Vožnja bez ugljen dioksida
0

Fluence i Kangoo u Z.E. verzijama

Sarajevo-x.com
Renault je predstavio finalni dizajn svojih električnih modela Fluence Z.E. i Kangoo Express Z.E., te na internet stranici www.renault-ze.com, ujedno otvorio i besplatni registar prednarudžbi za sve one koji žele među prvima biti vlasnici ovih inovativnih automobila.

U Renaultu su već odavno svjesni koliko motorna vozila utiču na životnu okolinu, te vjeruju da efektivne tehnologije moraju biti dostupne većem broju korisnika. Električna vozila predstavljaju najbolju soluciju, kada je u pitanju vožnja bez emisije ugljen dioksida.

U Renaultu procjenjuju da će do 2020. godine električna vozila činiti 10% ukupne svjetske prodaje. Stoga će Renault Nissan alijansa investirati četiri milijarde eura u svoj program nulte emisije, dok 2.000 jakih timova već rade na razvoju električnih vozila.

Alijansa aktivno sarađuje sa administracijom i vladajućim strukturama brojnih zemalja sa ciljem pripreme tržišta i uspostavljanja potrebne infrastrukture za proizvodnju i korištenje električnih vozila od 2011. godine.

Većina zemalja partnera (Francuska, Španija, Irska, Velika Britanija, Danska) već uveliko rade na instaliranju mreže stanica za dopunjavanje, te su obećale značajne povlastice prilikom kupovine ovih vozila. Renault će počevši od 2011. godine početi proizvoditi četiri modela sa nultom emisijom u četiri različite tvornice.

Tako će se Zoe Z.E. proizvoditi u Flinsu, nadomak Pariza, Kangoo Express Z.E. u tvornici Maubeuge u sjevernoj Francuskoj, maleni Twizy Z.E. će se proizvoditi u španskom Valladolidu, dok će se Fluence Z.E., proizvoditi u tvornici Bursa u Turskoj. S druge strane, litij-ionske baterije će se proizvoditi na tri kontinenta - Amerika, Azija i Evropa, te se očekuje godišnja proizvodnja od 475.000 baterija.

Renault Fluence Z.E.

Nakon predstavljanja konceptnog modela Fluence Z.E. na sajmu automobila u Frankfurtu 2009. godine, Renault je konačno predstavio finalni izgled ovog automobila, koji će 2011. godine stići na tržište Izraela, Danske i ostatka Evrope. Kao prvi produkcijski električni sedan C automobilskog segmenta, Fluence Z.E. cilja na vozače koji žele statusni automobil, koji je izuzetno ekonomičan, te poštuje životnu okolinu.

Specifičan dizajn

Kao prvi trovolumenski električni automobil kompaktnog segmenta, Renault Fluence Z.E. je morao biti prepoznatljiv već na prvi pogled, te je dobio paket specifičnih detalja. Sa dužinom od 4,75 metara, električni je Fluence cijelih 13 cm duži od standarne izvedbe, a taj dodatak iskorišten je za smještaj baterija iza stražnjeg sjedišta, bez pretjeranog narušavanja prtljažnog prostora.

Kako bi se zadržala harmonija karoserijskih linija, stražnji paneli su suptilno produženi. Pored toga, logo na prednjoj masci i poklopcu prtljažnika, okvir maglenki i pozadina prednjih i stražnjih svjetala su obojeni u svijetlo plave tonove, a tu je i srednji dio prednjeg usisnika i branika, te stražnji difuzor u crnoj boji. Za dodatnu vizuelnu diferencijaciju i nagovještaj vrste pogona, zaduženi su otvori za utičnice sa obje strane vozila na prednjim branicima.

Statusna prostranost

Renault Fluence Z.E. je jasan dokaz da električni automobili ne moraju obavezno biti maleni i neudobni. On nudi identičnu prostranost klasične verzije, odnosno predstavlja gotovo idealnu putnu limuzinu.

Sama konfiguracija unutrašnjosti nije mijenjana u odnosu na standardni Fluence, a jedinu promjenu predstavlja specifična instrument tabla i mjenjač sa samo četiri položaja; naprijed, nazad, neutral i parking. Renault Fluence u svojoj unutrašnjosti nudi i nekoliko korisnih sistema, kao što je ugrađena navigacija, bluetooth telefonija i automatska dvozonska klima. Prtljažnik zaprema 300 dm3 (VDA/ISO).

Pogonska tehnologija

Renault Fluence Z.E. je potpuno električno vozilo. Za pogon koristi 160 kg težak sinhronizirani električni motor snage 70kW pri 11.000 o/min, dok obrtni moment iznosi 226 Nm. Kapacitet Fluence-ove 250 kg teške litij-ionske baterije, smještene iza stražnjih sjedišta je 22 kW/h.

Baterije je moguće puniti na tri načina; putem kućne utičnice (10 ili 16A, 220V), koja u potpunosti napuni bateriju za šest do devet sati, što je idealno za punjenje tokom noći ili prilikom boravka na radnom mjestu, zatim putem stanice za brzo punjenje (32 A, 400V), koja u potpunosti napuni bateriju za oko 30 minuta, te putem sistema brze zamjene na specijalnog stanici, gdje se prazna baterija zamijeni punom za samo tri minute.

Pored ovih sistema punjenja, baterija se zahvaljujući sistemu regeneracije puni prilikom svakog kočenja. Fluence Z.E. je sa jednim punjenjem sposoban preći 160 km, uz elektronički limitiranu maksimalnu brzinu od 135 km/h.

Šasija i gume

Kako bi se prilagodio specifičnim karakteristikama električnog Fluence-a (dimenzije, raspored mase), ovjes standardne verzije je pretrpio određene dorade. Fluence Z.E. je dobio i specijalne Goodyear Efficient Grip pneumatike dimenzija 205/55 R16, koje pružaju manji otpor kotrljanja, bez gubljena performansi po pitanju držanja ceste. Dosta je pažnje posvećeno i sigurnosti, pa su ABS i ESC sistemi rekalibrirani, te su ojačane zone gužvanja.

Renault Kangoo Express Z.E.

Nakon predstavljanja na konferenciji UN o klimatskim promjenama u Kopenhagenu u decembru prošle godine, Renault sa ponosom predstavlja produkcijsku verziju električnog Kangoo-a, koji će na tržište stići u prvoj polovini 2011. godine.

Električna verzija dostavnog Kangoo-a, zahvaljujući smještaju baterija ispod vozila, zadržava sve praktične vrijednosti standardnog modela, kao što je kapacitet tovarnog prostora od tri do 3,5 kubnih metara i nosivost od 650 kg, te visok nivo udobnosti.

Povrh toga ovaj dostavnjak nudi tihu vožnju, solidne performanse i adekvatnu dostupnost obrtnog momenta, te obećava niske troškove vožnje uz neizostavnu satisfakciju posjedovanja vozila sa nultom emisijom štetnih čestica.

Unutrašnjost je identična standardnoj izvedbi, osim specifične instrument table sa mjeračima kapaciteta baterije, te ekonometrom, koji kroz tri iluminacije obavještava vozača o aktuelnoj potrošnji energije.

Pogonska tehnologija

Renault Kangoo Express Z.E. za pogon koristi 44kW jak električni motor. On se vrti na visokih 10.500 o/min i konstantno nudi maksimalni obrtni moment od 226 Nm, što obećava vrhunska ubrzanja. Snagom se snabdijeva iz baterije kapaciteta 22kWh, koja se puni putem kućne utičnice (16A, 220V), te je za potpuno punjenje potrebno od 6 do 8 sati.

Pored ovog sistema punjenja, baterija se zahvaljujući sistemu regeneracije puni prilikom svakog kočenja. Sa jednim punjenjem električni Kangoo Express ima autonomiju od 160 km, uz maksimalnu brzinu elektronski ograničenu na 130 km/h.