Naime, ovaj dvocilindrični motor sa rotacijskim klipovima nije poboljšavan niti usavršavan od svog predstavljanja, kako bi ispunio strožije norme o čistoći izduva koje su u međuvremenu stupile na snagu. Tako je stroga Euro V norma na evropskim tržištima uvedena u septembru prošle godine, te svi novi automobili koji se prodaju u Evropi moraju zadovoljavati ovu normu.
Vodstvo Mazde je ipak odlučilo da su troškovi dodatnog razvoja i usavršavanja trenutnog motora preveliki, te je donesen zaključak kako je za kompaniju isplativije da u potpunosti izbaci model RX-8 iz ponude i proizvodnje.
U Mazdi još uvijek postoji priličan „lager“ ovog modela, ali je proizvodnja novih primjeraka u potpunosti obustavljena, te nakon što se prodaju primjerci iz zaliha više neće biti moguće kupiti Mazdu RX-8.
Razvoj novog motora je još uvijek u toku, iako je već trebao biti predstavljen prošle godine na sajmu automobila uTokiju. Inžinjeri koji rade na razvoju imaju problema sa smanjivanjem ukupne težine novog motora, što bi trebalo dodatno pomoći u ostvarivanju manje potrošnje goriva ali i manje količine štetnih tvari u izduvu.
Upravo u ovom slučaju je evidentno koliko je Mazda ozbiljna u namjeri da smanji težinu svih svojih modela za 100 kilograma, i to u roku od pet godina.