{{error}}
Korisničko ime ili e-mail
Lozinka
ili
Facebook prijava


Unesite e-mail:


Volvo XC60 Plug-in Hybrid Concept - snažno sportsko vozilo

S
4.1.2012. u 16:48
0
2
Volvo XC60 Plug-in Hybrid Concept - snažno sportsko vozilo
0
Na North American International Auto Showu u Detroitu 2012, Volvo Car korporacija će predstaviti inovativni benzinski plug-in hybrid. Volvo XC60 Plug-inHybrid Concept je električni automobil, izuzetno ekonomičan hibrid, ali i snažan sportski automobil spojeni u jedan. Pritiskom na dugme, vozač odlučuje kako će koristiti kombinaciju benzinskog i električnog pogona.
"Tehnologija Volva XC60 Plug-in Hybrid koncepta je genijalna, koliko i unikatna", tvrdi Stefan Jacoby, predsjednik Volvo Car korporacije te dodaje: "Možete biti izuzetno ekonomični, ali bez kompromisa po pitanju mogućnosti luksuznog automobila. Nijedan drugi proizvođač nije uspio spojiti ekonomičnost i autonomiju kretanja na struju unutar sposobnog i prostranog SUV-a sa 350 KS na raspolaganju."

"Ova inovativna benzinska plug-in hibridna tehnologija rezultat je vrhunskog četverocilindarskog motora iz naše nadolazeće VEA porodice motora (Volvo Enviromental Architecture). Ipak, rano je reći, koji će od naših modela, prvi dobiti ovu soluciju", kaže Jacoby.

Tri automobila u jednom

Vozač bira željeni mod vožnje pomoću tri dugmeta na instrument-tabli: Pure, Hybrid i Power, a koji automobilu daju tri posebna temperamenta.

U Pure modu, automobil za pogon koristi samo električni motor koliko je god to moguće. Operativna autonomija kretanja iznosi 45 km sa nultom emisijom. Hybrid je standardni mod u kojem se automobil nalazi pri svakom pokretanju. Benzinski i električni motor sarađuju, kako bi ponudili optimalan balans između užitka u vožnji i efikasnosti. Emisija ugljen dioksida iznosi tek 53 g/km, što odgovara prosječnoj potrošnji od tek 2,3 litra na 100 pređenih kilometara. Ukupna autonomija kretanja iznosi 960 km. U Power modu, pogonska tehnologija je usmjerena ponudi najboljih mogućih performansi. Benzinski i električni motor sabiraju snagu (280 + 70 KS) i obrtni moment (380 + 200 Nm), što rezultuje odličnim mogućnostima, poput ubrzanja do 100 km/h za 6,1 sekundu.

Četiri cilindra sa snagom šestocilindraša

Prednje točkove Volvo XC60 Plug-in Hybrida pokreće četverocilindarski turbobenzinac koji razvija 280 KS i obrtni moment od 380 Nm. Za prenos snage zadužen je novorazvijeni osmostepeni automatski mjenjač.

"U Volvo XC60 Plug-in Hybridu demonstriramo naše nadolazeće četverocilindarske motore, koji će nuditi snagu aktuelnih šestocilindraša, ali uz potrošnju manju od onih kod aktuelnih četverocilindraša", tvrdi Peter Mertens, stariji potpredsjednik odjela za razvoj i istraživanje pri Volvo Car korporaciji.

Konceptni automobil nosi oznaku T8, što dodatno naglašava kombinovanu snagu od 350 KS, nekad rezervisanu samo sa velike osmocilindarske motore.

"Vrijeme je da prestanemo brojati cilindre. Četverocilindarski motori su najefikasniji način brzog smanjenja potrošnje i štetnih emisija, bez kompromitovanja užitka u vožnji", zaključuje Mertens.

