mase manje od 6 tona – i to premda motor zadovoljava Euro VI norme. Čak i s većim šestocilindričnim rednim motorom OM 470, koji zadovoljava Euro VI norme i razvija do 315 kW (428 KS), Antos teži oko 6400 kg. Zahvaljujući tako maloj masi zauzima izvrsnu poziciju, te je jedan od vodećih kamiona čak i u konkurenciji onih s Euro V motorima. Preduslov za to je dosljedan dizajn orijentisan na smanjenje mase.

Prednosti Antosa Volumera uključuju prag prostora za teret 80 mm niži od dosadašnjega te visinu prostora za teret od čak tri metra, što često može značiti mjesto za dodatnu paletu s robom. Uz širok raspon kabina, kupci mogu birati i između različitih veličina spremnika za gorivo – ovisno o tome je li prioritet nosivost ili domet.

Kao prvo specijalizovano vozilo za tešku distribuciju na kratke udaljenosti, novi Mercedes-Benz Antos klasa je za sebe: modelske serije pokrivaju širok raspon primjena u sektoru regionalne distribucije. Kompanije će ostvarivati velike koristi zahvaljujući Antosovoj ekonomičnosti i učinkovitosti, nadograđivači zahvaljujući njegovoj prilagodljivosti, a vozači zahvaljujući sigurnosti i jednostavnosti upravljanja novim Antosom.