Wankel opet sporan
0

FOTO / Kraj puta za Mazdu RX-8

Pripremio: E. Zubović
Mazda je objavila kako je definitivno odlučila da okonča proizvodnju svog atraktivnog sportskog modela RX-8. Baš kao što je to bio slučaj i u prošlosti, sporni detalj za budućnost ovog modela bio je inovativni Wankel rotacijski motor.
Mazda je zaista dugo istrajala u namjeri da u svoj sportski model RX-8 ugrađuje isključivo jedinstevni rotacijski, takozvani Wankel, motor. Ipak, sada se pokazalo da upravo taj motor osporava budućnost modela RX-8.

Naime, ovaj dvocilindrični motor sa rotacijskim klipovima nije poboljšavan niti usavršavan od svog predstavljanja, kako bi ispunio strožije norme o čistoći izduva koje su u međuvremenu stupile na snagu. Tako je stroga Euro V norma na evropskim tržištima uvedena u septembru prošle godine, te svi novi automobili koji se prodaju u Evropi moraju zadovoljavati ovu normu.

Vodstvo Mazde je ipak odlučilo da su troškovi dodatnog razvoja i usavršavanja trenutnog motora preveliki, te je donesen zaključak kako je za kompaniju isplativije da u potpunosti izbaci model RX-8 iz ponude i proizvodnje.

U Mazdi još uvijek postoji priličan „lager“ ovog modela, ali je proizvodnja novih primjeraka u potpunosti obustavljena, te nakon što se prodaju primjerci iz zaliha više neće biti moguće kupiti Mazdu RX-8.

Srećom, u Mazdi nemaju namjeru u potpunosti ugasiti svoju ponudu u ovom segmentu, pa se tako već iduće godine očekuje dolazak nasljednika modela RX-8, koji će također imati novu generaciju Wankel motora. Pretpostavlja se da su ovaj put u Mazdi prilikom razvoja motora uzeli u obzir još strožije Euro VI norme o čistoći izduva, a koje će stupiti na snagu tokom 2014. godine.

Razvoj novog motora je još uvijek u toku, iako je već trebao biti predstavljen prošle godine na sajmu automobila uTokiju. Inžinjeri koji rade na razvoju imaju problema sa smanjivanjem ukupne težine novog motora, što bi trebalo dodatno pomoći u ostvarivanju manje potrošnje goriva ali i manje količine štetnih tvari u izduvu.

Upravo u ovom slučaju je evidentno koliko je Mazda ozbiljna u namjeri da smanji težinu svih svojih modela za 100 kilograma, i to u roku od pet godina.