{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Laži reklama za automobile

S
9.5.2010. u 13:20
0
9
Laži reklama za automobile
0
Laži reklama za automobile
Ugljični dioksid je štetan i o tome se u medijima često govori. I automobilski koncerni su u međuvremenu otkrili kako mogu privući kupce uvjeravajući ih kako su njihovi automobili ekološki. Reklame međutim lažu, piše Deutsche Welle.
Reklame čitavog niza automobila još jedva da se razlikuju od dokumentarnih priloga o životu u prirodi: ptičice pjevaju, u pozadini žubori slap i izgleda kao da se i drveće raduje što pod njenim krošnjama - juri automobil. I kod imena vozila su proizvođači povukli sve registre: ecoflex, bluemotion su pojmovi koji bi kupce trebali navesti na pomisao kako i vožnja automobilom sa tko zna koliko konja, može biti ekološki prihvatljiva poput vožnje biciklom.

Kakva je to "emisija koja štiti okoliš"?

Njemačkoj krovnoj udruzi zaštite potrošača su osobito išli na živce tekstovi uz reklamu: na primjer, kada Opel u njemačkoj reklami za model Insigniju tvrdi kako ima "emisiju CO2 koja štiti okoliš".

Podjednako je besmislena reklama koju su smislili u Volkswagenu i to za najveći automobil te marke, Phaeton sa golemim šesterocilindričnim diesel-motorom.

"Tako naš V6 TDI ostavlja samo male količine štetnih tvari u zraku - i čistu savjest kod Vas."

Činjenica da taj Phaeton emitira čak 239 grama ugljičnog dioksida po kilometru, gdje tek pokoji "terenac" emitira još više, ostavlja otvorenim pitanje, postoji li uopće "emisija koja štiti okoliš"?

Maštoviti navodi o CO2

Da stvar bude još i gora, majsko izdanje lista njemačkog autokluba ADAC objavljuje bilancu maratonskog testa kojeg je provela sa čitavim nizom automobila koji pretendiraju biti "ekološkima". Tu su i hibridni i automobili na plin, i u završnoj tabeli otkrivaju da su baš svi u praksi stvarali kud i kamo više ugljičnog dioksida nego što to piše u papirima proizvođača.

Ali dok će još potrajati dok se ne nađe objašnjenje, kako to tvornice mjere ugljični dioksid i koji propisi ih na to obavezuju, kod reklama je stvar i više nego jasna, misle u udruzi zaštitnika potrošača.

Nema "Nula emisije"

U toj udruzi dobro znaju, kako je ekologija već duže vremena, omiljena igračka za reklamne stručnjake. Tako su sličnu opomenu već poslali i Karstadtu kada je reklamirao svoje prijenosno računalo sa tvrdnjom kako "troši 35 odsto manje energije". Od čega? - zapitali su iz udruge i Karstadt je spremno povukao taj oglas iz opticaja. Ali zaštitari okoliša tu ne žele stati i postavljaju u pitanje i sam temelj tvrdnje, kako je, na primjer vožnja električnim automobilom, potpuno bezopasna za okoliš.

Zato su počeli pohod i protiv francuskog koncerna Renaulta koji privlači kupce svojom tvrdnjom o vozilu s "Zero Emission" - nula emisije ugljičnog dioksida. Ali je li se itko zapitao, odakle dolazi ta električna energija? Tek 16 odsto električne energije u njemačkoj mreži dolazi iz obnovljivih izvora energije. Iz toga zapravo treba izbaciti i bio-plin: kemiju se ne može prevariti pa se i njegovim sagorijevanjem se stvara ugljični dioksid.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: