auto
29

Ford zagrijava atmosferu pred početak prodaje novog Focusa RS

Klix.ba
Dok novi Focus ST već sakuplja kilometre na cestama i ulicama, Ford još uvijek nije krenuo s prodajom dugo očekivanog novog Focusa RS. I dok kupci s nestrpljenjem čekaju svoj primjerak, iz Forda uredno plasiraju zanimljive detalje vezane za svog novog "atletičara“ koji će se uskoro pridružiti probranom društvu koje čine Golf R, Civic Type R, Megane RS...

Osnovna vodilja inžinjera Forda bila je da novi Focus RS, s pogonom preko obje osovine, bude maksimalno neutralan automobil koji će svu raspoloživu snagu motora efikasno spustiti na podlogu. Zgodan detalj u svemu tome je što će vozač na raspolaganju imati radni program Drift, uz koji će zadnji kraj Focusa RS rado krenuti u kontrolisano nadupravljanje, jer će se 70 posto raspoložive snage u tom slučaju prenositi na zadnju osovinu. Sa uključenom opcijom Drift bit će prigušena i elektronska kontrola stabilnosti, što će dodatno pomoći da raspoložive konjske snage u zavojima prošire putanju zadnje osovine, uz pretpostavku da vozač unaprijed zna svoje domete.

U Fordu se još uvijek nisu izjasnili o zvaničnoj snazi 2,3-litarskog četverocilindarskog turbo motora. Za sada govore da će motor razvijati najmanje 315 KS, jer su do tog broja već stigli. Međutim, čini se da u Fordu imaju namjeru izvući još više snage, pa zbog toga još uvijek ne mogu govoriti o konačnim brojkama. Pretpostavke su da će prodajna verzija biti snažnija.

Focus RS nudit će se samo sa ručnim 6-stepenim mjenjačem. U Fordu kažu da su mogli ponuditi i automatsku opciju sa dva kvačila, ali nisu, jer smatraju da se ne bi idealno uklopila sa ukupnim karakterom automobila. Uz naglašeno pojačano kvačilo, gdje je uzeto u obzir i beskrajno maltretiranje koje nudi instalirani "Launch Control“, kompjuteri neće imati mnogo posla oko zaštite transmisije. Hod ručice mjenjača kraći je od hoda u novom Focusu ST.

Automobil će se isporučivati na gumama Michelin Pilot Super Sports, a kupac će uz doplatu moći da dobije i gume Michelin Pilot Cup 2. Na listi opcione opreme su i crne ojačane aluminijske felge koje su nešto lakše od standardnih, što će dodatno poboljšati upravljivost automobila u zavojima. Brembo kočnice spadaju u standardnu opremu novog Focusa RS. Prednjim čeljustima upravljaju četiri klipa.

Prilikom normalne vožnje Focus RS u osnovi je automobil s prednjim pogonom, što svakako pomaže štednji goriva. Na osnovu nekolicine ulaznih informacija koje svojim ritmom vožnjom "proizvodi" vozač, kompjuter "odlučuje“ o optimalnoj distribuciji snage koju treba poslati na zadnju osovinu. Očitanja senzora vrše se 100 puta u jednoj jedinoj sekundi. Focus RS nema centralni diferencijal, a također nema ni prednju mehaničku ograničenu blokadu diferencijala. Za podupravljanje u ovom slučaju brine elektronski sistem TVS (Torque Vectoring System) koji uz asistenciju kočnica višak obrtnog momenta drži pod kontrolom. Za optimalan raspored snage koja se po potrebi šalje na zadnje točkove brine zadnji diferencijal.

Osjetno kruća šasija, u odnosu na druge Focuse, u ovom slučaju nije ponuđena zbog same snage motora. U Fordu kažu da je osnovni razlog dodatnog ukrućivanja izvanredno prijanjanje automobila. S maksimalno krutom šasijom točkovi su uvijek u optimalnom položaju, što pomaže da se ostvari najbolja moguća upravljivost.

Focus RS standardno je opremljen Recaro sportskim sjedištima. Uz doplatu sjedišta mogu dobiti grijanje i hlađenje. Automobil će se zasad nuditi u četiri boje karoserije: crna, bijela, siva i plava. Najskuplja je Nitrous plava četveroslojna boja, koja je rezervirana isključivo za Focus RS. Očekivana prodajna cijena automobila trebala bi iznositi oko 37.000 eura.