Među najveće izazove razvoja hibridnih i električnih automobila spadaju dimenzije, masa i cijena aktuelne generacije baterija. Kako bi se postigao dovoljan kapacitet za svakodnevno korištenje, potrebne su velike baterije, koje posljedično povećavaju ukupnu masu vozila.
Nedavno je Imperial koledž u Londonu pokrenuo razvojni projekat, koji je ujedinio devet evropskih kompanija i instituta. Volvo je jedini proizvođač automobila, koji učestvuje u ovom projektu. Sa finansijskom pomoći od oko 3,5 miliona eura od strane EU, razvija se kompozitna mješavina karbonskih vlakana i polimerskih smola, koja može pohranjivati električnu energiju, brže od konvencionalnih baterija. Istovremeno je taj materijal dovoljno jak, ali i savitljiv, što znači da se može oblikovati u karoserijske panele. To bi ujedno donijelo i smanjenje mase budućih automobila za oko 15% u odnosu na aktuelne automobile.
Volvo donira svoju ekspertizu
Projekat će trajati tri godine. U prvoj fazi, rad će se fokusirati na razvoj kompozitnog materijala i njegovu eventualnu proizvodnju, a tek će se u posljednjoj fazi ugrađivati u automobil.
"Naša uloga jeste doniranje bogate ekspertize u proizvodnji automobila, kako bi novi materijal bio pogodan za masovnu upotrebu, te kako bi se otkrile sve prednosti i mane", kaže Per-Ivar Sellegren, razvojni inžinjer u Volvo centru za materijale.
Veliki interes za projekat
Projekat je privukao veliku pažnju javnosti, što potvrđuje veliki broj posjeta internet stranici Imperial koledža, koja sadrži informacije o istom. Mnogi su posjetioci uvidjeli potencijal ove tehnologije, te su dali i svoje ideje o primjeni. Ukoliko se projekat pokaže uspješnim, već se naziru brojni načini upotrebe. Recimo, mobilni telefoni bi mogli biti tanki poput kreditne kartice, a laptopi bi izdržali duže bez punjenja.