auto
4

Leteći automobili iz zlatnog doba avijacije

Klix.ba
Convair 116
Svi koji upadnu u saobraćajnu gužvu sanjaju o tome da povuku neku ručicu koja će na automobilu izbaciti krila i da jednostavno prelete preko ostalih vozača. Leteći automobili postoje već decenijama, međutim, pokazali su se prilično nepraktičnim i preskupim.

Convair 116 i 118

Nakon završetka Drugog svjetskog rata, Hall i Tommy Thompson dizajnirali su i napravili dvosjed Convair Model 116.

Prototip je uspješno završio 66 probnih letova, a napravljen je još jedan model, 118.

Tampier Roadable

Francuz René Tampier napravio je avion sa četiri točka i sklopivim krilima, koji je predstavio 1921. godine na Paris Air Salonu, nakon dvosatne vožnje kroz grad.

Windmill Autoplane

Sklopivi propeleri omogućavali su vožnju ovog aviona kroz ulice.

Autogiro Company of America (AC-35)

Autogiro Company of America proizvela je vozilo koje se moglo voziti po cestama i u zraku. Testirano je između 1936. i 1942. godine, ali nije ušlo u proizvodnju.

Prvi pravi leteći automobil: Watermanov Arrowbile

Tri godine nakon što je Waldo Waterman napravio svoju prvu letjelicu, napravio je i vozilo Arrowplane (W-4). Nakon uspjeha ovog modela, napravljen je i model W-5, koji je mogao letjeti brzinom od 180 km/h i voziti po cestama brzinom od 90 km/h. Prvi let je imao u februaru 1937. godine, a do 1957. je napravljeno šest primjeraka.

Prvi automobil helikopter: Dixonov leteći automobil

Jess Dixon iz Alabame napravio je 1940. godine svoje leteće vozilo, koje je bilo kombinacija automobila, helikoptera i motocikla. Tvrdio je da je njegova mašina sposobna da razvije više od 160 km/h

Fulton FA-2 Airphibian

Ovo aluminijsko vozilo/letjelica svoj debi je imalo u novembru 1946. godine, a napravio ga je Robert Edison Fulton Jr. Napravljena su samo četiri primjerka.

Taylor Aerocar

Moulton Taylor iz Washingtona napravio je 1949. godine šest primjeraka letećeg automobila.

Bryanov Autoplane

Prvi model napravio je Leland Bryan 1953. godine, a poboljšani modeli napravljeni su 1957. i 1979. Sva tri prototipa mogla su sklopiti svoja krila.

Curtiss-Wright VZ-7, leteći terenac

Kompanija Curtiss-Wright je za američku armiju 1958. godine napravila dva prototipa specijalne letjelice, koji ipak nisu uspjeli ispuniti vojne standarde. Jedan od njih se danas čuva u kolekciji Muzeja američke vojne avijacije.

Wagner FJ-V3

Automobil sa četiri točka i četiri sjedišta baziran je na dvosjedu Wagner Rotocar iz 1960. i Wagner Sky-Trac helikopteru iz 1965.

AVE Mizar

Advanced Vehicle Engineers napravili su 1971. prototip letećeg automobila koji je kombinovao Ford Pinto i zadnji kraj aviona Cessna. Tokom rutinskog leta otpala su krila sa letjelice, a oba inžinjera su poginula.

Terrafugia Transition

Terrafugia Transition je u razvoju još od 2006. godine, ali je prvi let obavljen 2009. godine. Po cesti se kreće brzinom od 110 km/h, a leti brzinom od 172 km/h. Domet leta je 787 km.