auto
0

Klasika: Ford Capri

Klix.ba
Capri MkIII
Capri MkIII
Od samog početka svog postojanja Capri je bio prava zvijezda, te je u ono vrijeme stvarao gužvu u kojem god auto salonu se pojavi.

Capri je bio automobil za one vozače kojima je bilo potrebno ipak više nego dva sjedišta ali koji se ipak nisu htjeli odreći sportskih perfomansi. Capri je očito bio pravi odgovor, te se za razumnu svotu novca dobivao sportsko-porodični automobil izuzetnog stila, performansi i karaktera, čime se može pohvaliti rijetko koji automobil iz sadašnjeg vremena.

Logično, pojavljivanje ovako svestranog automobila je žestoko zasmetalo Fordovoj konkurenciji te su se u više navrata pojavljivali i modeli koji su mu mogli konkurisati, ali čim bi Capri postao ugrožen Ford bi ubacio u brzinu više i izbacio njegovu novu generaciju. Tako je restilizovani MkII model u hatchback umjesto u coupe verziji stigao 1974. godine, profinjeniji MkIII je stigao već 1978. dok se najbolji Capri od svih, naravno 2.8i, pojavio tek 1981. godine.

Priča o Capriju nije vezana samo emocijama zbog njegovih kvaliteta i performansi, nego i izuzetnih prodajnih rezultata. Vladavina Caprija je trajala punih 18 godina, u kojem je periodu prošao kroz tri faze, a prodajni rezultati su bili izvrsni gdje god bi stigao.

Najbolju priču će ispričati brojke, kao i obično, a one kažu da je između 1968. i 1986. godine proizvedeno tačno 1.886.647 Caprija, što možda i nije neka brojka za američko tržište koje je već proživjelo legendarnog Mustanga, ali za Evropu ovo je bio neviđen rezultat.

Prvi, ili MkI, Capri je na svijet došao u januaru 1969. godine, a u samom početku dolazio je sa 1.3, 1.6 i 2.0 litrenim agregatima. Na raspolaganju je bila i narudžaba bogatih paketa opreme koji su se dodavali na ogoljenu verziju, a to su bili X (za extra opermu), L (za luxury paket) i R (za rally opermu). Naravno slabiji poznavaoci će ostati zbunjeni jer je bio i veliki broj verzija sa kombinovanim paketima opreme pa su bile prisutne i oznake Ls, XLs, XLRS i manji broj onih sa oznakom Rs.

Treba pomenuti i da je njemačka podružnica Forda razvila RS2600 natjecateljski model sa V6 agregatom, te su uvjerili FIA-u da se radi o četverosjednoj limuzini i tako dobili homologaciju. Nakon ovoga počele su se nizati pobjede Caprija na ETCC šampionatu u 1971. i 1972. godini.

Milioniti Capri, i to baš RS2600, je proizveden u Njemačkoj u avgustu 1973. godine, a to je ujedno bio i kraj prve generacije Caprija jer je nakon toga proizveden samo ograničen broj modela RS3100 iz homologacijske serije.

Capri MkII je možda prema nekim entuzijastima i zaljubljenicima stigao ranije nego je to bilo potrebno, ali nova generacija je donijela niz poboljšanja. Najbitnija promjena je bila da je MkII bio u stvari hatchback sa malo većom i prostranijom kabinom nego prije. Znatno je poboljšana i praktičnost, odbačen je stari V4 agregat a u nepovrat su otišle i pomenute zbunjujuće oznake paketa opremljenosti.

Prodajni rezultati za vrijeme druge generacije su znatno opali, uglavnom iz dva razloga. Prvi je povlačenje Caprija sa Sjevernoameričkog tržišta, a drugi je povećana konkurencija od koje je najveća bila Opelova Manta čije su kvalitete poznate i danas.

Iako je MkII "živio" samo četiri godine na putu je već bila treća generacija, te je proizvodnja tako ugašena 1977. godine sa samo 403.612 proizvedenih jedinica modela MkII. Dolazak novog MkIII nije izazvao mnogo pompe, jer je to u stvari bio samo svojevrstan facelift postojećeg modela.

Tako je Capri dolazio sa četiri rasvjetna tijela na prednjoj masci u bilo kojoj verziji, a primjetno je bilo i prisustvo malog spojlera u podnožju prednjeg dijela i repnog spojlera na repu koji su također bili isporučivani uz skoro sve pakete opreme.

Capri je još uvijek bio atraktivan automobil, ali jednostavno nije pratio vremenske tokove, te do 1981. godine nije bilo baš nikakvih tehničkih inovacija primjenjenih na njemu Sve to je donekle promjenio izvrsni 2.8i model redizajniran u pogonima Ford Special Vehicle Engineeringa Duntonu.

Ovakav Capri je raspolagao sa 160 KS snažnim V6 motorom, većim felgama i otvrdnutim ovjesom što mu je obezbjedilo respektabilne performanse i konkurentnost na tržištu u sljedećih nekoliko godina.

Kada je tržištu opet dosadio i ovaj Capri, iz Njemačke je stigla ograničena serija Caprija Turbo, dok je 2.8 i modelu podaren 5-stepen ručni mjenjač a kasnije i ograničeni slip diferencijal.

Tu se već jasno vidio kraj ovog legendarnog modela, te je uz još neke očajničke trzaje poživio do 19. decembra 1986. godine kada je proizveden zadnji model. Na kraju se došlo do cifre od ukupno 324.045 proizvedenih jedinica modela MkIII u tajanju od osam godina.

Sarajevo-X E.Z.