auto
0

Manja prodaja "Forda" na evropskom tržištu

FENA
Američki "Ford" objavio je da je njegov udio prodaje na 19 glavnih evropskih tržišta u junu smanjen 1,2 odsto, na 7,8 posto, dok su mnoge konkurentske kompanije isporučivale vozila po nižim cijenama i nudile druge mogućnosti povoljnije nabavke.

Prodaja automobila u Evropi pada već tri uzastopna mjeseca, zbog ukidanja ili prestanka važenja vladinih programa podsticanja tražnje u mnogim članicama Evropske unije, prenijele su agencije.

Mnogi proizvođači su, zbog toga, poduzeli vlastite mjere kojima se povećava prodaja, naveo je "Ford", koji tvrdi da je ostao vjeran tradiciji, nudeći umjerene popuste kako prodaja ne bi donosila gubitak.

U junu je "Ford" prodao 118.000 automobila i kamiona, 17 odsto manje nego u istom mjesecu 2009, ali je uspio da isporuči 33.300 modela "fieste", u očekivanju da će taj automobil izbiti na drugo mjesto najprodavanijeg vozila u Evropi u junu i u prvoj polovini ove godine.

Za šest mjeseci 2010. "Ford" je smanjio udio u prodaji za pola procenta u odnosu na minulu godinu, na 8,7 odsto, kada je isporučio oko 717.000 vozila i kamiona, 3,9 odsto manje u prvoj polovini 2009.

U Evropi je prodaja putničkih kola i kamiona lani premašila 15,9 miliona, a "Ford" procjenjuje da će ove godine kupcima u Evropi biti isporučeno između 14 i 15 miliona vozila.

Uprkos padu prodaje, "Ford" za sada nema plan smanjivanja proizvodnje ili otpuštanja radnika u Evropi.