Električni trosjed XD
0

Premijera prvog hrvatskog automobila u Ženevi

Sarajevo-x.com
Prvi hrvatski automobil – mali električni trosjed XD doživjet će svoju svjetsku premijeru na skorašnjem salonu automobila u Ženevi.

Zagrebačka kompanija DOK-ING, inače poznata po proizvodnji mašina za razminiravanje, uskoro kreće u okršaj s najvećim svjetskim proizvođačima automobila, piše AutoKlub.

Premijera njihovog malog gradskog trosjeda održati će se u Ženevi početkom idućeg mjeseca. Model XD još uvijek je u fazi prototipa, a dug je svega 2,8 metara, širok 1,7 i visok 1,6. Iako je stvoren u svega nekoliko mjeseci, zahvaljujući naprednim kompjuterskim tehnologijama i inovativnom pristupu razvoja njegovih tvoraca, XD je potpuno funkcionalan i trebao bi za nekoliko sedmica napraviti prve kilometre. Uz atraktivan dizajn, te ‘gullwing’ vrata najviše pažnje privlači tehnologija koja je u njega ugrađena, poput zračnih jastuka koji zatvaraju cijeli krug kabine, elektro-regenerativnih kočnica s ABS-om, elektroničkog servoupravljača te elektronskog sistema stabilnosti koji je u potpunosti djelo inženjera kompanije DOK-ING.

Neovisan ovjes i kruta šasija trebali bi osigurati dobra vozna svojstva, koja će nedvojbeno biti potrebna, budući da su za pogon zadužena dva elektromotora, svaki snage od 40 kW. Ugrađeni na stražnje kotače trebali bi, prema prvim izračunima, osigurati ubrzanje do 100 km/h za svega 7,7 sekundi. Kako bi se osigurala što veća autonomija vozaču su na izbor ponuđena dva režima vožnje Comfort i Sport, a kapacitet od 32 kWh nezapaljivih litij-željezo-fosfatnih baterija omogućuje domet XD-a od 200 – 250 km. Vrijeme punjenja baterija (0-100%) ovisi od jakosti izvora i traje od 3 do 8 sati. Serijska proizvodnja ovisi o potencijalnim partnerima, odnosno strateškim ulagačima, budući da je u trenutnim uvjetima, zbog ogromnih sredstava potrebnih za takav projekt, u samom DOK-ING-u nemoguća.

O toj suradnji i masovnosti same proizvodnje ovisiti će i cijena XD-a, koja bi za osnovni model u uvjetima masovne produkcije trebala biti oko 10.000 eura. Bez obzira na neizvjesnu budućnost velikoserijske proizvodnje, kompanija DOK-ING je spremna proizvesti nekoliko komada po narudžbi.