Smanjenje broja dijelova, mase i potrošnje

VEA generacija motora bazira se isključivo na četverocilindarskim benzinskim i dizelskim motorima, potpomognutim električnom ili nekom drugom pomoćnom tehnologijom. Benzinske verzije krasi direktno ubrizgavanje, smanjene internih gubitaka te osovina za uravnoteženje radi maksimalne mirnoće rada. Nekoliko nivoa turbopunjenja, otvara brojne mogućnosti, od izuzetno štedljivih do izuzetno jakih varijanti.

Modularni format se bazira na standardu od 500 kubika po cilindru, radi optimalne termodinamike. Može se koristiti i za trocilindarske motore. VEA motori donose nekoliko prednosti;

Smanjenje broja dijelova
Novi su motori osjetno lakši od postojećih, potrošnja je smanjena za do 35 posto, modularnost i kompaktan poprečan dizajn su također idealni za budući razvoj elektrifikacije.

Integrisani starter generator

Motor Volvo XC60 Plug-in Hybrid Concepta nema konvencionalni starter, odnosno alternator. Umjesto njih, tu je integrisani starter i generator (ISG), spojen sa radilicom koja je smještena između motora i mjenjača. ISG je sposoban isporučiti dodatnih 45 KS, tokom ubrzavanja, a istovremeno i puni bateriju tokom kočenja.

Punjenje kod kuće

Stražnju osovinu Volvo XC60 Plug-in Hybrid Concepta pokreće električni motor sa 70 KS, koji se snagom snabdijeva iz 12 kWh litij-ionske baterije, ugrađene ispod prtljažnog prostora. Baterije se pune putem standardne utičnice kod kuće ili na parkingu. Vrijeme punjenja zavisi od jačine struje i amperaže te se kreće od 3,5 do 7,5 sati.

Konstantno online

Volvo Sensus infotainment sistem u Volvo XC60 Plug-in Hybrid Conceptu, omogućava da vozač bude stalno obaviješten o svemu što vožnju čini ugodnijom, efikasnijom i zabavnijom. Nekoliko primjera dostupnih informacija: najbolja ruta do destinacije, u zavisnosti od toga da li vozač želi manju potrošnju goriva, najbržu ili najkraću relaciju, zone vožnje sa niskom emisijom. stanice za punjenje sa pristupom obnovljivoj energiji i lokacije za brzo punjenje.

Mobilna aplikacija

Vozač se može spojiti sa automobilom putem aplikacije na mobilnom telefonu. To omogućava ugodan pristup brojnim podacima, kao što je nivo napunjenosti baterije, preostala autonomija, lokacija najbliže stanice za punjenje. Osim toga, moguće je i programirati klimatizaciju unutar vozila.

Mišićava pojava

Volvo XC60 Plug-in Hybrid Concept ofarban je u specijalnu bijelu boju, a 21-inčne felge, naglašavaju mišićavu pojavu, dok unutrašnjost nudi unikatne detalje i boju. Instrumenti su također posebno osmišljeni, kako bi vozaču dali sve potrebne informacije.

AWD pogon za bolju trakciju

Pritiskom na AWD (All Wheel Drive) dugme u centralnoj konzoli, aktivira se električno kontrolisani pogon na sve točkove. Umjesto mehaničke veze poput one kod konvencionalnih AWD sistema, u ovom slučaju centralna kontrolna jedinica vrši raspodjelu pogonske snage. Električni AWD pogon dizajniran je da ponudi bolju trakciju prilikom startanja, odnosno prilikom vožnje po skliskoj podlozi, kao što su snijeg i blato.

Očuvanje snage u baterijama

Vozač može odabrati opciju spašavanja baterijskog kapaciteta, u svrhu osiguravanja dovoljne količine snage za vožnju isključivo na struju, kao što je vožnja po gradu. Kada je uključena opcija Save, automobil osigurava dovoljnu količinu energije za čisti električni pogon. Cilj je da Save mod osigura dovoljno kapaciteta za prelazak 20 kilometara isključivo na struju.

Email adresa: (nije obavezno)

Tekst ispravke: