auto
0

Istraživanje: Ksenonska svjetla povećavaju sigurnost kod noćne vožnje

FENA
Istraživanja su pokazala kako se 25 posto putovanja događa noću te da je učestalost prometnih nesreća sa smrtnim posljedicama noću veća od 50 posto. Uz to, dokazano je kako osoba starija od 60 godina treba i do 10 puta više svjetla nego dvadesetogodišnjak.

Ove činjenice upućuju kako su automobilska svjetla vrlo značajan segment sigurnosti u saobraćaju i ugodnosti same vožnje.

Ksenonska svjetla tako mogu povećati sigurnost i vidljivost u prometu pa stručnjaci smatraju kako će 2008. skoro 40 posto automobila u Evropi biti opremljeno ksenonskim svjetlima.

Ksenonska svjetla stvaraju u prosjeku 2,5 puta više svjetla nego halogena, a da pri tome troše oko dvije trećine energije i u prosjeku traju duplo duže. Bolje osvjetljenje vozaču omogućuje lakšu vožnju, a manje potrošene energije omogućuje da se višak utroši na druge funkcije. Tome treba dodati da je ksenonsko svjetlo puno sličnije dnevnom pa kod vozača uzrokuje manji zamor i omogućuje veću koncentraciju. Ksenonski snop pruža i veću tj. dužu osvjetljenost ispred automobila, a vozači su kao daljnju prednost naveli kako ksenonski snop bolje osvjetljava rub ceste, te čini pješake ili bicikliste uočljivijima.

Za sve one koji i dalje nisu uvjereni u prednosti ksenonskih svjetala, ponajviše zbog toga što "jako smetaju onima koji dolaze iz suprotnog smjera", 2006./2007. će doći do predstavljanja AFS-a (Adaptive Frontlightening System), prvog u potpunosti automatskog sustava osvjetljenja koji će moći mijenjati svjetlosni snop ovisno o tome kuda vozite - grad, izvan grada, autoput, duga svjetla i loše vrijeme. Automobil će sam mijenjati i prilagođavati svjetlosni snop služeći se raznim senzorima.